  • 1. Data: 2012-04-02 20:16:26
    Temat: Geodeta i skuteczne doręczenie wezwania
    Od: "Geno" <g...@g...zmyla>

    Jest sobie waściciel działki, który zleca geodecie wznowienie granic
    działki. Geodeta wysyła do sąsiadów wezwanie do stawienia się w danym dniu
    na działce i powinien doręczyć wezwanie 7 dni przed datą wezwania. Co jednak
    jeśli któryś adresat nie odbierze wezwania (polecony z potwierdzeniem
    odbioru) lub odbierze np. z 2-tygodniowym opóźnieniem? kiedy wezwanie można
    uznać za doręczone?

    --
    Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

  • 2. Data: 2012-04-02 21:03:38
    Temat: Re: Geodeta i skuteczne doręczenie wezwania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Geno" <g...@g...zmyla> napisał w wiadomości
> [...]
    > potwierdzeniem odbioru) lub odbierze np. z 2-tygodniowym opóźnieniem?
    > kiedy wezwanie można uznać za doręczone?

    Wysłąć odpowiednio wcześniej. Innego pomysłu nie mam.

  • 3. Data: 2012-04-02 23:28:05
    Od: "Geno" <g...@g...zmyla>

    > Wysłąć odpowiednio wcześniej. Innego pomysłu nie mam.

    To może zapytam inaczej - kiedy takie wezwanie można uznać za doręczone?
    (zakładają złą wolę odbiorcy, który uchyla się od odebrania poleconego).

  • 4. Data: 2012-04-02 23:30:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.04.2012 23:28, Geno pisze:

    > To może zapytam inaczej - kiedy takie wezwanie można uznać za doręczone?
    > (zakładają złą wolę odbiorcy, który uchyla się od odebrania poleconego).

    Po upłynięciu terminu z powtórnego awizowania.

  • 5. Data: 2012-04-03 08:50:24
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-02 23:30, Andrzej Lawa pisze:

    > Po upłynięciu terminu z powtórnego awizowania.

    Obawiam się, że to może nie działać w przypadku sporów cywilnych...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2012-04-03 12:21:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.04.2012 08:50, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Obawiam się, że to może nie działać w przypadku sporów cywilnych...

    Art. 61 KC.

    Mógł odebrać i zapoznać się z treścią? Mógł. Nie odebrał? Jego problem.

  • 7. Data: 2012-04-03 13:01:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-03 12:21, Andrzej Lawa pisze:

    > Art. 61 KC.
    >
    > Mógł odebrać i zapoznać się z treścią? Mógł. Nie odebrał? Jego problem.

    Tylko, że - co w przypadku, jeśli wpisany jest niewłaściwy adres?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 8. Data: 2012-04-03 13:54:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości
    >
    > To może zapytam inaczej - kiedy takie wezwanie można uznać za doręczone?
    > (zakładają złą wolę odbiorcy, który uchyla się od odebrania poleconego).

    W momencie, gdy mógł się zapoznać z korespondencją. Czyli jak wróci
    nieodebrana awizowana, to jest doręczona. Data doręczenia, to dzień, w
    którym odesłano pismo do Ciebie.

  • 9. Data: 2012-04-03 14:47:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-03 13:54, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    >
    > W momencie, gdy mógł się zapoznać z korespondencją. Czyli jak wróci
    > nieodebrana awizowana, to jest doręczona. Data doręczenia, to dzień, w

    "Zapoznanie się" dotyczy oświadczeń woli. A tutaj jest wezwanie, które
    ma być doręczone. Nie ma doręczenia, nie ma domniemania.

    No i skąd wniosek, że mógł się zapoznać, skoro nie odebrał? Może właśnie
    nie odebrał, bo nie mógł?

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2012-04-03 15:18:23
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-04-02 20:16, Geno pisze:

> [...]
    > potwierdzeniem odbioru) lub odbierze np. z 2-tygodniowym opóźnieniem?
    > kiedy wezwanie można uznać za doręczone?

    To czytałeś?

    http://forum.geodezja24.net/comments.php?DiscussionI
    D=105

    --