  • 1. Data: 2011-11-29 20:35:21
    Temat: Aukcja charytatywna - bilety Euro 2012 - od strony prawnej
    Od: "lukasz" <n...@m...com>

    Witam serdecznie,

    Pewna osoba chce odstąpić naszemu stowarzyszeniu bilety na Euro 2012, w
    związku z tym chciałbym się dowiedzieć czy możemy zorganizować aukcję
    charytatywną, z której dochód zostanie przeznaczony na działaność statutową
    naszego stowarzyszenia. Jak to wyląda od strony prawnej, czy musimy posiadać
    zgodę jakiegoś organu, kto może nam pomóc?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2011-11-30 13:19:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

  • 3. Data: 2011-11-30 13:23:16
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "lukasz" <n...@m...com> napisał w wiadomości grup

    > Jak to wyląda od strony prawnej, czy musimy posiadać zgodę jakiegoś
    > organu, kto może nam pomóc?

    jeśli ci chodzi o taką zgodę jak na zbiórkę publiczną czy coś w tym stylu,
    to nie

    raczej bym się zastanawiał nad kwestiami podatkowymi, czy lepiej przyjąć
    przedmiot, czy lepiej przyjąć gotówkę z jego sprzedaży, czyli de facto kto
    powinien przedmiot wystawić na aukcję i być jego oficjalnym sprzedawcą

  • 4. Data: 2011-11-30 13:49:48
    Od: "mz" <a...@w...pl>

> [...]
    > przedmiot, czy lepiej przyjąć gotówkę z jego sprzedaży, czyli de facto kto
    > powinien przedmiot wystawić na aukcję i być jego oficjalnym sprzedawcą

    A takie bilety można sprzedawać ? Kiedyś obiło mi sie o uszy, że nie.

  • 5. Data: 2011-11-30 18:09:56
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-30 14:49:48 +0100, "mz" <a...@w...pl> said:

    > A takie bilety można sprzedawać ?

    Wszystkie bilety można sprzedawać.
    Od biletów na przestawienie w przedszkolu, poprzez bilety NBP, aż po
    bilety na wszelkie imprezy.

    > Kiedyś obiło mi sie o uszy, że nie.

    Prawo zabrania czegoś innego:

    Art. 133. § 1. Kto nabywa w celu odprzedaży z zyskiem bilety wstępu na
    imprezy artystyczne, rozrywkowe lub sportowe albo kto bilety takie
    sprzedaje z zyskiem,
    podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
    § 2. Usiłowanie oraz podżeganie i pomocnictwo są karalne.

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2011-11-30 19:04:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/30/2011 12:09 PM, Bydlę wrote:

    > Wszystkie bilety można sprzedawać.
    > Od biletów na przestawienie w przedszkolu, poprzez bilety NBP, aż po
    > bilety na wszelkie imprezy.

    sprzeciw formalny.

    spróbuj sprzedać bilet na samolot lub inne bilety imienne.

  • 7. Data: 2011-11-30 19:56:17
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 30.11.2011 20:04, witek wrote:

    > sprzeciw formalny.
    >
    > spróbuj sprzedać bilet na samolot lub inne bilety imienne.

    Alez prosze. Do wiezienia nikt nie pojdzie, co najwyzej nie poleci...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 8. Data: 2011-11-30 21:59:21
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "lukasz" <n...@m...com> wrote in message news:jb3fnc$4rg$1@inews.gazeta.pl...
    > czy możemy zorganizować aukcję charytatywną, z której dochód zostanie
    > przeznaczony na działaność statutową

    oczywiscie, ale nie mozecie sprzedac biletu za wiecej niz cene nominalna
    wiec sens niewielki

    > naszego stowarzyszenia. Jak to wyląda od strony prawnej, czy musimy posiadać
    > zgodę jakiegoś organu, kto może nam pomóc?

    chyba jedyna sensowna opcja bedzie loteria

  • 9. Data: 2011-12-01 09:44:19
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 30 Nov 2011 21:59:21 -0000,
    m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> screamed:

    > oczywiscie, ale nie mozecie sprzedac biletu za wiecej niz cene nominalna
    > wiec sens niewielki

    Czy przeznaczenie pieniędzy ze sprzedaży biletu na akcję charytatywną
    będzie zyskiem sprzedającego?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:221B ]
    [ 10:43:43 user up 13003 days, 22:38, 1 user, load average: 0.90, 0.81, 0.59 ]

    You still need the last file you removed.

  • 10. Data: 2011-12-01 10:11:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-01 10:44, Artur M. Piwko pisze:
    > In the darkest hour on Wed, 30 Nov 2011 21:59:21 -0000,
    > m4rkiz<m...@m...od.wujka.na.g.com> screamed:

    > Czy przeznaczenie pieniędzy ze sprzedaży biletu na akcję charytatywną
    > będzie zyskiem sprzedającego?

    A czemu nie? Na tym właśnie polega zysk, że można go przeznaczyć na
    dowolną akcję ;)

    Kiedyś widziałem taki rysunek:

    Kontroler/Gapowicz:

    Gapowicz: Tak, nie mam biletu, ale przysięgam, że przed wejściem do
    autobusu wyrzuciłem 3zł w błoto!

    --
    Liwiusz