  • 1. Data: 2006-05-07 13:48:00
    Temat: zamiana mieszkan
    Od: "harv" <h...@d...pg.gda.pl>

    Witam!

    Jest taka sytuacja obecnie:
    Matka ma mieszkanie 70m2
    Syn1 ma mieszkanie 25m2
    Syn2 nie ma mieszkania

    Sytuacja docelowa:
    Matka nie ma mieszkania
    Syn1 ma mieszkanie 70m2
    Syn2 ma mieszkanie 25m2

    W jaki sposob to mozna zrobic by zaplacic jak najtaniej u notariusza i
    placenia ewetnualnych podatkow?
    Czy musza byc dwie umowy (darowizny i zamiany) czy mozna to zalatwic w jednej?

    Pozdrawiam,
    MM

  • 2. Data: 2006-05-07 14:08:15
    Temat: Re: zamiana mieszkan
    Od: "woocashewski" <w...@g...com>

    matka na bruk ??

  • 3. Data: 2006-05-07 14:17:57
    Od: "harv" <h...@d...pg.gda.pl>

    woocashewski wrote:
    > matka na bruk ??

    chodzi o zmiane praw wlasnosci jedynie

    Pozdrawiam,
    MM

  • 4. Data: 2006-05-07 18:32:56
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    harv wrote:
    > Witam!
    >
    > Jest taka sytuacja obecnie:
    > Matka ma mieszkanie 70m2
    > Syn1 ma mieszkanie 25m2
    > Syn2 nie ma mieszkania
    >
    > Sytuacja docelowa:
    > Matka nie ma mieszkania
    > Syn1 ma mieszkanie 70m2
    > Syn2 ma mieszkanie 25m2
    >
    > W jaki sposob to mozna zrobic by zaplacic jak najtaniej u notariusza i
    > placenia ewetnualnych podatkow?
    > Czy musza byc dwie umowy (darowizny i zamiany) czy mozna to zalatwic w jednej?

> [...]

    Matka z synem1 się zamieniają, i matka darowuje mieszkanie synowi2.

    Skoro syn2 nie ma mieszkania a zobowiąże się tam mieszkać przez 5 (6)
    lat, to podatku nie zapłaci, więc teoretyc znie tylko koszty notariusza
    i wpisy w księgach wieczystych jeśli takie sa założone.

    Syn1 zapłaci 2% od umowy zamiany. Przy czy przyjmuje się różnicę
    pomiędzy wartością mieszkań. Znowu nie tak sporo wyjdzie.

  • 5. Data: 2006-05-07 18:46:11
    Od: "harv" <h...@d...pg.gda.pl>

    witek wrote:
> [...]
    > Syn1 zapłaci 2% od umowy zamiany. Przy czy przyjmuje się różnicę
    > pomiędzy wartością mieszkań. Znowu nie tak sporo wyjdzie.

    Dziekuje za odpowiedz,
    a jeszcze mam pytanie odnosnie tych 2% - mozna tego unikac?

    Jakby roznice pomiedzy wartoscia mieszkan syn1 wydal na cele mieszkaniowe? To
    tez by musial placic czy to jest oplata stala od umowy zamiany?

    Pozdrawiam.
    MM

  • 6. Data: 2006-05-07 18:48:23
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Dziekuje za odpowiedz,
    > a jeszcze mam pytanie odnosnie tych 2% - mozna tego unikac?

    Nie, to jest podatek PCC

    > Jakby roznice pomiedzy wartoscia mieszkan syn1 wydal na cele mieszkaniowe?
    > tez by musial placic czy to jest oplata stala od umowy zamiany?

    To nie ten rodzaj zobowiązania podatkowego, nie da się.

  • 7. Data: 2006-05-07 18:50:43
    Od: "harv" <h...@d...pg.gda.pl>

    Boombastic wrote:
    > Nie, to jest podatek PCC
    > To nie ten rodzaj zobowiązania podatkowego, nie da się.

    Dziekuje za informacje.

    Pozdrawiam,
    MM

  • 8. Data: 2006-05-07 19:52:33
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    harv wrote:

    > Dziekuje za odpowiedz,
    > a jeszcze mam pytanie odnosnie tych 2% - mozna tego unikac?

    Nie. To jest danina od faktu transakcji i nie ma zwolnienia.

  • 9. Data: 2006-05-08 10:46:19
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Poczekaj troche, sa juz pierwsze jaskolki zniesienia podatku od spadkow i
    darowizn w pierwszej linii pokrewienstwa.

    Pozdrawiam,

    Tiger