  • 111. Data: 2024-01-11 12:11:39
    Temat: Re: Banda prawnicza w akcji
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-01-11 o 11:00, _Master_ pisze:

    > Hahchahahahha znowu o mnie ;-)
    >

    > Dobra edukacyjnie
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=8sMGAeV5O_0
    >
    > Obejrzyj
    >
    > Bo mnie nie uznajesz za autorytet ale posła może posłuchasz ;-)

    Akurat ten poseł ma u mnie niskie notowania, bo w dziedzinie na której
    ja się nieco znam,
    a on jest ekspertem, to jego pomysły uważam za głupie, więc autorytetu
    nie ma.
    Słucham kilka minut (już 10) i niczego rewelacyjnego się nie
    dowiedziałem -
    zwykła relacja (z małymi przekłamaniami). Jak powiedział cos mądrego, to
    powiedz w której minucie, bo to co on tam mówi, to ja wszystko wiem.

  • 112. Data: 2024-01-11 12:28:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-01-11 o 11:28, _Master_ pisze:

    > Przepis o ułaskawieniu nie dotyczy winy tylko SKAZANIA.
    >
    > Przeczytaj dokładnie Konstytucję.
    >
    > Czego nie rozumiesz?

    Nie rozumiem Twojej postawy.
    Z czego wnioskujesz, że ułaskawienie dotyczy tylko skazania?
    Czy ty w ogole rozumiesz o czym piszesz?

  • 113. Data: 2024-01-11 12:33:51
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-01-10 o 09:08, _Master_ pisze:

    > Prezydent ma PRAWO do UŁASKAWIENIA

    Odpowiedź nie na temat.

    > Nigdzie nie jest zapisane że są ograniczenia tego prawa oprócz skazanych
    > przez TS.
    >
    > KROPKA

    Ale nikt nie ogranicza tego prawa, ułaskawił ich na etapie skazania
    nieprawomocnego,
    to tylko te kary, które wynikają z tego nieprawomocnego wyroku są im
    darowane.
    A wszystkie inne kary, które na nich spadna w trakcie postępowania wymagają
    jakiejś nowej prezydenckiej czy innej interwencji. I tu już możemy
    zacząć rozważać czy praktyka prawa dopuszcza
    kolejne ułaskawianie tych samych osób czy nie.
    Załóżmy, że łaska prezydencka nie jest niczym ograniczona, ale co to zmienia
    w tej sytuacji, którą mamy? Nic. Wszystko w rękach Dudy, ale to potrwa,
    no chyba, że wierchuszka PIS uzna, że będą "się karmic" tymi więźniami
    politycznie, to sobie trochę dłużej posiedzą:-)

  • 114. Data: 2024-01-11 12:45:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 12:33:51 +0100, cef wrote:

> [...]
    > zacząć rozważać czy praktyka prawa dopuszcza
    > kolejne ułaskawianie tych samych osób czy nie.

    Skoro ma nieograniczone prawo łaski, to chyba dopuszcza.
    Pytanie raczej, czy jest dopuszczalne ponowne ich sądzenie i
    skazywanie - bo jak długo?

    > Załóżmy, że łaska prezydencka nie jest niczym ograniczona, ale co to zmienia
    > w tej sytuacji, którą mamy? Nic. Wszystko w rękach Dudy, ale to potrwa,

    Na pewno Duda może to bardzo szybko załatwić, jednym podpisem.

    Na razie się uparł, ze nie.

    A ja ciekaw jestem, co pisze w tym pierwszym ułaskawieniu ...
    no raczej na pewno nie pisze "od kary orzeczonej wyrokiem z 12 grudnia
    2023" ..

    > no chyba, że wierchuszka PIS uzna, że będą "się karmic" tymi więźniami
    > politycznie, to sobie trochę dłużej posiedzą:-)

    Jakos tak :-)

    A sam Duda może jeszcze myslec o swojej pozycji w PiS ... i moze mu
    pasuje obecnie ...

    J.

  • 115. Data: 2024-01-11 13:40:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 11:29:30 +0100, _Master_ wrote:

    > Kwaśniewski ułaskawił Kalisza z 8 tysi kary

    A Kaczynskiego nie chcial z ok 35 tys :-)

    J.

  • 116. Data: 2024-01-11 13:41:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 11:24:12 +0100, _Master_ wrote:

    > Sprawa jest zamknięta.

    Na razie to Kaminski i Wąsik są zamknieci.

    > To że jakiś wzmożony aktywista polityczny w todze coś tam przy kawie
    > napisze nie ma znaczenia prawnego

    w todze, czy bez togi ...

    J.

  • 117. Data: 2024-01-11 13:44:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 11:00:52 +0100, _Master_ wrote:

    > Hahchahahahha znowu o mnie ;-)
    >
    > Dobra edukacyjnie
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=8sMGAeV5O_0
    >
    > Obejrzyj
    >
    > Bo mnie nie uznajesz za autorytet ale posła może posłuchasz ;-)

    Ale to poseł o wykształceniu ekonomicznym i fizycznym :-)

    J.

  • 118. Data: 2024-01-11 14:20:57
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 11.01.2024 o 11:26, _Master_ pisze:

    > Przepis o ułaskawieniu nie dotyczy winy tylko SKAZANIA.
    >
    > Przeczytaj dokładnie Konstytucję.

    Przeczytałem.

    Twierdzisz, że można skazać niewinnego człowieka, udzielić mu prawa
    łaski, które dotyczy tylko skazania, co zamyka postępowanie.

    I w/g ciebie to jest w porządku? Że niewinny człowiek po czymś takim nie
    ma już możliwości obrony? Że nie ma możliwości uzyskania "na papierze",
    że jest niewinny?

    Konstytucja Art. 42. pkt 2
    "Każdy, przeciw komu prowadzone jest postępowanie karne, ma prawo do
    obrony we wszystkich stadiach postępowania. Może on w szczególności
    wybrać obrońcę lub na zasadach określonych w ustawie korzystać z obrońcy
    z urzędu."

    Skoro wyrok jest nieprawomocny, a ułaskawienie w/g ciebie zamyka sprawę,
    to znaczy, że w/g ciebie prezydent ma prawo wpływać na przebieg
    postępowania sądowego. Oraz ma prawo do odbierania prawa do obrony.
    Co nie dość, że jest sprzeczne z Konstytucją, to do tego jest sprzeczne
    z elementarnymi fundamentami państwa praworządnego.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 119. Data: 2024-01-11 14:43:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 14:20:57 +0100, Kviat wrote:

> [...]
    >
    > I w/g ciebie to jest w porządku? Że niewinny człowiek po czymś takim nie
    > ma już możliwości obrony? Że nie ma możliwości uzyskania "na papierze",

    No ale zasadniczo, to on prosił o tę łaskę :-)
    Mógł nie prosić, tylko apelować.

> [...]
    > Co nie dość, że jest sprzeczne z Konstytucją, to do tego jest sprzeczne
    > z elementarnymi fundamentami państwa praworządnego.

    Coś tam TK sie wypowiedział w temacie, nawet jakby z pewnym sensem,
    mimo, ze chyba pisiorski już.

    J.

  • 120. Data: 2024-01-11 14:48:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-01-11 o 14:20, Kviat pisze:

> [...]
    > Co nie dość, że jest sprzeczne z Konstytucją, to do tego jest sprzeczne
    > z elementarnymi fundamentami państwa praworządnego.

    Niestety, ale każde rozumowanie w oparciu o jakieś podstawy prawa
    czy wyciąganie wniosków z fundamentalnych praktyk prawnych jest dla
    Mastera naginaniem, naciąganiem, mataczeniem i od razu są hieny
    prawnicze (że o lewakach nie wspomnę). Tak duże są braki w podstawach
    prawnych,
    że nawet prostej koniunkcji zdarzeń od czynu do wyroku nie jest on w
    stanie ogarnąć.