  • 1. Data: 2010-01-14 22:23:44
    Temat: Czy można np. zostać dyktatorem?
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    Tak z ciekawości...

    Powiedzmy, że ktoś doznaje oświecenia i ogłasza wszem i wobec, że chce
    zostać dyktatorem i zapewnić dobre czasy w swoim kraju.

    Jest jakakolwiek możliwość?

    --
    Pzdr., Wycior

  • 2. Data: 2010-01-14 22:26:16
    Temat: Re: Czy można np. zostać dyktatorem?
    Od: Arek <a...@e...net>

    Wycior pisze:
    > Jest jakakolwiek możliwość?

    No ba!
    Co roku chyba ktoś tak robi.
    Najbliżej masz Nadniestrze i Białoruś

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2010-01-15 06:39:26
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Wycior wrote:
    > Tak z ciekawości...
    >
    > Powiedzmy, że ktoś doznaje oświecenia i ogłasza wszem i wobec, że chce
    > zostać dyktatorem i zapewnić dobre czasy w swoim kraju.
    >
    > Jest jakakolwiek możliwość?

    Obywatelski projekt konstytucji, przekonanie parlamentu i społeczeństwa?

    gacek

  • 4. Data: 2010-01-15 07:06:31
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    gacek <g...@w...pl> pisze:

    > Obywatelski projekt konstytucji, przekonanie parlamentu i społeczeństwa?

    A to większość dyktatorów została dyktatorami zgodnie z prawem przed tym
    kiedy już zdobyli wpływ na jego rozstrzygającą interpretacje? ;-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Najwyższa nawet wieża zaczyna się na ziemi.

  • 5. Data: 2010-01-15 08:09:14
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 15 Sty, 07:39, gacek <g...@w...pl> wrote:

    > Obywatelski projekt konstytucji, przekonanie parlamentu i społeczeństwa?
    >
    > gacek

    Najpierw wybór i podporządkowanie sobie msw i monu ze wszystkim
    służbami potem parlamentu. Dla reszty opornych stworzenie obozów
    resocjalizacyjnych. A potem jak będzie czas i chęci to zmiana
    konstytucji.

  • 6. Data: 2010-01-15 10:08:18
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-15 09:09, gr pisze:
> [...]
    > służbami potem parlamentu. Dla reszty opornych stworzenie obozów
    > resocjalizacyjnych. A potem jak będzie czas i chęci to zmiana

    No o ile akurat jakiś totalitarny dyktator z USA nie zechce zaszpanować
    przed światem, że Dyktator Może Być Tylko Jeden i nie najedzie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2010-01-15 14:57:28
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    A gdybym ktoś określił swoje przyszłe działanie i faktycznie udałoby mu się
    zdobyć uznanie społeczeństwa swoimi zamierzonymi działaniami? Gdyby polskie
    społeczeństwo w więszkości było za? Możliwe byłoby dojść do władzy i zgodnie
    z opinią społeczeństwa sprawować władzę? Mam na myśli, np przeprowadzanie
    referendum przed podjęciem decyzji? Aby ktoś kto chciałby w tym kraju coś
    zmienić na lepsze i działać tak jak ludzie chcą i działać na ogólna kożyść?
    Przedstawić swoje pomysły i startować razem na wyborach prezydenckich tylko
    z zastrzeżeniem, że po wygraniu wyborów zmieni się system polityczny w
    kraju? Można tak u nas?

    --
    Pzdr., Wycior

  • 8. Data: 2010-01-15 15:07:16
    Od: Arek <a...@e...net>

    Wycior pisze:
    [..]
    > kraju? Można tak u nas?

    Nie, bowiem w Polsce rządzą
    - sędziowie, którzy robią co chcą
    - tajne służby i by Cię odstrzeliły

    dyktatorem zostaje się tylko przy użyciu brutalnej siły.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 9. Data: 2010-01-15 16:33:38
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    No tak. Ale podobno żyjemy w demokratycznym państwie. Podobno w takim
    państwie decyzje podejmowane są za zgodą całego narodu, prawda? W praktyce
    wygląda to tak, że rząd podejmuje za nas decyzje, ale za to my jesteśmy
    odpowiedzialni za jego wybór. Więc czemu w przypadku poparcia większości
    mieszkańców nie miałbym zostać "pozytywnym dyktatorem" który zamiast
    brutalnej siły używa chęci poprawy statusu życia szarego, zwykłego
    człowieka? Czy żeby mieć wyłączność, albo pierwszorzędne słowo w kwestii
    kraju trzeba być brutalnym? Nie da się po dobroci?

    --
    Pzdr., Wycior

  • 10. Data: 2010-01-15 17:09:12
    Od: "Papa Smerpfs" <s...@s...eu>

    Órzytkownik "Wycior" napisał:
    > No tak. Ale podobno żyjemy w demokratycznym państwie. Podobno w takim
    > państwie decyzje podejmowane są za zgodą całego narodu, prawda?

    kto ci dzieciaku takich bajek naopowidał?:O)
    dalej żyjemy w komunie jak żyliśmy, tylko teraz mamy wersję żydokomuny
    propagandowo nazywanej demokracją:O(