  • 1. Data: 2007-08-29 07:34:32
    Temat: Namawianie
    Od: "CiNo" <N...@c...nospam>

    Czy namawianie innej osoby do znecania się nad zwierzęciem jest
    przestępstwem? Domyślam się, że tak - ja proszę o podstawy prawne (art.
    ust.).

    Z wyrazami szacunku - Czarek

  • 2. Data: 2007-08-29 08:45:10
    Temat: Re: Namawianie
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "CiNo" <N...@c...nospam> napisał w wiadomości
    > Czy namawianie innej osoby do znecania się nad zwierzęciem jest
    > przestępstwem? Domyślam się, że tak - ja proszę o podstawy prawne (art.
    > ust.).
    >
    > Z wyrazami szacunku - Czarek

    witam!

    podstawa prawna - art.35 (cały) ustawy o ochronie zwierząt - jest to
    przestępstwo umyślne; sąd orzeka w tym zakresie na podstawie Kodeksu
    postępowania karnego;
    jednocześnie stosuje się przepisy Kodeksu karnego - art.116kk w zw. z art.35
    ww. ustawy - zatem wszelkie formy podżegania do przestępstwa określonego w
    art.35 ww. ustawy są karalne - art.18 paragraf 2 kk w zw. z art.116kk i
    art.35 ww. ustawy

    pzdr