  • 1. Data: 2007-08-28 21:48:17
    Temat: USA samolot podzespoly komputera prawo celne
    Od: Marion <M...@g...com>

    Witam szanowne grono,

    Mam mozliwosc kupienia w Kanadzie (mysle, ze nie ma roznicy miedzy
    Kanada a USA) przez znajoma podzespolow komputera (procesor, grafika,
    ram, zasilacz, plyta glowna). Jak wyglada sprawa lotu znajomej do
    Polski? Czy musi zaplacic clo? Jak wygląda prawo celne? Wiem, ze jak
    sie kupi laptopa, to po
    prostu wystarczy go wyjac z opakowania i przewozic jako swoj, ale jak
    to zrobic z plyta glowna, grafika, prockiem itd - wyjac mozna ale to
    bedzie dziwne i tak. Przerabial ktos to juz kiedys? Bylabym bardzo
    wdzieczna za pomoc.

    No a gdyby to bylo bardzo ryzykowne, to mozna zgrywac glupa i
    ostatecznie zaplacic clo na lotnisku? Takie clo wynosi 6% wartosci
    zakupy(aparaty cyfrowe maja taka wartosc)?

    Pozdrawiam
    eM

  • 2. Data: 2007-08-29 06:08:24
    Temat: Re: USA samolot podzespoly komputera prawo celne
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Marion" <M...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > ram, zasilacz, plyta glowna). Jak wyglada sprawa lotu znajomej do
    > Polski? Czy musi zaplacic clo? Jak wygląda prawo celne? Wiem, ze jak

    Cło jest 0%
    Ale podatek 22%

    --
    Paweł

  • 3. Data: 2007-08-29 06:14:22
    Od: el-ec-tr <e...@n...com>

    Marion pisze:
> [...]
    > ostatecznie zaplacic clo na lotnisku? Takie clo wynosi 6% wartosci
    > zakupy(aparaty cyfrowe maja taka wartosc)?

    daj sobie na luz. ile zaoszczędzisz ? 100zł? 200? a kłopotu będziesz
    miała sporo.

  • 4. Data: 2007-08-29 08:58:47
    Od: "MIchal" <d...@g...pl>

    ,
    No a gdyby to bylo bardzo ryzykowne, to mozna zgrywac glupa i
    ostatecznie zaplacic clo na lotnisku? Takie clo wynosi 6% wartosci
    zakupy(aparaty cyfrowe maja taka wartosc)?

    pakuje w bagaz i normalnie bez problemow przewozi

    nikt sie nie odczepi, wiele razy z usa tak przewozilem sobie rozne
    gadzety

    jak moze zapakuje 5 plyt glownych to pewnie ktos sie doczepi

  • 5. Data: 2007-08-29 11:35:11
    Od: Marion <M...@g...com>

    > daj sobie na luz. ile zaoszczędzisz ? 100zł? 200? a kłopotu będziesz
    > miała sporo.

    oszczędzę ponad 700 zł...

  • 6. Data: 2007-08-29 11:56:45
    Od: el-ec-tr <e...@n...com>

    Marion pisze:

    > oszczędzę ponad 700 zł...

    czy aby napewno? z aukcjami skonfrontowałeś?

  • 7. Data: 2007-08-29 12:34:42
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    el-ec-tr <e...@n...com> writes:

    > czy aby napewno? z aukcjami skonfrontowałeś?

    Tak się składa, że przedsiębiorstwa importujące podzespoły komputerowe
    są od 2005 r. obarczone dodatkowymi kosztami związanymi z obowiązkiem
    recyklingu urządzeń elektrycznych i elektronicznych (ustawa o zużytym
    sprzęcie elektrycznym i elektronicznym).

    Czyli import podzespołów komputerowych we własnym zakresie na użytek
    prywatny obecnie prawie w każdym przypadku się opłaca.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl