  • 31. Data: 2012-04-27 22:37:36
    Temat: Re: [CRP] Równouprawnienie kierowcy cywilnego a kierowcy mundurowego
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Czeslawek napisał(a) :
> [...]
    eta.pl

    > To ty poczytaj prawo pracy. Dowiesz się co może zrobić pracodawca z
    > pracownikiem "jak na firmę z nieba bomby lecą", gdy minie
    > czterdziestogodzinny tydzień pracy.

    Następuje potem okres rozliczeniowy i masz płatne za nadgodziny. W
    nocy bodajże +20%, W święto, bodajże +100%. Lub zamiast tego wolne dni.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 32. Data: 2012-04-27 22:39:43
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a) :
    > Następuje potem okres rozliczeniowy i masz płatne za nadgodziny. W
    > nocy bodajże +20%, W święto, bodajże +100%. Lub zamiast tego wolne dni.

    A i jeszcze...
    Musi być też nieprzerwane 11 godzin odpoczynku. Także nieprzerwane
    35 godzin odpoczynku tygodniowo. Nie, nie mundurowy. Cywil.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 33. Data: 2012-04-27 22:49:49
    Od: "rz" <z...@i...pl>

    > Zdenerwowałem się. Jeszcze jeden taki numer a p...ę to wszystko i wyjadę
    > do Abudabi! Nie dam się r...ć w d...o do końca życia!

    ruchali nas wcześniej, robią to teraz i tak bedzie - zmienia się tylko
    właściciel fiuta ;)
    lata 45-90 ruchała nas "partia", nie zdążyła zaruchać. Była to czas kiedy
    ludzie wqiedzieli gdzie jest przeciwnik.
    I to było ~ 45 lat.
    Zauwazmy, że "wolność" trwa już 90-2012 jakies ponad 20 lat. Czy jest jakaś
    zasadnicza róznica oprócz "nowego fiuta" ??

  • 34. Data: 2012-04-27 22:55:37
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-04-27 22:33, Zbynek Ltd. pisze:
    > Już nie licząc tego, że to nie etat a służba. Każą przyjść do pracy
    > w niedzielę, przychodzisz. Każą robić 12h, robisz. Nadgodziny? Żart
    > chyba. Nie ma czegoś takiego na służbie.

    Witaj w klubie, ja nie pracuję w służbach mundurowych a mam tak samo.
    jak bym spróbował się postawić to żaden prywaciarz z okolicy mnie potem
    nie zatrudni.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 35. Data: 2012-04-27 22:56:58
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-04-27 22:39, Zbynek Ltd. pisze:

    > A i jeszcze...
    > Musi być też nieprzerwane 11 godzin odpoczynku. Także nieprzerwane
    > 35 godzin odpoczynku tygodniowo. Nie, nie mundurowy. Cywil.

    To tylko teoria, w mojej okolicy przestrzegana tylko w papierach. Jak
    się nie podoba to można trawę żreć.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 36. Data: 2012-04-27 23:39:43
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-04-27 22:33, Zbynek Ltd. pisze:
    > Każą przyjść do pracy
    > w niedzielę, przychodzisz. Każą robić 12h, robisz. Nadgodziny? Żart
    > chyba. Nie ma czegoś takiego na służbie.

    12 godzin mówisz? Przedwczoraj skończyłem pracę o 01:30. Wczoraj
    wróciłem do domu o 21:00. Dzisiaj byłem "już" o 19:00. A zaczynam koło
    07:00. Jutro i pojutrze spoko - tylko po parę godzin (w końcu weekend -
    nie?) + wystarczy być pod telefonem. Odpowiedzialność? Finansowa (który
    żołnierz tak ma?). Za byle gówno 500-1000 mandatu (mnożone przez ilość
    błędów; kiedyś trafiło się i 3000 na raz). Z własnych środków, bo
    przecież nikt nie zwróci. Przywileje? Nie mam emerytury po 15 latach,
    "szmaty", ani dłuższych urlopów, też nie mam płaconych nadgodzin, ani
    możliwości powiedzenia "nie mogę". Zarobki? mieszkam w mieście, gdzie
    ludzie wyjeżdżają "na misje", żeby kupić mieszkanie. Mimo wszystko wolę
    pracować w prywatnej firmie, niż być trepem :) Tylko mi nie mów, że
    bycie trepem, to poświęcenie :D To wybór, którego każdy dokonuje
    świadomie i nie powinien mieć pretensji do innych, ani rościć sobie
    dodatkowych praw z tego tytułu.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 37. Data: 2012-04-27 23:52:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek P. wrote:

    > Właśnie. W czołgu nie ma też kilimy :)

    ooo przepraszam to zależy w jakim...

    pożadne zachodnei czołgi mają klimę :)

  • 38. Data: 2012-04-27 23:58:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Czeslawek wrote:
> [...]
    > Natomiast mundurowym podniesiono wysokość wieku emerytalnego do 55
    > lat. Działanie to objęło tylko tych mundurowych, którzy zaczną pracę o
    > wejściu tego uregulowania.
    > W związku z powyższym kierowca cywilnego tira przejdzie na emeryturę w
    > wieku 67 lat. a kierowcy mundurowych furgonetek będą nadal, przez
    > najbliższych 26 lat, mogli przechodzić na emeryturę w wieku 33 lat.
    > Dopiero ci mundurowi, którzy zaczną pracę w 2013 r. będą pracowali do
    > 55 roku życia.
    >
    > Co równoprawnym traktowaniem wszystkich obywateli przez prawo?

    bo to jest ciągle od dupy strony...

    trzeba przyjąć sensowny system przyspieszonej emerytury oparty o mnożniki
    okresu...

    np dla żołnierza siedzącego w biurze czy koszarach nalicza się normlanioe
    czas pracy jak jedzie na misję do liczymy mu każdy dzień podwójnie czy
    potrójnie.

    wtedy ci co pojechali na wojnę za rok służby mają zaliczone dwa czy trzy
    lata.

    górnik za pracę pod ziemią podobnie kierowca np 1.2 pielęgniarka 1.5
    itd... wg obciążenia danego zawodu, przedsiębiorcy 5 razy.

  • 39. Data: 2012-04-28 02:29:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.04.2012 22:56, Czeslawek pisze:

    > To tylko teoria, w mojej okolicy przestrzegana tylko w papierach. Jak
    > się nie podoba to można trawę żreć.

    Ale to jest łamanie prawa i utrzymuje się, bo różne takie ćwoki potrafią
    tylko narzekać, a jak przychodzi co do czego to uszy po sobie, a jak
    trzeba to i dupy dają.

  • 40. Data: 2012-04-28 07:53:54
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    > Już nie licząc tego, że to nie etat a służba. Każą przyjść do pracy
    > w niedzielę, przychodzisz. Każą robić 12h, robisz. Nadgodziny? Żart
    > chyba. Nie ma czegoś takiego na służbie.

    Rok temu pracowałem od 7 rano do 23 od poniedziałku do soboty. Jednak nie
    czepiam się "wcześniejszych" emerytur dla mundurowych - ich praca to ryzyko.