    From: "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bilet miesięczny bez wpisanego numerka - ważny?
    Date: Tue, 3 Feb 2004 18:19:14 +0100

    Użytkownik Olo Kwasniak <o...@p...wp.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bvoi4t$elm$...@a...news.tpi.pl...
    > niewinności.
    >
    > Faktycznie naiwny. Będąc kontrolerem uwierzyłbys w taką bajeczkę?
    > Tymbardziej jak się sprawdza gościa pod koniec miesiąca a on jeszcze
    biletu
    > "nie zdążył" wypełnic...

    Jasne. I to jest dowód na to, że na jego bilecie pół miasta jeździło. W
    końcu nie ma ważniejszej sprawy niż wpisanie numerka do biletu. Poza tym
    jaka to frajda udowodnić komuś swoją władzę. "Jak się nie pamięta, to się
    płaci...."

    Nie wiem czy zauważyłeś zresztą, ale jest początek miesiąca.

    A pytałem głównie o podstawy prawne na jakich opiera się twierdzenie, iz
    bilet bez wpisanego numeru jest nieważny. MZK nie jest instytucją powołaną
    do tworzenia prawa, więc informacje umieszczone na bilecie prawem - w moim
    przekonaniu - nie są. Jest natomiast instytucją użyteczności publicznej,
    więc nie może robić w swoich autobusach, co jej się żywnie podoba.
    Regulaminy przewozów powinny być oparte na prawie przewozowym, ewentualnie -
    nie wiem -kodeksie cywilnym, nie zaś na subiektywnych odczuciach
    kontrolerów, czy nawet dyrekcji.

    Tak więc jakim prawem zmusza się pasażerów do pamiętania o wpisaniu numeru
    legitymacji do biletu? Bo konduktor, który próbował wlepić mi mandat, jakoś
    tego nie umiał wytłumaczyć.

    pozdr
    AW