  • 1. Data: 2004-02-02 23:47:25
    Temat: Kto powinien zapłacić rachunek??
    Od: "irenka" <i...@w...to.wp.pl>

    Mam problem.
    Zmarł mój Dziadek, jeśli czytaliście poprzedni mój post to jesteście w
    temacie:)
    Otóż Dziadek zmarł pod koniec grudnia, a TPSA przysłała rachunek (85zł).
    Pytanie, kto ma zapłacić za niego w świetle prawa, jeśli jedyni spadkobiercy
    będą dziedziczyć z dobrodziejstwem inwentarza??

    pozdrawiam
    irka

  • 2. Data: 2004-02-03 00:00:59
    Temat: Re: Kto powinien zapłacić rachunek??
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "irenka" <i...@w...to.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    spadkobiercy
    > będą dziedziczyć z dobrodziejstwem inwentarza??

    o ile wartosc mieszkania+samochodu+garazu nieprzekracza 85 zl :)))) , bo
    powyzej nikt

  • 3. Data: 2004-02-03 06:46:49
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    z dobrodziejstwem inwentarza nie oznacza ,ze spadkobiercy nie odpowiadaja za
    dlugi. odpowiadaja ale tylko do wysokosci spadku

    pozdr

  • 4. Data: 2004-02-03 11:19:14
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

> [...]
    spadkobiercy
    > będą dziedziczyć z dobrodziejstwem inwentarza??

    mam nadzieję, ze rozumiesz, iż "z dobrodziejstwem inwentarza" oznacza, że
    komornik dokona spisu majątku spadkowego i skasuje za to 10% przeciętego
    wynagrodzenia w gospodarce narodowej za każda rozpoczeta godzinę.

    mam także nadzieję, że rozumiesz, ze "z dobrodziejstwem inwentarza" nie
    oznacza, "bez długów"

    A co do rachunku, to do chwili działu spadku zapłacą go solidarnie wszyscy
    spadkobiercy - no chyba, że przeprowadzono spis inwentarza i wartość
    czystego spadku jest niższa niż 85 zł

    A po dziale spadku, jeśli nie opbejmował długów zapłacą spadkobiercy w
    cześciach na nich przypadających

    ---------------
    RF

    iudex in spe

  • 5. Data: 2004-02-03 21:14:42
    Od: "irenka" <i...@w...to.wp.pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bvo04l$49v$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > czystego spadku jest niższa niż 85 zł
    >
    > A po dziale spadku, jeśli nie opbejmował długów zapłacą spadkobiercy w

    Dzięki!! Na Ciebie można liczyć:))
    Pozdrawiam.
    Irka