  • 1. Data: 2004-02-03 08:10:52
    Temat: radio przez internet i abonament
    Od: "Pstrong" <a...@p...onet.pl>

    Za słuchanie radia przez internet przy pomocy real player'a muszę
    zapłacić abonament RTV??

  • 2. Data: 2004-02-03 08:55:36
    Temat: Re: radio przez internet i abonament
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Pstrong wyskrobał(a):
    > Za słuchanie radia przez internet przy pomocy real player'a muszę
    > zapłacić abonament RTV??

    Podstawą płacenia opłaty RTV jest posiadanie odbiornika radiowego lub TV.
    Jak masz odbiornik, to płacisz. Nikogo nie obchodzi czy słuchasz radia albo
    czy oglądasz TV - liczy się, że masz. Jak nie masz ani radia ani TV w domu,
    to sprawa prosta - nie płacisz.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-02-03 11:38:37
    Od: Niebieski <n...@w...gazeta.pl.pl>

    Dnia 3.02.04 09:55, Użytkownik Bartek Gliniecki napisał:

> [...]
    > czy oglądasz TV - liczy się, że masz. Jak nie masz ani radia ani TV w domu,

    A czy komputer nie może być traktowany jako odbiornik?

    --
    Niebieski

  • 4. Data: 2004-02-03 12:15:47
    Od: "Przemo P" <p...@o...pl>

    > A czy komputer nie może być traktowany jako odbiornik?

    pewnie to kwestia interpretacji tych z góry (oczywiście na swoją korzyść)
    ale moim zdaniem mółby być odbiornikiem jeśli odbierzesz cokolwiek bez
    podłączenia do internetu, nie mówię tu o kartach radiowotelewizyjnych ale o
    samym komputerze - bez internetu w tym przypadku to co to za odbiornik?
    Pozdrawiam
    Przemo

  • 5. Data: 2004-02-03 13:13:52
    Od: AnTi <a...@p...fm.no.spam>

> [...]
    > podłączenia do internetu, nie mówię tu o kartach radiowotelewizyjnych ale o
    [ciach]

    a jak sie ma wlasnie sprawa jezeli jedynym odbiornikiem w moim
    pomieszczeniu jest tuner telewizyjny z FM w komputerze ??

  • 6. Data: 2004-02-03 13:59:01
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Niebieski wyskrobał(a):
    > A czy komputer nie może być traktowany jako odbiornik?

    Sam komputer raczej nie. Jakiś czas temu był kłopot co zrobić z posiadaczami
    kart telewizyjnych montowanych w komputerach. Nie pamiętam na czym stanęło,
    ale w przepisach na ten temat nie ma żadnej zmiany. Nadal jest mowa o
    "odbiornikach" radiowych i TV. Tak więc odpowiedź na pytanie czy komputery z
    tunerami telewizyjnymi też podlegają opłacie RTV pozostaje do
    rozstrzygnięcia wykładni. Jakbym ja miał interpretować znaczenie wyrażenia
    "odbiornik radiowy lub telewizyjny" to bym uznał, że komputer wraz z
    odpowiednią kartą jednak podpada pod to określenie.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 7. Data: 2004-02-03 15:11:42
    Od: "[edymon]" <e...@S...pl>

> [...]
    > "odbiornik radiowy lub telewizyjny" to bym uznał, że komputer wraz z
    > odpowiednią kartą jednak podpada pod to określenie.

    Hmmm, a radio w komorce??? Albo w aucie?

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka

  • 8. Data: 2004-02-03 15:49:39
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    [edymon] wyskrobał(a):
    > Hmmm, a radio w komorce??? Albo w aucie?

    No właśnie chyba też, chociaż zakrawa to na absurd na pierwszy rzut oka.
    Ustawodawca pisze w ustawie i odpowiednim rozporządzeniu o "odbiornikach
    radiowych" i "odbiornikach telewizyjnych". Ustawa skąpo precyzuje ten temat
    stwierdzając w art. 4, że "odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym
    jest urządzenie techniczne dostosowane do odbioru programu".

    Pogooglałem trochę, żeby ustalić co to jest ten odbiornik i definicja mówi,
    że "odbiornik radiowy" to (cyt. z pamięci) "urządzenie zdolne do odbioru fal
    (...)" itd. Definicja "odbiornika telewizyjnego" brzmiała podobnie. Tak więc
    nie jest tutaj napisane, że musi być to radio w powszechnym tego słowa
    znaczeniu (dla mnie była by to popularna "wieża stereo", radio
    tranzystorowe, jaminik itd.) czy telewizor. Dla definicji jest ważne, że
    jest to _urządzenie_ zdolne odbierać określone fale elektromagnetyczne (nie
    zagłębiają się dalej w techniczą stronę definicji). A więc zarówno komputer
    + karta TV, komórka z radiem, radio samochodowe jak najbardziej pod tą
    definicję podpadają i, wydaje mi się, są odbiornikami w sensie ustawy.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 9. Data: 2004-02-03 16:11:35
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Użytkownik "[edymon]" <e...@S...pl> napisał w wiadomości

    > Hmmm, a radio w komorce??? Albo w aucie?

    Niestety wszystko. Jako osoba prywatna płacisz tylko raz. Firma płaci za
    każdą sztukę...

    IMHO to w ogóle bandycka i idiotyczna ustawa - de facto nie jest to żaden
    abonament, tylko podatek od luksusu (posiadania odbiorników).

    Aczkolwiek w ustawie jest mały 'haczyk', który można ew. wykorzystać: ustawa
    mówi o odbiornikach "w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór
    programu" - skasuj tabelę programów albo odłącz antenę i już masz obiornik,
    który nie jest w stanie umożliwiającym _natychmiastowy_ odbiór programów :-D
    (tzn. pewnie można dyskutować nad interpretacją słowa "natychmiastowy",
    ale... zawsze jest jakiś 'haczyk' :)

  • 10. Data: 2004-02-03 17:40:20
    Od: piotrek77 <p...@f...onet.pl>

    Dnia 2004-02-03 09:10, Użytkownik Pstrong napisał:
    > Za słuchanie radia przez internet przy pomocy real player'a muszę
    > zapłacić abonament RTV??

    IMHO nie gdyz abonament-podatek jest za posiadanie sprawnego
    radioodbiornika, jesli komputer+kartadzwiekowa+real+internet jest
    radioodbiornikiem to trzeba zaplacic.

    pozdrawiam

    Piotrek77