  • 11. Data: 2011-12-01 16:38:55
    Temat: Re: Aukcja charytatywna - bilety Euro 2012 - od strony prawnej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Nov 2011, Bydlę wrote:

> [...]
    [...]
    > Prawo zabrania czegoś innego:
    >
    > Art. 133. § 1. Kto nabywa w celu odprzedaży z zyskiem bilety wstępu na
    > imprezy artystyczne, rozrywkowe lub sportowe albo kto bilety takie
    > sprzedaje z zyskiem,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    I tu widzę potencjalny klops: jeśli te bilety ktoś dostał ZA DARMO,
    to sprzedaż za dowolną kwotę oznacza zysk.
    Zysku nie ma, jeśli po cenie nominalnej (lub niższej, do darowizny
    włącznie) sprzedaje je ten *kto je kupił*.

    To, że w omawianym przypadku ktoś godzi się ponieść stratę aby
    kto inny mógł uzyskać zysk, IMVHO nic nie wnosi do litery przepisu
    który sprzedaż z zyskiem (a nie "powyżej ceny nominalnej") określa
    jako czynność zabronioną.

    Czyste ratio legis - jakby prawodawca chciał, aby nie wolno było
    sprzedawać po cenie wyższej niż nominalna, to by tak zapisał.
    Wniosek - (prawodawca) chciał czego innego.

    I dla porządku - "nabycie w drodze darowizny" to też nabycie,
    nim ktoś wkurzony moim wnioskiem natnie się z konceptem jakoby chodziło
    tylko o zakup ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2011-12-01 16:42:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Nov 2011, m4rkiz wrote:

    > oczywiscie, ale nie mozecie sprzedac biletu za wiecej niz cene nominalna

    Przepis poproszę :)
    (mi z zapodanego przez Bydlę cytatu wyszło całkiem co innego, mianowicie
    jak przyjmiesz taki bilet w darowiźnie, to możesz go legalnie tylko
    podarować albo podarować z dopłatą za przyjęcie, tj. za to że ktoś
    go weźmie jeszcze dopłacasz :P)

    Niemniej:

    > wiec sens niewielki

    ...wniosek końcowy się zgadza :), protestuję tylko wobec tezy j.w.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2011-12-01 16:50:57
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> wrote in message
    > Czy przeznaczenie pieniędzy ze sprzedaży biletu na akcję charytatywną
    > będzie zyskiem sprzedającego?

    pozwolisz ze odpowiem pytaniem - czy masz jakiekolwiek watpliwosci
    jak w 'dobie kryzysu' (i dziury budzetowej) zostanie to zinterpretowane?

  • 14. Data: 2011-12-01 17:21:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > Zysku nie ma, jeśli po cenie nominalnej (lub niższej, do darowizny
    > włącznie) sprzedaje je ten *kto je kupił*.

    E, to martwy przepis. Bilety kupujemy "z zyskiem" gdzieś, gdzie PL prawo
    nie dociera, i sprzedajemy je w kraju po cenie, aby wyjść na 0 ;)

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2011-12-01 20:18:45
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

> [...]
    > I dla porządku - "nabycie w drodze darowizny" to też nabycie,
    > nim ktoś wkurzony moim wnioskiem natnie się z konceptem jakoby chodziło

    wiec jak rozumiem organizator tez nie moze wykazac zysku z przeprowadzenia
    takiej imprezy i sprzedania biletow? ;)

  • 16. Data: 2011-12-01 20:42:01
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-01 21:18:45 +0100, "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> said:

    > wiec jak rozumiem organizator tez nie moze wykazac zysku z przeprowadzenia
    > takiej imprezy i sprzedania biletow? ;)

    A organizator kupował bilety?
    Od siebie?
    ;-)

    --
    Bydlę

  • 17. Data: 2011-12-01 21:02:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Dec 2011, m4rkiz wrote:

    > "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
    ^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^

    ^^^^^^
    ^^^^^^

    > wiec jak rozumiem organizator tez nie moze wykazac zysku z przeprowadzenia
    > takiej imprezy i sprzedania biletow? ;)

    Przeczytaj jeszcze raz i uważniej ;)

    Pod ten przepis nie podlega również fałszerz biletów :P
    (ani żaden inny *wystawca*)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2011-12-01 21:10:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Dec 2011, Liwiusz wrote:

    > E, to martwy przepis. Bilety kupujemy "z zyskiem" gdzieś, gdzie PL prawo nie
    > dociera, i sprzedajemy je w kraju po cenie, aby wyjść na 0 ;)

    Pewnie byłby kłopot z "doświadczeniem życiowym" sądu ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2011-12-01 21:55:27
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    > ^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^

    > ^^^^^^
    > ^^^^^^

    No, nie tylko ktos, kto bilety wygral, i potem sprzedal, powinien siedziec.

    "Kto nabywa w celu odprzedaży z zyskiem bilety wstępu na
    imprezy artystyczne, rozrywkowe lub sportowe albo kto bilety
    takie sprzedaje z zyskiem, "

    Czesc po "albo", czyli "kto bilety takie sprzedaje z zyskiem", wyraznie
    mowi o tym, ze karalna jest jakakolwiek sprzedaz z zyskiem biletow na
    imprezy artystyczne, rozrywkowe lub sportowe (o ile ktos sprzedaje
    "takie" bilety w celu uzyskania zysku)!

    Firmy, prowadzace sprzedaz biletow na imprezy, robia to wiec niezgodnie
    z prawem.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

> [...]