  • 1. Data: 2006-05-07 14:26:50
    Temat: Apelacja i uniewinnienie w I instancji
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Czy jeśli w I instancji sąd uniewinnił oskarżonego, to czy apelacja
    prokuratora może doprowadzić do uznania go jednak winnym?

  • 2. Data: 2006-05-07 15:08:51
    Temat: Re: Apelacja i uniewinnienie w I instancji
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):
    > Czy jeśli w I instancji sąd uniewinnił oskarżonego, to czy apelacja
    > prokuratora może doprowadzić do uznania go jednak winnym?

    Może doprowadzić, ale dopiero po uchyleniu sprawy i przekazaniu jej do
    sądu I instancji.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-05-07 15:16:21
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał
    > Może doprowadzić, ale dopiero po uchyleniu sprawy i przekazaniu jej do
    > sądu I instancji.

    Ze względu na uchybienia proceduralne, obrazę prawa, tak?

  • 4. Data: 2006-05-07 15:20:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Ze względu na uchybienia proceduralne, obrazę prawa, tak?

    Tylko sąd I instancji może skazać. Więc jeśli sąd odwoławczy uzna że
    wyrok uniewinniający jest błędny musi wyrok uchylić i przekazać sprawę
    do ponownego rozpoznania.

  • 5. Data: 2006-05-08 09:09:02
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Tylko sąd I instancji może skazać. Więc jeśli sąd odwoławczy uzna że
    > wyrok uniewinniający jest błędny musi wyrok uchylić i przekazać sprawę
    > do ponownego rozpoznania.

    a w druga strone tak samo to działa, tzn jezlei sad apelacyjny stwierdzi
    ze ktos jest niewinny to przekazuje sprawe do poznownego rozpatrzenia
    czy uneiwinnia goscia?

    P.

  • 6. Data: 2006-05-08 10:43:55
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał
    > Więc jeśli sąd odwoławczy uzna że wyrok uniewinniający jest błędny musi
    > wyrok uchylić i przekazać sprawę do ponownego rozpoznania.

    Na podstawie jakiego art. przekazuje do ponownego rozpatrzenia?

  • 7. Data: 2006-05-08 11:16:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > a w druga strone tak samo to działa, tzn jezlei sad apelacyjny stwierdzi
    > ze ktos jest niewinny to przekazuje sprawe do poznownego rozpatrzenia
    > czy uneiwinnia goscia?

    Uniewinnia.

  • 8. Data: 2006-05-08 11:21:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):
    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał
    >
    > Na podstawie jakiego art. przekazuje do ponownego rozpatrzenia?

    Musi bo - art. 454 §1 kpk.
    Uchyla na podstawie - 437 §1 kpk.

  • 9. Data: 2006-05-08 11:36:19
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał

    > Uchyla na podstawie - 437 §1 kpk.

    Art. 437. § 1. Po rozpoznaniu środka odwoławczego sąd orzeka o utrzymaniu w
    mocy, zmianie lub uchyleniu zaskarżonego orzeczenia w całości lub w części.
    Dotyczy to odpowiednio rozpoznania środka odwoławczego od uzasadnienia
    orzeczenia.
    § 2. Jeżeli pozwalają na to zebrane dowody, sąd odwoławczy zmienia
    zaskarżone orzeczenie, orzekając odmiennie co do istoty, lub uchyla je i
    umarza postępowanie; w i n n y c h w y p a d k a c h uchyla orzeczenie i
    przekazuje sprawę sądowi pierwszej instancji do ponownego rozpoznania;
    przepis Art. 397 stosuje się odpowiednio.

    Czyli ten inne wypadki to nie tylko sytuacja, gdy nie pozwalają na to
    zebrane dowody, lecz także, gdy zachodzi potrzeba skazania sprawcy? Bo
    zakładam, że dowody pozwalają go skazać (choć sąd I instancji tego nie
    zrobił), tylko sąd odwoławczy nie ma uprawnień.

  • 10. Data: 2006-05-08 18:52:42
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zakładam, że dowody pozwalają go skazać (choć sąd I instancji tego nie
    > zrobił), tylko sąd odwoławczy nie ma uprawnień.

    Wydaje mi sie, ze w takiej sytuacji nie ma wogole potrzeby stosowania § 2.

    Pozdrawiam
    SDD