  • 1. Data: 2007-08-29 05:39:31
    Temat: Bad pixel w wtyświetlaczu kamery cyfrowej
    Od: lukebe <l...@p...onet.pl>

    Witam,

    jest sobie kamera:

    http://www.bazarcen.pl/opinions_418040.html

    W kamerze jest wyświetlacz LCD 2,5" (123000 pixeli) na którym pojawił
    się 1 bad pixel. I teraz pytanie - czy może to być podstawą reklamacji
    (i w jakiej formie - reklamacja czy niezgodność). Z jednej strony
    wiadomo jak to jest z bad pixelami w monitorach, ale z drugiej normy
    dotyczą powierzchni na której może być 1 bad pixel i ze względu na
    wielkośc wyświetlacza norma może przewidywać 0 możliwych bad pixeli..

    Zaznaczam, że w momencie zakupu było ok, uszkodzenie pojawiło się po
    kilku dniach uzytkowania (jednak w grę nie wchodzi uszkodzenie
    mechaniczne z winy użytkownika).

    Mam nadzieje że ktoś zrozumie moje wypociny ;)

    Pozdrawiam,
    lukebe.

  • 2. Data: 2007-08-29 06:00:56
    Temat: Re: Bad pixel w wtyświetlaczu kamery cyfrowej
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu lukebe porozsypywal nastepujace haczki:
    > W kamerze jest wyświetlacz LCD 2,5" (123000 pixeli) na którym pojawił
    > się 1 bad pixel. I teraz pytanie - czy może to być podstawą reklamacji

    Wszystko moze byc podstawa reklamacji. Sprobowac nie zaszkodzi

    > (i w jakiej formie - reklamacja czy niezgodność).

    Sam wybierz, nie znamy warunkow gwarancji.

> [...]
    > dotyczą powierzchni na której może być 1 bad pixel i ze względu na
    > wielkośc wyświetlacza norma może przewidywać 0 możliwych bad pixeli..

    Zanim zlozysz reklamacje, poczytaj (portale/czasopisma branzowe, serwis
    producenta, moze zadzwon na infolinie?) jaka jest dopuszczalna ilosc bad
    pixeli dla takiego urzadzenia (jesli np producent przewidzial 2 bad
    pixele i zawarl to w specyfikacji to mozesz sobie odpuscic)

    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-08-29 06:41:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 29.08.2007 lukebe <l...@p...onet.pl> napisał/a:
    > jest sobie kamera:
    > http://www.bazarcen.pl/opinions_418040.html

    Sony ZCP ma jedną z najbardziej niekorzystnych dla klienta polityk
    dotyczących uznawania wadliwych pikseli.

    > W kamerze jest wyświetlacz LCD 2,5" (123000 pixeli) na którym pojawił
    > się 1 bad pixel. I teraz pytanie - czy może to być podstawą reklamacji
    > (i w jakiej formie - reklamacja czy niezgodność). Z jednej strony

    Jeśliś konsument to reklamacja może być albo z tyt. gwarancji (o ile
    gwarancja jest) lub z tyt. niezgodności z umową. W przypadku gwarancji,
    zasady ustala gwarant, więc na powyższe pytanie nikt nie znający tej
    gwarancji Ci nie odpowie. Wiedząc co wyżej napisałem o zwyczajach Sony nie
    wahałbym się i wybrał reklamację z tyt. niezgodności.

    > wiadomo jak to jest z bad pixelami w monitorach, ale z drugiej normy
    > dotyczą powierzchni na której może być 1 bad pixel i ze względu na
    > wielkośc wyświetlacza norma może przewidywać 0 możliwych bad pixeli..

    To są zapewne wewnętrzne normy producentów - inaczej mówiąc ich
    widzimisie.

    > Zaznaczam, że w momencie zakupu było ok, uszkodzenie pojawiło się po
    > kilku dniach uzytkowania (jednak w grę nie wchodzi uszkodzenie
    > mechaniczne z winy użytkownika).

    Poszukaj w archiwum grupy (było dosłownie setki razy) lub na stronach
    Federacji Konsumentów jak reklamować z tyt. niezgodności z umową. MZ,
    jeśli trafisz na w miarę zorientowanego sprzedawce to nic nie wskórasz -
    niezgodność nie jest tu oczywista lub w ogóle jej brak. Powszechnie
    wiadomo, że tego typu wyświetlacze tak mają.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2007-08-29 06:55:35
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > jeśli trafisz na w miarę zorientowanego sprzedawce to nic nie wskórasz -
    > niezgodność nie jest tu oczywista lub w ogóle jej brak. Powszechnie
    > wiadomo, że tego typu wyświetlacze tak mają.

    W dodatku jak sam autor napisal, wada nie istniala w momencie zakupu.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com & http://anvilstrike.com

  • 5. Data: 2007-08-29 12:58:33
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 29 Aug 2007 14:41:00 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
    > Sony ZCP ma jedną z najbardziej niekorzystnych dla klienta polityk
    > dotyczących uznawania wadliwych pikseli.

    Sony generalnie ma wyjątkowo niekorzystnie podejście do klienta :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 6. Data: 2007-08-29 17:57:36
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 29 sierpnia 2007 14:58
    (autor Jacek Osiecki
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@t...ceti.pl>):

    > Sony generalnie ma wyjątkowo niekorzystnie podejście do klienta :)

    Sony generalnie ma niekorzystne wszystko.

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 7. Data: 2007-08-29 22:37:35
    Temat: [OT] Re: Bad pixel w wtyświetlaczu kamery cyfrowej
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 29.08.2007 Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał/a:
    > Sony generalnie ma wyjątkowo niekorzystnie podejście do klienta :)

    Z tym różnie bywa. Wymienili mi np. bez jakiejkolwiek dyskusji akumulator
    w blisko rocznym laptopie, gdzie w gwarancji było wyraźnie napisane, że
    nie podlega on gwarancji. Cena nowego, bagatela, ponad 1/10 ceny laptopa.
    Nie był ZCW z serii to się grzeją czy palą :)

    --
    Marcin