  • 1. Data: 2006-05-07 10:07:40
    Temat: Jakie konsekwencje nie zawarcia tego w umowie przedwstepnej ?
    Od: "Telemach" <t...@p...onet.pl>

    Jezeli z jakiegos powodu w umowie przedstepnej nie zostanie zawarty punkt iz :

    W przypadku niewykonania umowy przez Sprzedawcę, zwróci on Kupującemu zadatek w
    podwójnej wysokości.
    W razie niewykonania umowy przez Kupującego zadatek przepada na rzecz Sprzedawcy.

    to w sytuacji zerwania umowy sprzedajacy i kupujacy wciaz posiadaja swoje prawa
    do odzyskania/zatrzymania zadatku i moga tego prawa dochodzic przed sadem ?

    - Telemach -

  • 2. Data: 2006-05-07 11:54:26
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > prawa
    > do odzyskania/zatrzymania zadatku i moga tego prawa dochodzic przed sadem

    O ile mi wiadomo, zadatek (jezeli zostal tak nazwany w umowie) wedlug prawa
    wlasnie tak funkcjonuje, w przeciwienstwie do zaliczki, ze jest to tak jakby
    suma ustalonego odszkodowania dla jednej ze stron, w przypadku gdy druga
    strona nie dotrzyma umowy. Zadatek wplaca kupujacy i sprzedajacy ma prawo go
    zatrzymac, jezeli kupujacy z wlasnej winy nie dotrzyma warunkow umowy.
    Jezeli sprzedajacy nie dotrzyma warunkow umowy - zwraca kupujacemu zadatek i
    drugie tyle odszkodowania. Jezeli blednie zrozumialem to, co mi notariusz
    tlumaczyl (na szczescie nie musialem niczego zwracac), to prosze mnie
    poprawic :-) Tak czy inaczej, pamietam jak mowil, ze zadatek wystarczy
    nazwac w ten sposob w umowie i dalej reguluje to prawo.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 3. Data: 2006-05-07 13:06:03
    Od: "Telemach" <t...@p...onet.pl>

    > O ile mi wiadomo, zadatek (jezeli zostal tak nazwany w umowie) wedlug prawa
    > wlasnie tak funkcjonuje

    alez ja doskonale wiem co to jest i jak dziala

    > nazwac w ten sposob w umowie i dalej reguluje to prawo.

    w ten to znaczy w jaki ? ja odnosze wrazenie ze nawet pominiecie tego w umowie
    nie zmienia niczego bo jest punkt ktory mowi ze sprawy nieuregulowane niniejsza
    umowa reguluje KC.

    - Telemach -

  • 4. Data: 2006-05-07 14:17:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Telemach wrote:

    > w ten to znaczy w jaki ? ja odnosze wrazenie ze nawet pominiecie tego w umowie
    > nie zmienia niczego bo jest punkt ktory mowi ze sprawy nieuregulowane niniejsza
    > umowa reguluje KC.

    Nawet i te regulowane umową reguluje też KC ;)

    Umowa nie może być sprzeczna z prawem.

    W tym przypadku to, co się dzieje z zadatkiem, określa tak czy inaczej
    ustawa.

  • 5. Data: 2006-05-07 15:03:57
    Od: "Telemach" <t...@p...onet.pl>

    > W tym przypadku to, co się dzieje z zadatkiem, określa tak czy inaczej ustawa.

    dziekuje, o to mi wlasnie chodzilo

    - Telemach -

  • 6. Data: 2006-05-07 18:25:54
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Telemach wrote:
> [...]
    > do odzyskania/zatrzymania zadatku i moga tego prawa dochodzic przed sadem ?

    tak,
    bo to co nie jest zawarte w umowie jest regulowane przez kodeks cywilny,
    a tam właśnie tak stoi.

  • 7. Data: 2006-05-07 20:37:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Telemach [###t...@p...onet.pl.###] napisał:

    Żadnych konsekwencji tego nie ma, bo zadatek tak działa z samej mocy
    ustawy. Jeszcze jedna formułka wpisywana w umowy zupełnie
    bezsensownie.