  • 1. Data: 2011-11-28 12:34:55
    Temat: brak meldunku a wyrobienie dowodu
    Od: "Wojtek" <y...@o...pl>

    Witam.
    Od maja 2008 nie mam meldunku.
    Sprzedaz mieszkania , wymeldowanie , mieszkam gdzie indziej i nie mam
    jeszcze meldunku i nie wiem kiedy bede miał a musze wyrobic nowy dowód.
    Waznosc dowodu skonczyla mi sie w marcu 2011.

    Czy moge to zrobic nie majac meldunku ?

  • 2. Data: 2011-11-28 13:32:43
    Temat: Re: brak meldunku a wyrobienie dowodu
    Od: Proste Prawo <p...@g...com>

    On 28 Lis, 13:34, "Wojtek" <y...@o...pl> wrote:
> [...]
    > jeszcze meldunku i nie wiem kiedy bede miał a musze wyrobic nowy dowód.
    > Waznosc dowodu skonczyla mi sie w marcu 2011.

    Nie. Mało tego, masz obowiązek zameldować się w tym miejscu, w którym
    przebywasz.

  • 3. Data: 2011-11-28 13:40:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.11.2011 13:34, Wojtek pisze:
    > Witam.
    > Od maja 2008 nie mam meldunku.

    Bo?

    > Sprzedaz mieszkania , wymeldowanie , mieszkam gdzie indziej

    Meldujesz się tam, gdzie mieszkasz.

    > i nie mam jeszcze meldunku

    Dlaczego?

    > i nie wiem kiedy bede miał a musze wyrobic nowy dowód.
    > Waznosc dowodu skonczyla mi sie w marcu 2011.
    >

    > Czy moge to zrobic nie majac meldunku ?

    Jeśli faktycznie nigdzie nie mieszkasz to zasadniczo można, choć jest
    to... mocno nietypowe.

    Natomiast ty mieszkasz gdzieś i nie dopełniasz obowiązku meldunkowego, i
    jak trafisz na zły dzień urzędnika, to grozi za to grzywna nawet do 5
    tysięcy - nieważny dowód to pikuś.

  • 4. Data: 2011-11-28 14:07:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/28/2011 6:34 AM, Wojtek wrote:
    > Witam.
    > Od maja 2008 nie mam meldunku.
    > Sprzedaz mieszkania , wymeldowanie , mieszkam gdzie indziej

    to sie zamelduj tam gdzie mieszkasz.
    Narazie narazasz sie na 1000 zl grzywny.

    > Czy moge to zrobic nie majac meldunku ?

    jak zglosisz, ze jestes bezdomny to mozesz.
    Ale za podanie falszywych danych mozna jeszcze bardziej w p..ol dostac.

  • 5. Data: 2011-11-28 14:11:46
    Od: Proste Prawo <p...@g...com>

    On 28 Lis, 14:40, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Jeśli faktycznie nigdzie nie mieszkasz to zasadniczo można, choć jest
    > to... mocno nietypowe.

    Hmm... No teoretycznie może być tak, że ktoś nie ma stałego miejsca
    zamieszkania, a tam, gdzie jest, jest tylko tymczasowo. Niemniej i
    tak musiałby się zameldować na pobyt czasowy.

    Ale jesteś pewny, że brak jakiegokolwiek meldunku nie będzie
    przeszkodą do wydania dowodu osobistego?

    pozdrawiam
    http://prosteprawo.blogspot.com
    Przyszedłem dyskutować, nie kłócić się. Postaram się nie dać
    sprowokować. Ostrzegam - na zaczepki nie odpowiadam :)

  • 6. Data: 2011-11-28 15:12:28
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    >Ale jesteś pewny, że brak jakiegokolwiek meldunku nie będzie
    >przeszkodą do wydania dowodu osobistego?

    Widzialem taki dowod na wlasne oczy, wiec mysle, ze sie da.

    Dysiek

  • 7. Data: 2011-11-28 16:28:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.11.2011 15:11, Proste Prawo pisze:

    > Hmm... No teoretycznie może być tak, że ktoś nie ma stałego miejsca
    > zamieszkania, a tam, gdzie jest, jest tylko tymczasowo.

    Teoretycznie może ;)

    > Niemniej i
    > tak musiałby się zameldować na pobyt czasowy.

    Tylko powyżej 3 dni ;)

    > Ale jesteś pewny, że brak jakiegokolwiek meldunku nie będzie
    > przeszkodą do wydania dowodu osobistego?

    Formalnie - nie. W praktyce będą problemy wynikające z wykroczenia poza
    standardowe procedury, do których przyzwyczajeni są urzędnicy.

    Czyli: będą marudzić, nie będzie im się chciało, ale jak się nie dasz
    zbyć, to się uda.

  • 8. Data: 2011-11-28 18:51:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Mon, 28 Nov 2011 14:40:50 +0100, Andrzej Lawa wrote:

    > Natomiast ty mieszkasz gdzieś i nie dopełniasz obowiązku meldunkowego, i
    > jak trafisz na zły dzień urzędnika, to grozi za to grzywna nawet do 5
    > tysięcy - nieważny dowód to pikuś.

    Już nie zdążą ukarać -- przepis traci moc 1 stycznia, więc raczej nikt
    nie będzie się nawet wygłupiał z wnioskiem o ukaranie.

    --
    pozdrawiam, Olgierd

  • 9. Data: 2011-11-29 07:02:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.11.2011 19:51, Olgierd pisze:

    > Już nie zdążą ukarać -- przepis traci moc 1 stycznia, więc raczej nikt
    > nie będzie się nawet wygłupiał z wnioskiem o ukaranie.

    Przepis nakładający obowiązek w ustawie o ewidencji czy przepis
    nakładający karę w KW?

  • 10. Data: 2011-11-29 08:00:11
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Tue, 29 Nov 2011 08:02:08 +0100, Andrzej Lawa wrote:

    > Przepis nakładający obowiązek w ustawie o ewidencji czy przepis
    > nakładający karę w KW?

    Wypada przepis z kodeksu wykroczeń. Lepiej późno niż później ;-)

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org