  • 31. Data: 2022-04-17 00:25:12
    Temat: Re: Bezprawne używanie kodów ean
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A, to wychodzi, że podróba.

    Też. :-) Ale mnie o kod chodzi.

    --
    Robert Tomasik

  • 32. Data: 2022-04-17 01:36:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-16, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Kod EAN nie do końca wiąże się z producentem. Czasem przy przepakowaniu
    > podmiot nakłada własne kody. Natomiast w tym wypadku problemem jest to,
    > ze kod do nikogo nie należy, bo jakby należał, to oczywiście byłoby
    > prostsze. Czyny nieuczciwej konkurencji wymagają do ścigania wniosku o
    > ściganie, a tu nie ma od kogo go przyjąć.

    UOKiK nie mógłby? Wprowadzenie w błąd potencjalnie może być na szkodę
    konsumentów.

    --
    Marcin

  • 33. Data: 2022-04-17 03:10:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-16, m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:

    > Jak komuś zależy to pewnie najprościej byłoby napisać do b...@g...org i poprosić
    > informację w jaki sposób (i na jakiej podstawie) egzekwują nie używanie kodów
    kreskowych
    > przez podmioty nieuprawnione. ;)

    Tu jest skrótowe omówienie na gruncie brytyjskim:
    https://www.addleshawgoddard.com/en/insights/insight
    s-briefings/2017/retail-and-consumer/retail-and-cons
    umer-newsletter-february-2017/barcodes-who-owns-them
    -and-how-can-you-use-them/

    Generalnie nie wygląda to mocno. W skrócie:
    - pogwałcenie praw lincencyjnych (kontekst ewentualnych szkód)
    - wprowadzenie w błąd konsumentów
    - naruszenie dobrego imienia firmy (jeśli podszywające się produkty
    będą gorszej jakości)

    --
    Marcin

  • 34. Data: 2022-04-17 14:59:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > - pogwałcenie praw lincencyjnych (kontekst ewentualnych szkód)
    > - wprowadzenie w błąd konsumentów
    > - naruszenie dobrego imienia firmy (jeśli podszywające się produkty
    > będą gorszej jakości)

    O tyle pomogłeś, że zapytam Inspekcji Handlowej, czy nie mają pomysłu.

    --
    Robert Tomasik

  • 35. Data: 2022-04-18 11:36:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 17 kwietnia 2022 o 00:25:16 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    > Też. :-) Ale mnie o kod chodzi.

    Ale właściwie co, sam kod czy skutki?
    Właściwie to dlaczego nie można sobie opakowania czy produktu takim kodem udekorować?
    "Znak towaru zastrzeżony"?
    W "Poddanych microsoftu" była taka scena, że rozmawiali o tatuowaniu sobie kodów
    paskowych i o tym, z jakich produktów te kody by sobie wytatuowali ;>

  • 36. Data: 2022-04-18 15:41:47
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Generalnie nie wygląda to mocno. W skrócie:
    > - pogwałcenie praw lincencyjnych (kontekst ewentualnych szkód)

    jeżeli jako firma nie jestem oficjalnym licencjonobiorcą innych kodów to niezbyt
    widzę
    pole żeby zmusić mnie do przestrzegania zapisów licencji

    > - wprowadzenie w błąd konsumentów

    słabe, konsumenci (w jakimś niewielkim procencie) może kojarzą prefix kraju
    produkcji, ale
    nie wierzę że da się tu realnie coś ugrać z kodem firmy (a i tak - patrz niżej)

    > - naruszenie dobrego imienia firmy (jeśli podszywające się produkty
    > będą gorszej jakości)

    Robert pyta o nieużywany zakres "konkretny prefiks akurat nie jest nikomu
    przydzielony"
    więc tu też nic...

    podtrzymuję - ochrona patentowa sposobu graficznej reprezentacji zapisu cyfrowego (o
    ile
    istnieje)

  • 37. Data: 2022-04-19 00:51:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-18, m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:

    > jeżeli jako firma nie jestem oficjalnym licencjonobiorcą innych kodów to niezbyt
    widzę
    > pole żeby zmusić mnie do przestrzegania zapisów licencji

    To raczej chodzi o używaniu bez licencji.

    > słabe, konsumenci (w jakimś niewielkim procencie) może kojarzą prefix
    > kraju produkcji, ale nie wierzę że da się tu realnie coś ugrać z kodem
    > firmy (a i tak - patrz niżej)

    Dość słabe, ale co do zasady możliwe.

    > Robert pyta o nieużywany zakres "konkretny prefiks akurat nie jest
    > nikomu przydzielony" więc tu też nic...

    To akurat MZ nie szkodzi bo może zostać przydzielony.

    > podtrzymuję - ochrona patentowa sposobu graficznej reprezentacji
    > zapisu cyfrowego (o ile istnieje)

    To się zawiera w użytkowaniu bez wymaganej licencji. Nb. Robert zdaje
    się pytał o odpowiedzialność karną, a tu chyba się jej nie ma? Przepisy
    karne są za to przy czynach nieuczciwej konkurencji.

    --
    Marcin

  • 38. Data: 2022-04-19 14:51:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Apr 2022 09:58:48 +0200, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > identyfikacyjnych. Np. opłata (brutto) za pulę do 10 numerów GTIN wynosi
    > 136 zł, a za pulę do 100 numerów - 307,5 zł. Procedura rejestracyjna
    > trwa do 3 dni roboczych. Po otrzymaniu wiadomości z potwierdzeniem
    > rejestracji można wygenerować swój kod kreskowy. Za korzystanie z kodów
    > instytucja pobiera opłaty roczne, których wysokość uzależniona jest od
    > przychodów netto uzyskiwanych przez daną firmę. Przy przychodach do 2
    > mln zł kwota (brutto) to 136 zł."
    >
    > Nie potrzeba mnożyć praw. Jeśli ktoś używa nielegalnego kodu, można go

    Hm ... jakiego dokumentu?

    Poza tym to kod paskowy z numerkiem ... kto powiedzial, ze EAN/GTIN ?

    J.

  • 39. Data: 2022-04-19 14:54:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Apr 2022 15:57:57 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Działa to tak, że ten kod identyfikuje w systemach magazynowych oraz
    > sprzedażowych dany konkretny produkt. Nie mogą funkcjonować dwa różne
    > produkty z jednym kodem.

    A podstawe prawną podasz?

    > I jakby komuś kod przydzielono, to spokojnie
    > bym coś znalazł.

    A co konkretnie ?

    >Ale trudno czekać, aż komuś to przydzielą.

    No to usiłowanie, czy też zamiar ewentualny :-)

    Tylko moment ... skoro wybral nieprzydzielony, to chyba usiłował nie
    podpasć pod paragraf :-)

    J.

  • 40. Data: 2022-04-19 14:56:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 Apr 2022 23:36:44 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > UOKiK nie mógłby? Wprowadzenie w błąd potencjalnie może być na szkodę
    > konsumentów.

    Ale w jaki błąd ?

    J.