  • 1. Data: 2010-01-14 16:28:26
    Temat: Domeny.pl - prośba o opinie
    Od: "barbakan" <b...@p...onet.pl>

    Witam,
    znowu dałem się naciąć tej firmie, mimo, że robiłem wszystko, żeby się od
    niej uwolnić.

    Proszę o opinie, czy takie działanie jest zgodne z prawem.

    W regulaminie mają napisane, że kody authinfo niezbędne do przeniesienia
    obsługi do innego operatora dostarczają w ciągu 7 dni od dnia dostarczenia
    wymaganych dokumentów. Na wszelki więc wypadek zabrałem się za załatwianie
    tych kodów dwa tygodnie przed wymaganym terminem. Napisałem do nich maila,
    przesłali mi formularz, który musiałem wypełnić, wydrukować, podpisać i
    zeskanowany wysłać do nich wraz ze skanami innych dokumentów. W formularzu
    (czego przyznam się nie zauważyłem) jest klauzula, że kody dostarczą po 7
    dniach (ale) roboczych. Pech chciał, że skompletowałem dokumenty w czwartek,
    licząc dni robocze wliczyli mi dwa weekendy i z 7 dni zdobiło się 11.
    Nie zdążyłem i muszę zapłacić haracz za jeszcze jeden rok.

    Wiem, że podpisałem wniosek, a tym samym 7 dni roboczych, ale czuję, że
    zostałem naciągnięty.

    Próbowałem z nimi rozmawiać, ale oni niektóre dni w regulaminie interpretują
    jako kalendarzowe,
    a inne robocze, wygląda na to, że wedle własnego uznania.

    Sugerowałem im, żeby doprecyzowali zapisy regulaminu, ale dalej na stronie
    jest tak jak było,
    co skłania mnie do przekonania, że to celowe działanie.

    --
    pozdro
    barbakan

  • 2. Data: 2010-01-14 18:47:52
    Temat: Re: Domeny.pl - prośba o opinie
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    barbakan pisze:
    > Pech chciał, że skompletowałem dokumenty w czwartek, licząc
    > dni robocze wliczyli mi dwa weekendy i z 7 dni zdobiło się 11.
    > Nie zdążyłem i muszę zapłacić haracz za jeszcze jeden rok.

    Możesz to ubrać w jakieś daty, jakiś chronologiczny ciąg?

    > Wiem, że podpisałem wniosek, a tym samym 7 dni roboczych, ale czuję, że
    > zostałem naciągnięty.

    Trochę nie rozumie sytuacji ale domyślam się, że przez to, że nie
    miałeś kodu, nie mogłeś przenieść usługi do innej firmy a kończyła
    się umowa na wykorzystanie tej domeny w domeny.pl. Kodów Tobie nie dali
    czy dali za późno i umowa... przedłużyła się automatycznie na następny
    rok? Czy ją celowo przedłużyłeś aby domena nie zniknęła?

    Nie wiem, może mam słaby dzień ale czytałem Twojego posta naście razy
    i jakoś nie mogę wychwycić sedna problemu i tej szopki z terminami.
    Sprawa dla mnie interesująca o tyle o ile jestem klientem tej
    firmy i nie zauważyłem nieprawidłowości w działaniu. Co prawda nie
    przenosiłem domen.

    --
    Łukasz Bąk

  • 3. Data: 2010-01-14 19:05:03
    Od: "barbakan" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Łukasz Bąk" <n...@n...pl> napisał

> [...]
    > Sprawa dla mnie interesująca o tyle o ile jestem klientem tej
    > firmy i nie zauważyłem nieprawidłowości w działaniu. Co prawda nie

    Sprawa jest prosta.
    Wyobraź sobie, że podpisałeś umowę z firmą A. Najpóźniej 7 dni przd końcem,
    możesz z niej zrezygnować. Piszesz maila do firmy A 10 dniu przed końcem
    wygaśnmiecia umowy z informacją, ze chcesz zrezygnować z jej usług.
    Oni Ci przysyłają do podpisania formularz, w którym piszą, że aby
    zrezygnować
    z umowy musisz wystąpić do nich na 11 dni przed końcem umowy.
    Czyli w formularzu zmieniają 7 dniowy termin z regulaminu na 11 dni.

    7 i 11 dni to odpowiedniki 7 dni kalendarzowych i 7 dni roboczych.

    --
    pozro
    barbakan

  • 4. Data: 2010-01-14 19:58:58
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Łukasz Bąk" <n...@n...pl> wrote in message
> [...]
    > Sprawa dla mnie interesująca o tyle o ile jestem klientem tej
    > firmy i nie zauważyłem nieprawidłowości w działaniu. Co prawda nie

    LOL
    firma "tnie w chuja" od momentu zawierania umowy kiedy robia wszystko
    (reulamin, cennik, regulamin promocji, cennik promocji, informacje
    dodatkowe) zeby nie napisac otwarcie ze trzeba wybulic minimum za 3 lata,
    ich uslugi nie sa w zaden sposob wyjatkowe a ceny maja o jakies 50-100%
    wieksze niz konkurencja

    mozna tak, nielegalne to to nie jest, ale jakos nie lubie firm ktore na
    starcie wsadzaja mi jaja w imadlo nie oferujac nic w zamian ;)

    nacialem sie pare lat temu na jakas 'promocje' w ktorej placilem niemal
    dwa razy tyle co w innych firmach a zeby przeniesc domene trzeba zaplacic
    za authinfo jakies 2 czy 3 razy wiecej niz u innych...

  • 5. Data: 2010-01-14 20:01:28
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    barbakan pisze:
> [...]
    > Czyli w formularzu zmieniają 7 dniowy termin z regulaminu na 11 dni.
    >
    > 7 i 11 dni to odpowiedniki 7 dni kalendarzowych i 7 dni roboczych.

    Według regulaminu umowę możesz rozwiązać z miesięcznym wypowiedzeniem.

    "X. ROZWIĄZANIE UMOWY
    1) Każda ze stron ma prawo do wypowiedzenia umowy ze skutkiem na koniec
    bieżącego okresu rozliczeniowego, z zachowaniem jednomiesięcznego okresu
    wypowiedzenia, w formie pisemnej, na adres siedziby Domeny.pl sp. z o.o.
    Do zachowania terminu wypowiedzenia konieczne jest otrzymanie przez
    Domeny.pl sp. z o.o. oświadczenia o wypowiedzeniu umowy przed
    rozpoczęciem biegu jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia"

    Czyli co? Miesiąc dni roboczych przed końcem umowy mogę ją wypowiedzieć?
    Czy uzyskanie kodu authinfo jest równoznaczne z zerwaniem umowy?

    Kodeks cywilny mówi:

    Art. 110. Jeżeli ustawa, orzeczenie sądu lub decyzja innego organu
    państwowego albo czynność prawna oznacza termin nie określając sposobu
    jego obliczania, stosuje się przepisy poniższe.

    Art. 111. § 1. Termin oznaczony w dniach kończy się z upływem
    ostatniego dnia.

    § 2. Jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne
    zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to
    zdarzenie nastąpiło.

    Czyli jeśli nie jest wskazane inaczej to terminy powinny być
    kalendarzowe.

    Sytuacja opisana przez Ciebie wydaje się być klarowna ale rozwiązanie
    umowy z domeny.pl nadal nie.

    --
    Łukasz Bąk

  • 6. Data: 2010-01-14 20:13:25
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    tg pisze:

> [...]
    > (reulamin, cennik, regulamin promocji, cennik promocji, informacje
    > dodatkowe) zeby nie napisac otwarcie ze trzeba wybulic minimum za 3 lata,

    ??? Zapłaciłem za rok.

    > ich uslugi nie sa w zaden sposob wyjatkowe a ceny maja o jakies 50-100%
    > wieksze niz konkurencja

    Porównywalne rzekł bym.

> [...]
    > dwa razy tyle co w innych firmach a zeby przeniesc domene trzeba zaplacic
    > za authinfo jakies 2 czy 3 razy wiecej niz u innych...

    Aaaa promocje! No tak. To wszystko jasne. Nie kupiłem żadnej usługi z
    napisem promocja czy tu czy tam i jakoś nigdy nie miałem problemów.
    Może mam szczęście lub jestem przepłacającym frajerem. Tego nie wiem,
    ale mam święty spokój i wszystko działa.

    --
    Łukasz Bąk

  • 7. Data: 2010-01-14 20:51:52
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    barbakan pisze:

    > Witam,
    > znowu dałem się naciąć tej firmie, mimo, że robiłem wszystko, żeby się
    > od niej uwolnić.

    problemem jest na pewno zmiana regulaminu NASK, że nie można wynieść
    domeny ileśtam dni przed wygaśnięciem (to zmiana stosunkowo nowa).

    Niemniej - jeżeli jest to domena .pl to po prostu potraktuj to jako
    nauczkę i weź kod auth-info teraz (masz w sumie rok), bo każdy następny
    usługodawca, do którego przeniesiesz domenę będzie honorował jej
    opłacenie na rozpoczynający się rok.

    wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 8. Data: 2010-01-14 21:58:30
    Od: "barbakan" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Łukasz Bąk" <n...@n...pl> napisał

    > Porównywalne rzekł bym.

    Porównywalne???
    U nich przedłużenie 99 zł netto, najtańsze na rynku 45 zł netto

    --
    barbakan

  • 9. Data: 2010-01-14 22:23:54
    Od: "barbakan" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Łukasz Bąk" <n...@n...pl> napisał

    > Czyli jeśli nie jest wskazane inaczej to terminy powinny być
    > kalendarzowe.

    Też tak myślę, ale zastanawiam się to są legalne praktyki,
    kiedy na wniosku o wydanie kodów umieszcza się klauzulę
    zmieniającą punkt regulaminu, która praktycznie uniemożliwia
    odstąpienie od umowy.

    > Sytuacja opisana przez Ciebie wydaje się być klarowna ale rozwiązanie
    > umowy z domeny.pl nadal nie.

    Wygląda na to, że to sedno sprawy. Tak napisać regulamin, żeby naciągnąc jak
    najwięcej klientów.

    Czy jest jakaś instytucja, która kontroluje takie firmy?
    Rozmawiałem z NASK, ale ich regulaminy partnerów nie interesują.

    --
    barbakan

  • 10. Data: 2010-01-14 22:33:35
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    barbakan pisze:
    > Użytkownik "Łukasz Bąk" <n...@n...pl> napisał

    > Porównywalne???
    > U nich przedłużenie 99 zł netto, najtańsze na rynku 45 zł netto

    domeny.pl - 99PLN
    nazwa.pl - 99PLN
    domenomania.pl - 95PLN
    az.pl - 99 PLN
    nazwa.pl - 100 PLN
    nask.pl - 200PLN

    Ceny oczywiście bez promocji "za złotówkę" i innych śmieci.

    --
    Łukasz Bąk