  • 1. Data: 2004-08-30 16:50:05
    Temat: Jakie są moje szanse wobec sprytnego przestepcy?
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl>

    Prokuratura umorzyła śledztwo z powodu stwierdzenia niepoczytalnosci .
    Złożyłem poniższe zażalenie w którym zawarłem podstawowe kwestie z całej
    historii.
    Jakie mam szanse wobec biegłych psychiatrów?
    Co o tym sądzicie?
    Pozdrawiam
    Arek

    Zażalenie
    Składam zażalenie odnośnie Postanowienia o umorzeniu śledztwa o sygn. Ds.
    XXXX/04 przeciwko D. Xkowskiemu.
    Uważam, że są podstawy do wniesienia aktu oskarżenia przeciwko w/w, który w
    swoich zeznaniach wyjaśniał, że przed nim szedł mężczyzna, którego widział
    wcześniej jak odchodził od bankomatu i że mężczyzna ten nagle zatrzymał się
    i zaczął sprawdzać coś w kieszeni, po czym powiedział do podejrzanego: "czy
    pan chce mnie okraść".
    To zeznanie jest wyraźnym potwierdzeniem, że w/w jest osobą, która ma
    związek z opisanym przeze mnie w zeznaniu zdarzeniem. W zeznaniach D.
    Xkowskiego także występuje wątek o napadzie i o mojej ucieczce. Co też
    dotyczy tego samego miejsca i czasu.
    Widać tu wyraźnie linię obrony, jaką przyjął podejrzany. Nie zaprzecza temu,
    że miałem z nim doczynienia. Poprzekręcał jedynie istotne fakty, lecz przy
    swojej "niepoczytalności" na tyle sprytnie, by nie przyznać się akurat do
    czynów, które w świetle prawa są przestępstwem.
    W żaden sposób też nie udowodniono, że w momencie napadu był niepoczytalny.
    Wszystko wręcz przemawia za jego dużą poczytalnością.
    Nie chcę podważać opinii sądowo - psychiatrycznej biegłych, zwracam jednak
    uwagę na fakt, że osoba o przeciętnej inteligencji i dobrych zdolnościach
    aktorskich jest w stanie wprowadzić w błąd każdego biegłego.
    W takiej sytuacji jedynym wiarygodnym źródłem informacji może być wywiad
    środowiskowy. Czy nie jest dziwne, że wątpliwości, co do swojej
    niepoczytalności podejrzany zaczął wzbudzać dopiero po swoim aresztowaniu?
    Zachowywał się natomiast zupełnie poczytalnie w trakcie napadu na mnie i
    zaraz po napadzie w czasie rozmowy z funkcjonariuszami policji, gdy podeszli
    do niego ze mną. Wtedy, będąc pewny, że nie zostanie zatrzymany, twierdził
    że nigdy mnie nie widział i że nie wie, o co chodzi. Nie był oburzony i nie
    mówił policjantom, że jestem "wariatem", który zapytał go: "czy pan chce
    mnie okraść", a który niby na zaprzeczenie zaczął uciekać.
    Dlaczego po swoim aresztowaniu zmienił strategię?
    Jego zeznania nie tworzą spójnej całości, a cały wymyślony scenariusz
    posiada nie logiczne sprzeczności. Co występuje zawsze, gdy ktoś nie mówi
    prawdy i dąży do oszukania innych, w tym wypadku wymiary sprawiedliwości i
    biegłych psychiatrów.
    Biegli są tylko ludźmi i jak każdy popełniają omyłki. Dotyczy to każdego
    naukowca o czym świadczy cała historia nauki poprzeplatana licznymi
    pomyłkami.
    Gdyby podejrzany był faktycznie niepoczytalny, cała historia, włącznie z
    napadem, aresztowaniem, pobytem w areszcie i badaniami biegłych, tworzyłaby
    spójną całość. Jednak tak nie jest.
    Poza tym tylko ja widziałem podejrzanego w chwili, gdy dokonał napadu na
    mnie. Był wtedy osobą z rozmysłem realizującą swój cel. Krzyknął do mnie z
    daleka: "Halo! Halo! Proszę pana!... Coś pan zgubił!" I by nadać temu
    większej wiarygodności stworzył w tym celu choreografię trzymając coś w
    uniesionej i wyciągniętej w moim kierunku ręce, jakby mi chcąc to coś
    ukazać. Szedł też w taki sposób, jakby zboczył z drogi w tym celu tylko, aby
    mi to coś oddać. Specjalnie w tym celu zboczył na prawo z ul. Sxxskiej i
    wbiegł albo wszedł po schodach, aby znaleźć się za mną na wyżej położonej i
    pustej dzielnicy. Czy tak działają osoby niepoczytalne? Zaś gdy już zbliżył
    się do mnie to zdecydowanie i stanowczo oświadczył: "To jest napad."
    W jaki sposób ktoś, kto nie widział tego całego zdarzenia i zachowania D.
    Xkowskiego , może stwierdzić, że "w czasie popełnienia zarzucanego czynu
    miał on całkowicie zniesioną zdolność rozumienia jego znaczenia i kierowania
    swoim postępowaniem."
    Nie możemy przecież przyjąć, że biegli posiadają zdolność przemieszczania
    się w czasie, bo nawet gdyby tak było, to ich werdykt byłby zupełnie inny.
    Czyżby zatem na werdykt wpłynęła ich własna wyobraźnia błędnie ukierunkowana
    przez D. Xkowskiego ? Bo wygląda na to, że swoją diagnozę postawili w
    oparciu o zeznania w/w i członków jego najbliższej rodziny, oraz w oparciu o
    sposób zachowania w trakcie obserwacji psychiatrycznej, który jak wiadomo
    będzie taki, aby nimi manipulować w celu wywarcia wpływu na taką ich opinię,
    która uwolni go od wszelkiej odpowiedzialności. Nie rozumiem, dlaczego
    biegli dokonują obserwacji z pominięciem faktu, że obserwowana osoba wie o
    tym, że jest obserwowana, wie w jakim celu, posiada inteligencję, oraz
    umiejętność wpływu na wynik obserwacji. Do tego wie, o co walczy, bo o swoją
    wolność, więc będzie to robić wytrwale i z całym wysiłkiem.
    W takich warunkach obserwacja psychiatryczna nie ma żadnych podstaw
    naukowych i jest z góry skazana na błędy. Nie obserwuje się przecież
    głupiego zwierzęcia, ale inteligentną ludzką istotę, która jest tego
    świadoma i która wie, o co w tym wszystkim chodzi.
    Czy biegli poznali osobowość w/w z relacji ludzi, którzy mieli z nim
    doczynienia w życiu? Np. koledzy ze szkoły, z pracy? Przyjęli zaś taki jej
    obraz, jaki on sam i jego najbliższa rodzina zechcieli im ukazać, aby tylko
    osiągnąć opinię o niepoczytalności.
    Nie rozmawiali ze mną na temat jego zachowania w trakcie napadu. Z akt
    sprawy nie wynika też, by odbyli rozmowę z policjantami dokonującymi
    zatrzymania.
    Dowiedzieliby się wówczas, że nawet jeszcze wtedy był osobą w pełni władz
    umysłowych, gdy kilkanaście minut po napadzie rozmawiał z policjantami.
    Potrafił zaprzeczyć całemu zdarzeniu. Stwierdził, że mnie nigdy nie widział.
    Był pewny siebie, uśmiechnięty i spokojny. Nawet starał się nawiązać rozmowę
    z jednym z policjantów o tym, że starał się do pracy w policji. Co mogą
    poświadczyć dokonujący zatrzymania policjanci.
    W świetle powyższego nie rozumiem jak można umorzyć śledztwo w tak drażliwej
    dla społeczeństwa kwestii, jaką są napady, kradzieże i rozboje w biały
    dzień.
    Czy normalni obywatele mogą czuć się bezpiecznie? Wystarczy, że przestępca
    zachowa się parę razy w sposób odbiegający od jakiejś nawet nieustalonej
    normy, zrobi dziwaczną minę, czy powie trochę głupot, a zostanie uznany za
    chorego psychicznie i jako "nie mający zdolności kierowania swoim
    postępowaniem" zostanie zwolniony z odpowiedzialności za swój czyn. Bo to
    będzie okoliczność, że popełnił go w warunkach art. 31 parag. 1 kk, co
    prowadzi do uznania, że czyn ten nie stanowi przestępstwa z uwagi na
    niepoczytalność podejrzanego.
    Rzeczywistość zaś jest taka, że przestępcy, którzy w taki sposób uniknęli
    kary, nie tylko posiadają zdolność kierowania swoim postępowaniem, ale nawet
    posiedli zdolność kierowania postępowaniem biegłych oraz postępowaniem
    pracowników wymiaru sprawiedliwości.

  • 2. Data: 2004-08-30 18:20:53
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Madab napisał(a) w wiadomości
> [...]
    > posiedli zdolność kierowania postępowaniem biegłych oraz postępowaniem

    Z takim zażaleniem twoje szanse są żadne.
    Wbrew temu co twierdzisz nie jest łatwo udawać psychicznie chorego. A
    praktycznie to niemozlwie w trakcie obserwacji w szpitalu (a tu jak rozumiem
    taka była).
    Trzeba mieć wielką wiedzę z zakresu psychiatrii.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-08-30 19:05:18
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    rozumiem
    > taka była).
    > Trzeba mieć wielką wiedzę z zakresu psychiatrii.

    Z żalem zgadzam sie że w świetle niemądrego, naiwnego, prawa polskiego, moje
    szanse są żadne :-(
    Jednak co do tematu mozliwosci udawania nie zgadzam sie.
    A słyszałeś o eksperymencie przeprowadzonym na swiecie w którym zdrowi
    psychicznie redaktorzy połozyli sie do szpitala psychiatrycznego, a lekarze
    stwierdzili, że są oni chorzy psychicznie. I nawet nie udawali chorych! Gdy
    po fakcie powiedziano o tym dyrektorowi szpitala, to nie uwierzył.
    Zaś gdy zapowiedziano podobny eksperyment i zrobiono odwrotnie kładąc ludzi
    naprawdę chorych, to psychiatrzy orzekli, że są zdrowi ;-)
    Nie pisz zatem o wielkiej wiedzy z zakresu psychiatrii. A prawdziwego
    durnia, to kazdy poznaje odrazu i ten wygląda tak cały czas. Czyżbys tego
    nie zauważył w życiu?
    W swoim życiu spotkałem sie też z przypadkami ludzi /znajomi i znajomi
    znajomych/ którzy z sukcesem udawali chorych psychicznie aby dostać
    zwolnienie lekarskie, albo by uniknąć słuzby wojskowej, albo kary wiezienia.
    /No cóż, swoje lata mam i widziało sie to i owo./ Niektóre z tych przypadków
    oparły sie o szpital, a nawet o psychiatrów wojskowych. Co prawda nie każdy
    udający odnosi sukces, gdyż trzeba do tego trochę talentu, swojego rodzaju
    instynktu i określonego rodzaju inteligencji.
    Nie pisz wiec, że to jest praktycznie niemozliwe w trakcie obserwacji w
    szpitalu. Bo to jest wierutna bzdura. Jesteś teoretykiem w tym wypadku,
    podobnie jak owi biegli, i przemawia jedynie przez Ciebie Twoja wiara w to,
    a podstaw naukowych na to nie masz. Ja zaś znam fakty. Praktykami są jedynie
    udający i to oni są prawdziwymi ekspertami ;-) Nie zaś ci wpuszczeni przez
    nich w maliny biegli.
    W każdym razie dzieki za ciekawą wypowiedź
    Pozdrawiam
    Arek

  • 4. Data: 2004-08-30 19:14:49
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

> [...]

    > nich w maliny biegli.
    > W każdym razie dzieki za ciekawą wypowiedź

    Nie jestem psychiatrą więc nie będę polemizował. Idź z tymi wywodami na grupę
    pl.sci.medycyna - tam Cię spacyfikują fachowo, bo Twoje poglądy są oczywiście
    błędne.
    Ale na podstawie własnego doświadczenia wiem, że nie łatwo ocenić prawnikowi
    stan psychiczny delikwenta. Choroba psychiczna to zazwyczaj coś czego nie widać
    gołym okiem, niektóre "nienormalne" zachowania nie oznaczają choroby
    psychicznej. Znałem pewnych gości, którzy według mnie byli "regularnymi"
    świrami, a biegi stwierdzili że są całkiem zdrowi.

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-08-30 20:10:22
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > psychicznej. Znałem pewnych gości, którzy według mnie byli "regularnymi"
    > świrami, a biegi stwierdzili że są całkiem zdrowi.

    Słuchaj. Samouwielbienie swojej fachowosci przez psychiatrów na
    pl.sci.medycyna mnie nie interesuje. Problemem to nie jest. Ich prawo do
    błednego mniemania na swój temat ;-)
    Problem jest w tym, że w oparciu o ich opinie prawo umarza sprawy przeciw
    przestepcom!
    Dlatego napisałem na te grupę.
    Napisałeś, że moje poglądy są błędne. Napisz które. I pytam się, czy ja
    podawałem swoje poglądy czy też fakty. Fakty są faktami.
    Ty osobiscie nie musisz jako prawnik ocenic stanu psychicznego delikwenta, a
    biegły musi. Czy to, że musi jest gwarancją własciwej oceny? Zapewniam Cię,
    że autorytet psychiatry wynika jedynie z niedoskonałego systemu i nie ma
    żadnych podstaw naukowych oprócz podstaw systemowo-politycznych.
    Zaś to, że wg Ciebie ktos zdrowy psychicznie wyglądał na "regularnego" świra
    wynikać mogło tylko z Twojego schematycznego odbioru swiata i braku
    otwartosci. Zaznaczam mogło ale nie musiało. To tylko Ty sam możesz ustalic
    wnikając w siebie i w świat :-)
    Serdecznie pozdrawiam
    Arek

  • 6. Data: 2004-08-30 21:20:56
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    Szans pewnie nie masz , ale dostałeś informacje co zrobić żeby mieć mniej
    problemów w życiu. Powinienes podziękować zamiast pisać odwołania. Tomek

  • 7. Data: 2004-08-30 21:28:02
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Madab napisał(a) w wiadomości

    > Napisałeś, że moje poglądy są błędne. Napisz które. I pytam się, czy ja
    > podawałem swoje poglądy czy też fakty. Fakty są faktami.

    Podawałeś swoje opinie (poglądy), zresztą tak jak ja. To że napiszesz coś jest
    faktem, nie znaczy że nim jest.
    Błędny jest Twój pogląd o tym, że łatwo udawać osobę chorą psychicznie. Każda
    choroba psychiczna ma szereg różnych objawów, które zazwyczaj współistnieją, by
    ją udawać trzeba wiedzieć jakie objawy ma jaka choroba. Ale to i tak nie
    wszystko.
    Ja miałem dość dawno psychiatrię sądową i niewiele pamiętam, ale pamiętam że nie
    jest łatwo udawać. Bliżej Ci tego nie wyjaśnień i dlatego odsyłam do fachowców.
    Jeśli idzie o mnie to EOT.

    --
    JOHNSON :)

  • 8. Data: 2004-08-30 22:55:18
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl>

    > Podawałeś swoje opinie (poglądy), zresztą tak jak ja. To że napiszesz coś
    jest
    > faktem, nie znaczy że nim jest.

    Faktem jest to, że istnieją osoby, które oszukały psychiatrów. I nie jest to
    opinia, lecz fakt.

    > Błędny jest Twój pogląd o tym, że łatwo udawać osobę chorą psychicznie.

    Dla jednych jest to łatwe. Innym niemozliwe. ;-)
    Gdzie tu mój błąd. Równie dobrze mozna powiedzieć, że wszystko jest łatwe i
    wszystko jest trudne. Kto cos umie i ma do tego dryg, to zrobi daną rzecz z
    łatwoscią. I chodzi o to, że takie osoby istnieją. I to sie zdarza.
    Nierozumiem na jakiej podstawie temu zaprzeczasz? Na tej, że Ty tego nie
    potrafisz?

    > Każda choroba psychiczna ma szereg różnych objawów, które zazwyczaj
    współistnieją, by
    > ją udawać trzeba wiedzieć jakie objawy ma jaka choroba.

    Nieprawda, że trzeba wiedzieć. Wielu udawało nie przeczytawszy żadnej
    książki o chorobach psychicznych i odnieśli sukces. To jest fakt. Ty zaś
    wyrażasz jedynie swoje zapatrywania.
    Poczytaj tylko o samej schizofrenii... ileż ta choroba ma nieskończonych
    przejawów...

    > Ja miałem dość dawno psychiatrię sądową i niewiele pamiętam, ale pamiętam
    że nie
    > jest łatwo udawać. Bliżej Ci tego nie wyjaśnień i dlatego odsyłam do
    fachowców.

    Do fachowców z których nie jeden spryciarz by zrobił ich w balona?
    I co Ty miałeś za psychiatrię sądową? Trochę koncepcji Ci sypneli na temat
    umysłu ludzkiego? Co oni o nim wiedzą? Dużo spekulacji i nic wiecej. A ta
    odrobina wiedzy jaką posiadają pozwala czasem komus im pomóc. Najczęściej są
    to statystyczne przypadkowości. Walą pacjentom zazwyczaj otepiające leki.
    Ech! Śmiechu warta ich wiedza wobec faktycznych potrzeb. Ilu znasz chorych
    wyleczonych poprzez oddziaływanie umysłem na umysł?
    Jeśli psychiatrzy i psycholodzy są tacy mądrzy, to dlaczego tak wielu z nich
    poznaje później naturę umysłu w naukach buddyjskich?
    Ale wkroczylismy na inny wątek.
    Zatem kończę.
    I nie bądź taki sztywniak.
    Arek

  • 9. Data: 2004-08-30 23:03:31
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl>

    > Szans pewnie nie masz , ale dostałeś informacje co zrobić żeby mieć mniej
    > problemów w życiu. Powinienes podziękować zamiast pisać odwołania. Tomek

    Nie rozumiem. Jakie informacje?
    I o jakich problemach piszesz? Bo myślę, że jeśli na Ciebie ktoś napadnie,
    to też będziesz miał problem.
    I komu i za co mam dziekować? Nie wiem co masz na mysli?

    Czyżby chodziło Ci o to, że dostałem info, iż należy udać idiotę, by uniknąć
    odpowiedzialnosci karnej? A czy ktoś o tym nie słyszał jeszcze? /No, moze
    Johnson./
    Chodzi mi o to, że tak byc nie powinno. A Ty piszesz, że mam dziekować...

  • 10. Data: 2004-09-01 18:41:24
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Madab" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie rozumiem. Jakie informacje?
    > I o jakich problemach piszesz? Bo myślę, że jeśli na Ciebie ktoś napadnie,
    > to też będziesz miał problem.
    > I komu i za co mam dziekować? Nie wiem co masz na mysli?

    Pewnie nic. Może to ten niepoczytalny dorwał się do netu ?;)

    Pzdr
    Leszek