    From: "L." <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co oprócz umowy kupna-sprzedaży?
    Date: Tue, 31 Aug 2004 14:01:05 +0200

    > Dzięki za pomoc!
    > Sprawdzałem w Rachmistrzu GT, co jest potrzebne do wystawienia PW. Mam
    > nadzieję, że zagraniczny NIP nie jest konieczny. Czy możesz mi jeszcze
    > odpowiedzieć na takie pytania:
    > Czy jeśli dostanę umowę KS/rachunek/FV , na której są wyszczególnione
    > wszystkie przedmioty, czy muszę tworzyć jakieś dodatkowe PZ?
    > Czy gdy sprzedaję coś, wystawiam rachunek + umowę KS, muszę jeszcze
    tworzyć
    > WZ?

    nie, nie
    ja tak dla przykładu pisałam ci o rodzajach dokumentów magazynowych.
    nie wiem czy u ciebie w ogóle jest sens tworzyc magazyn, bo nie znam
    specyfiki twojej firmy

    teraz jednorazowo sobie wystaw ten dokument PZ, chociaż jesli w tym samym
    miesiącu
    co księgujesz koszt zakupu towaru (500zł) i w tym samym go sprzedajesz, to
    można to olac, bo masz koszt i przychód w jednym miesiącu.
    Ale jesli chcesz sie bawic w magazyn - to konsekwentnie wszystkie artykuły
    które sprzedajesz musisz wprowadzic do magazynu i potem tworzyc mase
    dokumentów, inwenture itp.
    towar staje sie kosztem dopiero w momencie sprzedania, czyli jak kupiłes w
    lutym, a sprzedałes w maju, to w koszty wpisujesz tylko kwotę kosztu
    własnego sprzedaży(czyli faktyczną kwotę zakupu danych artykułów).

    A o PZ, WZ, i całym magazynie to mówie ci z doświadczenia księgowego,
    linków - nie chce mi sie szukać
    http://www.google.pl/search?hl=pl&ie=UTF-8&q=dokumen
    ty+magazynowe&lr=lang_pl

    L.