  • 71. Data: 2013-10-14 16:26:01
    Temat: Re: Brat wyłudził (?) milion, da się coś zrobić?
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-14 15:56, Andrzej Lawa wrote:

    > Widzisz, ubeczku, tak wyglądają twoje założenia - założyłeś, że Liweszka
    > czytuję. To po pierwsze.
    >
    > Po drugie nie pisałem o 75% (z nieujawnionego źródła) tylko o
    > niezgłoszonej "darowiźnie" od siostry.

    Aleś marny oszust, ale to ci nie wychodzi, tak jak pobicie niewinnego
    czlowieka, bo do tego trzeba mieć trochę rozumu;-)

    Napisałes, cyt. "

  • 72. Data: 2013-10-14 16:32:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-14 16:22, p47 pisze:

    > No, nie wygłupiaj się! - bo sąd np. ma rozstrzygnąc, czy nie doszło do
    > wyłudzenia.

    Sąd cywilny? Niespecjalnie. Ma on za zadanie ocenić, czy powódka
    odpowiednio udowodniła swoje roszczenie.

    --
    Liwiusz

  • 73. Data: 2013-10-14 16:47:06
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-14 16:32, Liwiusz wrote:

    > Sąd cywilny? Niespecjalnie. Ma on za zadanie ocenić, czy powódka
    > odpowiednio udowodniła swoje roszczenie.

    A dlaczego zakładasz, ze powódka ograniczy się do sądu cywilnego.
    Ja tutaj radziłem jej, aby zgłosiła próbę wyłudzenia do prokuratury i
    przyłaczyła się do oskarżenia

  • 74. Data: 2013-10-14 17:19:16
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-14 16:32, Liwiusz pisze:

    > Sąd cywilny? Niespecjalnie. Ma on za zadanie ocenić, czy powódka
    > odpowiednio udowodniła swoje roszczenie.

    Czyli jednak odzierasz nas ze złudzeń, że sąd nie tylko stosuje "prawo",
    ale czasami wymierza sprawiedliwość...

    Trza spadać na Wyspy Cathama (bo dalej się nie da).

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 75. Data: 2013-10-14 17:58:11
    Od: "kashmiri" <k...@l...co.uk>

    "kashmiri" wrote in message
    ps.com...

    > Witam,
    >
    > Sprawa dotyczy znajomej.
    >
    > I pokazuje, do czego zdolna jest najbliższa rodzina.

    /ciach/

    Dzięki wielkie za odpowiedzi i za dyskusję.

    Reasumując:

    * sprawa cywilna nie ma wielkich szans powodzenia - brat zawsze może się
    wybronić powołując się na instytucję "darowizny" i nie będzie jak wykazać,
    że to wierutne kłamstwo.
    * sprawa karna: można spróbować złożyć doniesienie do prokuratury o
    wyłudzenie i zobaczyć, jak na sprawę zapatruje się prokurator;
    * włączanie US (albo Urzędu Kontroli Skarbowej) jest bezcelowe do sprawy
    cywilnej.

    Coś jeszcze?

    k.

  • 76. Data: 2013-10-14 19:10:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.10.2013 17:19, sqlwiel pisze:

    > Czyli jednak odzierasz nas ze złudzeń, że sąd nie tylko stosuje "prawo",
    > ale czasami wymierza sprawiedliwość...

    Sprawiedliwość to abstrakcja, w dodatku mocno subiektywna. Sąd jest od
    prawa i porządku, nie od sprawiedliwości.

  • 77. Data: 2013-10-14 19:13:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kashmiri wrote:
> [...]
    > zdaniem podziału spadku po matce. Okazało się też, że nie ma żadnych
    > problemów finansowych, ma kilka willi w Polsce i za granicą, drogie
    > samochody itd. Spłata nie stanowiłaby dla niego żadnego problemu.
    > Zagroził też, że jeśli będzie się dopominała, zgłosi do prokuratury
    > "próbę wyłudzenia".
    >
    > Znajoma została z czwórką małych dzieci bez mieszkania i środków do
    > życia, zajęciem majątkowym na 1 mln zł, zajętym kontem bankowym itd.
    > Zlicytowane mieszkanie nie pokrywa wysokości roszczeń banku.
    > Praktycznie została z niczym i mieszka kątem u znajomych.

    :)

    ten milion to starych czy nowych

  • 78. Data: 2013-10-14 19:17:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.10.2013 16:26, p47 pisze:

    > Aleś marny oszust, ale to ci nie wychodzi, tak jak pobicie niewinnego
    > czlowieka, bo do tego trzeba mieć trochę rozumu;-)

    Czy byłeś już wzywany na przesłuchanie? Ja ci nie odpuszczę, mendo i
    zaciągnę cię do sądu, choćby na postronku.

    > Napisałes, cyt. "

    Darowizna też jest dochodem, tępy oszczerco. Jeśli nie złożył
    deklaracji, to jej nie ujawnił.

    Aczkolwiek jeśli zezna, że to darowizna, to są metody jej anulowania.

  • 79. Data: 2013-10-14 19:21:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > W którym miejscu leży dowód, że brat z momencie "brania" brał POŻYCZKĘ?
    > Jeśli będzie się bronił iż uważał że było to "rozliczenie spadku", to
    > nawet znamiom oszustwa trudno szukać.
    > No i nie wiemy jak tam było ze "spadkiem po matce", czy i tam jakiegoś
    > haka nie znalazł, który mógłby mu posłużyć za usprawiedliwienie.

    Jeśli pójdzie po tej linii i będzie mógł to jakoś uzasadnić (a mając
    milion prawnika można nabyć niezłego) to przekichane.

    W sumie jakby to określił jako darowiznę to byłoby jakieś światełko w
    tunelu - poprzez jej cofnięcie wskutek rażącej niewdzięczności lub
    skorzystanie z zapisów dotyczących niedostatku darczyńcy.

    Bo pożyczka to raczej nie do udowodnienia...

  • 80. Data: 2013-10-14 19:46:37
    Od: "kashmiri" <k...@l...co.uk>

    "Gotfryd Smolik news" wrote in message

    > On Mon, 14 Oct 2013, sqlwiel wrote:

    /ciach/

    > a oświadczenie
    > brata że to jest "rozliczenie spadku" może zablokować
    > postępowanie.

    Dlaczego? Spadek został dawo rozdzielony zgodnie z prawem, teraz to tylko
    brat twierdzi, że czuł się poszkodowany i sobie rekompensuje.

    k.