  • 21. Data: 2022-04-16 19:13:14
    Temat: Re: Bezprawne używanie kodów ean
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 16 kwietnia 2022 o 17:30:13 UTC+2 A. Filip napisał(a):

    > Złośliwie im życzę by przez brak szybkiej i zdecydowanej reakcji nie
    > zdobyli wielkiego zalewu doświadczenia :-)
    >
    > To jest jak jazda bez biletu komunikacją miejską. Jak nie łapią znaczy
    > tylko głupi kasuje bilet.

    W kraju średnich niewolników.

  • 22. Data: 2022-04-16 19:13:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 16 kwietnia 2022 o 15:38:57 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):

    > Bo podmiot się zlikwidował. Nie ma go już.

    A, to wychodzi, że podróba.

  • 23. Data: 2022-04-16 19:14:15
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Taż właśnie o to pytam

    Ale Ty pytasz o przepis karny, a ja myślę o zapisach
    regulaminowych dotyczących rejestracji kodów.
    Trzeba się zagłębić w przepisy dotyczące samych kodów.
    Jak nie ma tam jakiegoś bata, to wprowadzić i kijem.

  • 24. Data: 2022-04-16 19:25:41
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    cef <c...@i...pl> pisze:

    > Ale Ty pytasz o przepis karny, a ja myślę o zapisach
    > regulaminowych dotyczących rejestracji kodów.
    > Trzeba się zagłębić w przepisy dotyczące samych kodów.
    > Jak nie ma tam jakiegoś bata, to wprowadzić i kijem.

    IMHO *Prawnie* wypada wskazywać niby dlaczego regulamin "wewnętrzny" ma
    obowiązywać kogoś kto nie podpisał zobowiązania do jego przestrzegania.

    --
    A. Filip

  • 25. Data: 2022-04-16 22:13:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-04-16 o 19:25, A. Filip pisze:

    > IMHO *Prawnie* wypada wskazywać niby dlaczego regulamin "wewnętrzny" ma
    > obowiązywać kogoś kto nie podpisał zobowiązania do jego przestrzegania.

    W tytule stoi, że bezprawnie używają kodu, wiec z czego
    to bezprawie wynika?

  • 26. Data: 2022-04-16 22:25:49
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 16.04.2022 o 22:13, cef pisze:

    > W tytule stoi, że bezprawnie używają kodu, wiec z czego
    > to bezprawie wynika?

    Nie wiem, ale będę strzelał że ochronie prawnej podlega np. algorytm konwersji liczb
    na
    zapis 'paskowy' i ew. jakieś charakterystyki graficzne tego zapisu (patent?).

    Czyli sytuacja może być pi razy oko podobna do użycia jakiegoś logo 'teraz Polska'
    czy
    podobnego (zastrzeżenie logo i nazwy marki).

  • 27. Data: 2022-04-16 22:29:23
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 16.04.2022 o 22:25, m4rkiz pisze:

> [...]
    czy
    > podobnego (zastrzeżenie logo i nazwy marki).

    Jak komuś zależy to pewnie najprościej byłoby napisać do b...@g...org i poprosić o

    informację w jaki sposób (i na jakiej podstawie) egzekwują nie używanie kodów
    kreskowych
    przez podmioty nieuprawnione. ;)

  • 28. Data: 2022-04-16 22:34:15
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    cef <c...@i...pl> pisze:

    > W tytule stoi, że bezprawnie używają kodu, wiec z czego
    > to bezprawie wynika?

    A z czego ma wynikać np. brak "niskiej szkodliwości społecznej"
    zdaniem jakiegoś Wysokiego Sądu?

    Tomasik postawił (hipo)tezę. _Może_ dobrze uzasadnioną ale "niekoniecznie".
    Bezprawne może być zbrodnia, przestępstwo albo "tylko" wykroczenie.

    Gdyby prawo było (zawsze) proste i łatwe w interpretacji to prawnicy by
    o wiele mniej zarabiali :-)

    --
    A. Filip

  • 29. Data: 2022-04-16 22:52:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-04-16 o 22:34, A. Filip pisze:

    > A z czego ma wynikać np. brak "niskiej szkodliwości społecznej"
    > zdaniem jakiegoś Wysokiego Sądu?

    A potrafisz odpowiedzieć na pytanie?

  • 30. Data: 2022-04-17 00:24:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.04.2022 o 22:29, m4rkiz pisze:
    > Jak komuś zależy to pewnie najprościej byłoby napisać do b...@g...org
    > i poprosić o informację w jaki sposób (i na jakiej podstawie) egzekwują
    > nie używanie kodów kreskowych przez podmioty nieuprawnione. ;)

    Jesteś mało oryginalny :-)

    --
    Robert Tomasik