  • 11. Data: 2012-04-04 18:45:22
    Temat: Re: [CP] Wyegzekwował "obietnice" nagród w loterii SMS
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-04-04 18:40, J.F pisze:

    > Tych sms bylo chyba ze sto rodzajow, wszystkie takie dwuznaczne ...

    No właśnie ta dwuznaczność przesądza że powód winien przegrać

    > ale w sumie, skoro dwuznaczne, to czemu sad ma decydowac na korzysc
    > jednej ze stron ?

    Na podstawie art. 6 kc To powód ma udowodnić roszczenie.
    Dwuznaczność przesądza o tym że sąd winien wziąć stronę pozwanego. I bez
    znaczenia jest że pozwany jest przedsiębiorcą.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 12. Data: 2012-04-04 18:48:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-04-04 18:43, Bydlę pisze:

    > "20.000 przygotowane do odbioru! Po raz kolejny prosimy o wysłanie
    > pustego sms na XXX, bo system wskazał szczęśliwy numer XXX"

    SMS interpretujemy całościowo. O jakiej szansie mowa, skoro drugie
    zdanie miałoby oznaczyć wygrał pan. Zresztą nawet z tego zdania wynika
    że pieniądze czekają na odbiór niewiadomi przez kogo. No i chyba XXX nie
    był numerem pana skoro miał na niego wysłać pusty SMS.

  • 13. Data: 2012-04-04 19:30:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Dwuznaczność przesądza o tym że sąd winien wziąć stronę pozwanego. I bez
    > znaczenia jest że pozwany jest przedsiębiorcą.

    Jak piszą, że mój numer został wylosowany i mają przygotowane 20.000 zł, to
    ja tu zadnej dwuznaczności nie widzę. Inna sprawa, ze trzeba mieć nierówno
    pod sufitem, by w coś takiego uwierzyć.

  • 14. Data: 2012-04-04 19:36:32
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 04.04.2012 19:30, Robert Tomasik pisze:

    > Jak piszą, że mój numer został wylosowany i mają przygotowane 20.000 zł,
    > to ja tu zadnej dwuznaczności nie widzę.

    Jakby na tym poprzestali ... ale potem jest napisane "masz szansę", co
    czyni smsa nieco dwuznacznym.

    > Inna sprawa, ze trzeba mieć
    > nierówno pod sufitem, by w coś takiego uwierzyć.

    Ano.

    p. m.

  • 15. Data: 2012-04-04 19:41:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
    > ak piszą, że mój numer został wylosowany i mają przygotowane 20.000 zł,
    > to ja tu zadnej dwuznaczności nie widzę. Inna sprawa, ze trzeba mieć
    > nierówno pod sufitem, by w coś takiego uwierzyć.

    Albo byc cwanym i wykorzystać okazję do zarobienia kasy.
    Swego czasu jak 20 razy wygrałem BMW sam miałem na to ochotę.
    Jak widać można było. Najwyzszy czas, zeby takie rzeczy się działy.
    Przynajmniej firmy wczesniej pomyślą zanim zaczną robić z ludiz balona.

    Ostatnio mam ochotę na "pracowałeś za granicą, nalezy ci się zwrot
    podatku. Mamy twoje 3000 zł".

    Chyba jednak wyślę im wezwanie do zwrotu moich 3000 zł.

  • 16. Data: 2012-04-04 19:56:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał

    Ale w tymze KC jest tez napisane ze sad powinien dochodzic istoty
    umowy.
    No to dochodzi ... i dwuznaczne zapisy

    >Jak piszą, że mój numer został wylosowany i mają przygotowane 20.000
    >zł, to ja tu zadnej dwuznaczności nie widzę.

    Ale przeczytaj uwaznie
    "20.000 przygotowane do odbioru! Po raz kolejny prosimy o wysłanie
    pustego sms na XXX, bo system wskazał szczęśliwy numer XXX"

    20k przygotowane do odbioru. Ale ktos ci obiecal ze wygrales ?

    >Inna sprawa, ze trzeba mieć nierówno

    >pod sufitem, by w coś takiego uwierzyć.

    Rozne rzeczy sie zdarzaly, promocje itp.

    Ale kto nie uwierzyl i nie wyslal, ten teraz nie ma prawa dochodzenia
    swej naleznosci :-)

    J.

  • 17. Data: 2012-04-04 20:14:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-04-04 19:30, Robert Tomasik pisze:

    > Jak piszą, że mój numer został wylosowany i mają przygotowane 20.000 zł,
    > to ja tu zadnej dwuznaczności nie widzę.

    Ale piszą też inne rzeczy i to na początku.
    Jak dostaniesz sms "nie wygrał pan 400 zł" też sobie nie pomniesz i
    będziesz twierdził że wygrałeś 400 zł ?

    Zresztą żeby coś wygrać to trzeba grać - jak mówi reklama lotto ;) -
    skoro w nic nie grałeś to nie mogłeś wygrać.

  • 18. Data: 2012-04-04 20:22:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-04-04 19:56, J.F pisze:

    > Ale w tymze KC jest tez napisane ze sad powinien dochodzic istoty umowy.

    Tak, a niby gdzie?

    "Art. 6. Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu
    tego wywodzi skutki prawne."

    Powód ma udowodnić - jednoznacznie - że pozwany ma mu coś zapłacić. Więc
    jeśli zapis jest dwuznaczny znaczy że nie udowodnił.

    Poza tym umowa to zgodne oświadczenie woli. To chyba oczywista
    oczywistość że firma smsówa nie miała zamiaru złożyc oświadczenia że pan
    wygrał ...

    Jeśli strony umowy składając oświadczenia woli różnie je rozumiejąc -
    jedna myśli i pisze "damy szanse frajerowi" a druga strona myśli
    "wygrałem" to mamy tzw. dyssens, czyli nieporozumienie. Konsekwencją
    jego jest niedojście umowy do skutku.

  • 19. Data: 2012-04-04 20:58:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale piszą też inne rzeczy i to na początku.
    > Jak dostaniesz sms "nie wygrał pan 400 zł" też sobie nie pomniesz i
    > będziesz twierdził że wygrałeś 400 zł ?

    Pewnie nie, ale to trochę inna sytuacja.

    > Zresztą żeby coś wygrać to trzeba grać - jak mówi reklama lotto ;) -
    > skoro w nic nie grałeś to nie mogłeś wygrać.

    I to jest sensowne. Tylko, że teraz czasem różni operatorzy wymyślają rózne
    promocje. Mógł sądzić, że się załapał.

  • 20. Data: 2012-04-04 21:01:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale w tymze KC jest tez napisane ze sad powinien dochodzic istoty umowy.
    > No to dochodzi ... i dwuznaczne zapisy

    Poza kodeksem cywilnym istnieją i różne inne ustawy. W tym wypadku
    zastosowali o grach losowych, a tam są odmienne unormowania.

> [...]
    > pustego sms na XXX, bo system wskazał szczęśliwy numer XXX"
    > 20k przygotowane do odbioru. Ale ktos ci obiecal ze wygrales ?

    Ja, to wogóle na te kretynizmy nie odpisuję, bo mi szkoda czasu. Ale co
    pomyślał powód?

    > Rozne rzeczy sie zdarzaly, promocje itp.
    >
    > Ale kto nie uwierzyl i nie wyslal, ten teraz nie ma prawa dochodzenia
    > swej naleznosci :-)

    Moim zdaniem z jednej strony szkoda czasu, a z drugiej może ktoś wreszcie
    ukróci te głupie SMS-y.