  • 11. Data: 2010-01-15 13:42:16
    Temat: Re: Badania profilaktyczne
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 15 Jan 2010 14:22:07 +0100, krzysiek napisał(a):

    > tyle się słyszy o profilaktyce, itd. ale jak przyjdzie co do czego to
    > nic nie wiadomo.
    > Skąd mam wiedzieć czy gdzieś mi się np. nie rozwijają komórki rakowe?
    > Wydaje mi się że u nas w kraju nie ma żadnej profilaktyki.

    No zaraz, zaraz -- ktoś Tobie zakazuje iść do lekarza i się przebadać?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 12. Data: 2010-01-15 13:49:36
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Olgierd napisał(a):

    [...]

    > No zaraz, zaraz -- ktoś Tobie zakazuje iść do lekarza i się przebadać?

    Ja to widzę mniej więcej tak:

    "Dzień dobry szanownemu panu doktorowi, chciałbym się kompleksowo
    przebadać"
    "Oczywiście, żaden problem, 5 tysięcy"
    "Proszę wysłać rachunek do NFZ"
    "Pfffffff"

    ;)

    j.

    --
    ps. swoja droga szukam fachmana z uprawnieniami do podlaczenia kuchenki
    gazowej (we Wrocku), info na priva, trzeba wywalic "polska" z adresu ;)

  • 13. Data: 2010-01-15 15:43:18
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    krzysiek napisal:
    > Mam 26 lat i ostatnio jakiekolwiek badania lekarskie miałem robione
    > chyba z kilkanaście lat temu. W tamtym roku jak byłem u lekarza
    > rodzinnego już nie pamiętam z jakiego powodu, spytałem się czy mógłbym
    > zrobić jakieś badania okresowe. Odpowiedział mi, że tak cennik
    > wszystkich badań jest w recepcji. Hmmm.. trochę się zdziwiłem.
    > Czy jako osobie ubezpieczonej, pracującej, która miesięcznie płaci na
    > świadczenia chorobowe kilka stów należą się jakieś badania okresowe?

    Tylko w takim zakresie, w jakim jest to wymagane na stanowisku
    pracy, a i tak placi wtedy pracodawca. NFZ nie bada zdrowych.
    Tak jak z ta konkluzja a propos mammografii: wykonywana jest tylko
    w odniesieniu do kobiet, ktore NIE SKARZA sie na dolegliwosci piersi.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 14. Data: 2010-01-15 17:11:39
    Od: "Papa Smerpfs" <s...@s...eu>

    Órzytkownik "Jacek_P" napisał:.
    > Tak jak z ta konkluzja a propos mammografii: wykonywana jest tylko
    > w odniesieniu do kobiet, ktore NIE SKARZA sie na dolegliwosci piersi.

    po to żeby miały się potem na co skarżyć, prześwietlanie piersi kobietom
    przed menopauza zwiększa o kilka procent zachorowanie na raka piersi, tak
    więc po kilku badaniach zdrowa kobieta ma całkiem realne szanse zachrować:O(

  • 15. Data: 2010-01-15 20:43:03
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Fri, 15 Jan 2010 11:24:26 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Od czasu do czasu na takie badania powinien Cię wysłać chlebodawca i sam
    > za to zapłaci.

    Mylisz pojęcie badania okresowego (art. 229 p.6 KP)

    --
    ===Tomy===

    Software is like sex:
    it's better, when it's free!