  • 1. Data: 2010-01-14 20:07:55
    Temat: BSA
    Od: "Narazka" <n...@g...pl>

    Otóż znajomy, prowadzący zakład poligraficzny, dostał zawiadomienie w sprawie
    kontroli legalności oprogramowania. Podpisane właśnie Business Software
    Alliance. Czego może się spodziewać? Podstawowe oprogramowanie ma legalne.
    Mogły się na komputerze zawieruszyć jakieś śladowe ilości piosenek
    niewiadomego pochodzenia. Prawdopodobnie jakieś reszki po starych trialach.
    Trochę inna sytuacja jest w domu, gdzie dzieciak ściąga różne rzeczy z sieci.
    Czy ktoś miał taką kontrolę? Czy przenosi się ona na dom? Jakie są
    konsekwencje znalezienia jakichś nieprawidłowości? Z góry dziękuję za
    informacje.

  • 2. Data: 2010-01-14 20:27:06
    Temat: Re: BSA
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Narazka napisal:
    > Otóż znajomy, prowadzący zakład poligraficzny, dostał zawiadomienie w sprawie
    > kontroli legalności oprogramowania. Podpisane właśnie Business Software
    > Alliance. Czego może się spodziewa?

    Mozliwosci jest kilka:
    a) rozsylane jako druk bezadresowy smiecie BSA - olac i zapomniec,
    b) ktos z pracownikow/klientow go podmeldowal; BSA samoistnie
    mozna wyslac na drzewo, to jest zwykla firma bez zadnych uprawnien
    c) BSA dysponuje jakimis dowodami i wejdzie w asyscie policji
    z nakazem prokuratora (rzadziej stosowane), albo w asyscie kontroli
    UKS, co boli wyjatkowo: procz normalnych sankcji dowalaja jeszcze
    sankcje za VAT od softwaru bez licencji.

    No i teraz sobie przemysl, co ci grozi?

    Tak, wiem ze znajomy, ale tu wszyscy pisza wylacznie w imieniu
    'znajomych' ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2010-01-14 20:44:52
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 14 Jan 2010 20:27:06 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > c) BSA dysponuje
    > jakimis dowodami i wejdzie w asyscie policji

    To zdanie jest tak absurdalne, że aż straszne.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2010-01-14 22:02:19
    Od: Smok Eustachy Klarencjusz Scrubb <s...@s...pl>

    Dnia Thu, 14 Jan 2010 20:44:52 +0000, Olgierd napisał(a):

    > To zdanie jest tak absurdalne, że aż straszne.

    To zdanie jest realne, w sensie że prawdziwe. Przejrzałem linki i coraz
    wyraźniej policja jest na usługach prywatnych.

  • 5. Data: 2010-01-14 22:15:41
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Olgierd napisal:
    > To zdanie jest tak absurdalne, że aż straszne.

    Niestety, ale tak absurdalne sytuacje mialy miejsce. Nie tylko
    na tym propagandowym filmiku BSA. Taka praktyka...

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2010-01-14 22:25:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Olgierd wrote:

    > To zdanie jest tak absurdalne, że aż straszne.

    oni to robią od końca.
    zawiadamiają policję w imieniu twórcy oprogramowania, ta wchodzi
    przybierajac sobie BSA jako asystującego. wolno im, a co.

  • 7. Data: 2010-01-14 23:47:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Jan 2010, Jacek_P wrote:

    > albo w asyscie kontroli
    > UKS, co boli wyjatkowo: procz normalnych sankcji dowalaja jeszcze
    > sankcje za VAT od softwaru bez licencji.

    Tak z ciekawości: a jaka podstawa prawna do obłożenia VATem?

    Dla uściślenia:
    - doskonale wiem, że w ustawie jest jest "bez względu na zachowanie
    form narzuconych prawem" czy jakoś tak
    - równie doskonale wiem, że VAT jest od *wydania*, co powoduje
    że *nabywca* VATem nie obrywa (poza przypadkiem niżej).

    No, chyba że chodzi o oprogramowanie "ukradzione zza granicy"
    (da się udowodnić, że ściągnięto spoza .pl, bo wtedy mamy
    "czynność podlegającą opodatkowaniu w kraju odbiorcy",
    pytaniem jest JAK to udowodnić).

    Poproszę o objaśnienie :D

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2010-01-15 00:31:24
    Od: "Pabl_o" <a...@a...pl>

    > No, chyba że chodzi o oprogramowanie "ukradzione zza granicy"

    Czerpanie korzysci z przestepstwa?

    Picasso

  • 9. Data: 2010-01-15 01:08:38
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
    > Tak z ciekawości: a jaka podstawa prawna do obłożenia VATem?

    Nieodplatne nabycie WNiP wykorzystywanego w DG?
    Jak to bylo z owatowaniem linuksow?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2010-01-15 07:09:44
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-01-14 21:27, Jacek_P pisze:

    > Mozliwosci jest kilka:
    > a) rozsylane jako druk bezadresowy smiecie BSA - olac i zapomniec,

    Dokładnie taką akcję prowadzi teraz BSA - z jedną uwagą.

    To jest typowy druk bezadresowy ale spersonalizowany - BSA wzięło dane
    z ogólnodostępnych baz adresowych osób prowadzących działalność
    gospodarczą. Dodatkowo całość tak sformatowana i ułożona aby sprawić
    wrażenie że jest wysyłana wyłącznie do jednego adresata.
    Stąd niepokój. :)

    --
    spp