  • 1. Data: 2007-08-28 20:20:27
    Temat: Prawo a wycinanie reklam
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Które przepisy regulują wycinanie reklam ze stron internetowych,
    np. przy użyciu wtyczki AdBlock?

  • 2. Data: 2007-08-28 20:27:43
    Temat: Re: Prawo a wycinanie reklam
    Od: Jacek_P <P...@c...edu.pl>

    Piotr Dembiński <p...@g...pl> napisal:
    > Które przepisy regulują wycinanie reklam ze stron internetowych,
    > np. przy użyciu wtyczki AdBlock?

    A dlaczego mialyby regulowac? Bo sie nachalnym reklamodawcom nie podoba?
    Na MOIM komputerze z reklamowym syfem mam prawo robic CO MI SIE PODOBA,
    a w szczegolnosci NIE OGLADAC go.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2007-08-28 20:43:16
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Jacek_P <P...@c...edu.pl> writes:

    > A dlaczego mialyby regulowac?

    To jest ostatnio bardzo popularny temat dyskusji.

    Jeśli chodzi o przepisy, to IMO jest to ustawa prawo autorskie
    (utwór jako całość) i regulamin serwisu WWW wchodzący w skład umowy
    o korzystanie z serwisu. Może być to również umowa licencyjna
    na użytkowanie oprogramowania, którym jest strona WWW.

    > Bo sie nachalnym reklamodawcom nie podoba? Na MOIM komputerze
    > z reklamowym syfem mam prawo robic CO MI SIE PODOBA,
    > a w szczegolnosci NIE OGLADAC go.

    Pewnie tak, ale można wymyślić bardziej skomplikowane rozwiązania
    w rodzaju współdzielonego serwera pośredniczącego z wbudowanym
    junkbusterem :)

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 4. Data: 2007-08-28 21:00:02
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Które przepisy regulują wycinanie reklam ze stron internetowych,
    > np. przy użyciu wtyczki AdBlock?

    To samo, ktore zabrania mi srania podczas przerwy reklamowej w telewizorze.

    Bp, MSPANC

    sz.

  • 5. Data: 2007-08-28 21:00:36
    Od: "GrzegorzG" <grzegorzeg1@_usunto_tlen.pl>

    ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Pewnie tak, ale można wymyślić bardziej skomplikowane rozwiązania
    > w rodzaju współdzielonego serwera pośredniczącego z wbudowanym

    a jak sobie "ogladam" www w trybie bez obrazkow i dzwieku to tez ma byc
    przepis?
    albo wylacze obrazki w opcjach?

  • 6. Data: 2007-08-28 21:10:19
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli chodzi o przepisy, to IMO jest to ustawa prawo autorskie
    > (utwór jako całość) i regulamin serwisu WWW wchodzący w skład umowy

    Strona plus reklamy jako utwor? Zartujesz.

    > o korzystanie z serwisu. Może być to również umowa licencyjna
    > na użytkowanie oprogramowania, którym jest strona WWW.

    Spowoduj, zeby w wyszukiwarkach byla informacja o tym, ze wejscie na strone
    wiaze sie z koniecznoscia sciagniecia reklam. Bo jezeli tego nie robisz, to
    dostarczasz mi reklame niezamowiana, a wiec nielegalna.

    Zreszta juz kiedys plakales w tej sprawie na innej grupie...

    sz.

  • 7. Data: 2007-08-28 21:27:01
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> writes:

    [...]

> [...]
    > na strone wiaze sie z koniecznoscia sciagniecia reklam. Bo jezeli
    > tego nie robisz, to dostarczasz mi reklame niezamowiana, a wiec

    W wyszukiwarkach czy w przeglądarkach?

  • 8. Data: 2007-08-28 21:31:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Dembiński wrote:
    > Które przepisy regulują wycinanie reklam ze stron internetowych,
    > np. przy użyciu wtyczki AdBlock?

    Konstytucja.

    Przestań wymyślać urojone problemy i zajmij się czymś pożytecznym.

  • 9. Data: 2007-08-28 21:31:59
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "GrzegorzG" <grzegorzeg1@_usunto_tlen.pl> writes:

    [...]

    > a jak sobie "ogladam" www w trybie bez obrazkow i dzwieku to tez ma
    > byc przepis?
    > albo wylacze obrazki w opcjach?

    Wyobraź sobie, że nawet jest, odnośnie dostępności niektórych stron
    WWW dla osób niepełnosprawnych. Tylko że te przepisy działają na
    odwrót -- strona dostępna dla osoby niewidomej powinna wyswietlać się
    poprawnie właśnie przy wyłączonym wyświetlaniu obrazków, czyli --
    w niektórych przypadkach -- nie jest dozwolone publikowanie stron WWW,
    które nie wyświetlą się poprawnie przy wyłączonej opcji wyświetlania
    grafiki.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 10. Data: 2007-08-28 21:48:03
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> writes:
    >
    > [...]
    >
    > W wyszukiwarkach czy w przeglądarkach?

    Niewyraznie napisalem? Moze trzeba przetrzec monitor?

    sz.