  • 11. Data: 2004-02-03 17:19:14
    Temat: Re: Bilet miesięczny bez wpisanego numerka - ważny?
    Od: "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl>

    Użytkownik Olo Kwasniak <o...@p...wp.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bvoi4t$elm$...@a...news.tpi.pl...
    > niewinności.
    >
    > Faktycznie naiwny. Będąc kontrolerem uwierzyłbys w taką bajeczkę?
    > Tymbardziej jak się sprawdza gościa pod koniec miesiąca a on jeszcze
    biletu
    > "nie zdążył" wypełnic...

    Jasne. I to jest dowód na to, że na jego bilecie pół miasta jeździło. W
    końcu nie ma ważniejszej sprawy niż wpisanie numerka do biletu. Poza tym
    jaka to frajda udowodnić komuś swoją władzę. "Jak się nie pamięta, to się
    płaci...."

    Nie wiem czy zauważyłeś zresztą, ale jest początek miesiąca.

    A pytałem głównie o podstawy prawne na jakich opiera się twierdzenie, iz
    bilet bez wpisanego numeru jest nieważny. MZK nie jest instytucją powołaną
    do tworzenia prawa, więc informacje umieszczone na bilecie prawem - w moim
    przekonaniu - nie są. Jest natomiast instytucją użyteczności publicznej,
    więc nie może robić w swoich autobusach, co jej się żywnie podoba.
    Regulaminy przewozów powinny być oparte na prawie przewozowym, ewentualnie -
    nie wiem -kodeksie cywilnym, nie zaś na subiektywnych odczuciach
    kontrolerów, czy nawet dyrekcji.

    Tak więc jakim prawem zmusza się pasażerów do pamiętania o wpisaniu numeru
    legitymacji do biletu? Bo konduktor, który próbował wlepić mi mandat, jakoś
    tego nie umiał wytłumaczyć.

    pozdr
    AW

  • 12. Data: 2004-02-03 17:32:06
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Jasne. I to jest dowód na to, że na jego bilecie pół miasta jeździło.

    Pół miasta może nie, ale najblizsza rodzina na pewno. Raz jeszcze przypomnę,
    że bilet imienny ma to do siebie że może słuzyc wyłącznie jednej osobie.
    Dlatego jest znacznie tanszy od biletu na okaziciela, na którym w pełni
    legalnie moze jezdzic cała rodzinka (byle nie jednoczesnie).

    > końcu nie ma ważniejszej sprawy niż wpisanie numerka do biletu.

    Ależ jest - samo jego posiadanie.

    > Poza tym jaka to frajda udowodnić komuś swoją władzę. "Jak się nie
    pamięta, to się
    > płaci...."

    Hehe dla mnie największą frajdą jest złapanie kombinatora, wlepienie mu
    mandatu i patrzenie jak się koleś wścieka że mu nie wyszło :-)

    > Nie wiem czy zauważyłeś zresztą, ale jest początek miesiąca.

    A parę dni temu był koniec, i co z tego?

    > A pytałem głównie o podstawy prawne na jakich opiera się twierdzenie, iz
    > bilet bez wpisanego numeru jest nieważny.

    Yesooo takie są podstawy prawne, ze dany przewoźnik upoważnia Cię do
    miesięcznego korzystania ze srodkow transportu za taką i taką cenę ale
    musisz spełnic pewne warunki. Takim warunkiem jest m.in. wypełnienie biletu.
    A jaka jest podstawa prawna tego, ze bilet jednorazowy musi być skasowany?
    Nie wykręcaj się sianem, tylko jak juz Ci się nie udało przykombinować płac
    karę....

    pdr
    Olo

  • 13. Data: 2004-02-03 17:38:48
    Od: "Oleg" <p...@b...pl>

    Użytkownik "AnTi" <a...@p...fm.no.spam> napisał:

    > a w jaki sposob "kanar" by udowodnil ze bilet zostal wypisany przy
    > nim... tak przeciez moze powiedziec kazdy "kanar" nawet jak masz
    > poprawnie wypelniony bilet.

    Przecież trzyma Twój bilet w ręku. Może poproś go, żeby sam wpisał ten
    numer? :-)

    --
    Oleg

  • 14. Data: 2004-02-03 18:09:55
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Przecież trzyma Twój bilet w ręku. Może poproś go, żeby sam wpisał ten
    > numer? :-)

    Ja czasem jak spisuję kogos za niewypełniony bilet miesięczny to złosliwie
    mu go wypełniam. W tym momencie jeśli miał bilet od brata/siostry/kuzyna itd
    pozyczony to juz prawowity posiadacz ma po bilecie :-)

    pdr
    Olo

  • 15. Data: 2004-02-03 19:02:12
    Od: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>

    > Ja czasem jak spisuję kogos za niewypełniony bilet miesięczny to złosliwie
    > mu go wypełniam.

    Jakim prawem ?

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    mithos@op[NOSPAM].pl

  • 16. Data: 2004-02-03 19:14:19
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Jakim prawem ?

    Niektórym się na prawdę ta demokracja na łeb rzuciła....
    Srakim!

    pdr
    Olo

  • 17. Data: 2004-02-03 19:21:35
    Od: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>

    > Niektórym się na prawdę ta demokracja na łeb rzuciła....
    > Srakim!

    Coz za kultura. Jednak stereotyp "kanara" jest jak widze prawdziwy.

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    mithos@op[NOSPAM].pl

  • 18. Data: 2004-02-03 19:34:56
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Coz za kultura. Jednak stereotyp "kanara" jest jak widze prawdziwy.

    Kasuj bilety i częściej lekcje odrabiaj...

    pdr
    Olo

  • 19. Data: 2004-02-03 19:37:42
    Od: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>

    > Kasuj bilety

    Mam karte miejska.

    >i częściej lekcje odrabiaj...

    Juz jestem na to za stary.

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    mithos@op[NOSPAM].pl

  • 20. Data: 2004-02-03 19:55:09
    Od: "gaucho" <g...@p...wp.pl>

    > Mam karte miejska.

    > Juz jestem na to za stary.

    zostaw w spokoju prostaka... :) niech sie buja... :) kanary to kanary. a
    kontrolerzy to kontrolerzy i tu jest roznica...

    pozdrawiam
    gaucho