  • 101. Data: 2024-01-11 11:26:00
    Temat: Re: Banda prawnicza w akcji
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-10 o 09:47, Kviat pisze:

    > Jak nie ma jak jest.
    > Art.42 pkt.3
    >
    > Jaki jest sens ułaskawiania niewinnego człowieka?

    Przepis o ułaskawieniu nie dotyczy winy tylko SKAZANIA.

    Przeczytaj dokładnie Konstytucję.

    Czego nie rozumiesz?

  • 102. Data: 2024-01-11 11:27:29
    Od: _Master_ <...@...pl>

  • 103. Data: 2024-01-11 11:28:19
    Od: _Master_ <...@...pl>

  • 104. Data: 2024-01-11 11:29:30
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-11 o 11:22, Olin pisze:
    > Właśnie wyszło szydło z worka, że Meliniarz ułaskawił Ogórkową i
    > Ziemkiewicza.

    Kwaśniewski ułaskawił Kalisza z 8 tysi kary

  • 105. Data: 2024-01-11 11:31:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 11:27:29 +0100, _Master_ wrote:

    > Przepis o ułaskawieniu nie dotyczy winy tylko SKAZANIA.
    >
    > Przeczytaj dokładnie Konstytucję.
    >
    > Czego nie rozumiesz?

    No przeczytaj - gdzie tam masz, ze nie dotyczy winy ? :-P

    J.

  • 106. Data: 2024-01-11 11:32:27
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-10 o 11:51, cef pisze:
    > Tak. Dla praktyków nie trzeba zapisywać podstaw w każdym przepisie.
    > Oni dobrze wiedzą kiedy wymagane jest prawomocne orzweczenie.

    to jest Twoja interpretacja. Jesteś WOLNYM człowiekiem

    Natomiast biały myślący człowiek rozumie że brak uściślenia przepisu
    jest celowy i nie należy wchodzić w głowę ustawodawcy tylko STOSOWAĆ prawo.

    Potwierdziły to wyroki TK

  • 107. Data: 2024-01-11 11:49:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 11:24:12 +0100, _Master_ wrote:

    > Sprawa jest zamknięta.
    >
    > To że jakiś wzmożony aktywista polityczny w todze coś tam przy kawie
    > napisze nie ma znaczenia prawnego

    No, mimo zamkniecia, pozostaje możliwość kasacji.

    Jesli Kaminski taki niewinny jak głosi, to powinien juz skargę
    kasacyjną opłacić :-)

    I/lub TSUE lub ETPC :-)

    J.

  • 108. Data: 2024-01-11 11:57:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 11:14:16 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    > OIDP Wałęsa (jedna kadencja) i Kwaśniewski (dwie kadencje) ułaskawili po kilka
    tysięcy pacjentów w tym paru groźnych przestępców
    > szefów mafii, Andrzej Duda około 160 sztuk przez niemal dwie kadencje.
    >
    > Jak widać PAD nie ma głowy do interesu, a może jego personel.

    Albo prawo nam sie polepszyło i nie ma potrzeby ułaskawiać

    https://pl.wikipedia.org/wiki/U%C5%82askawienie

    Wojciech Jaruzelski ułaskawił 607 osób; odmówił ułaskawienia 119
    osobom.

    Lech Wałęsa ułaskawił 3454 osoby; odmówił ułaskawienia 444 osobom.

    Aleksander Kwaśniewski ułaskawił 4302 osoby; odmówił ułaskawienia 2639
    osobom

    Lech Kaczyński ułaskawił 201 osób; odmówił ułaskawienia 913 osobom.

    Bronisław Komorowski ułaskawił 360 osób; odmówił ułaskawienia 1544
    osobom.

    Andrzej Duda (do 13.12.2023) ułaskawił 127 osób; odmówił ułaskawienia
    773 osobom.

    J.

  • 109. Data: 2024-01-11 11:58:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-01-11 o 11:32, _Master_ pisze:

> [...]
    >
    > Natomiast biały myślący człowiek rozumie że brak uściślenia przepisu
    > jest celowy i nie należy wchodzić w głowę ustawodawcy tylko STOSOWAĆ prawo.

    No ale wyciągnałeś wniosek taki jak ja, więc o co się burzysz?

  • 110. Data: 2024-01-11 12:01:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-01-11 o 11:27, _Master_ pisze:

    > Przepis o ułaskawieniu nie dotyczy winy tylko SKAZANIA.
    >
    > Przeczytaj dokładnie Konstytucję.
    >
    > Czego nie rozumiesz?

    W konstytucji nic nie ma na temat prawa łaski,
    ale już w przepisach kodeksowych jest trochę i własnie z tych
    przepisów - do czego się odnoszą, jakie terminy przywołują itp -
    można wyciągać wnioski o warunkach ułaskawienia.
    I od tego są prawnicy. Prawnicy a nie krzykacze.

    Co jest w konstytucji na temat władzy sądowniczej sprawowanej przez
    prezydenta?