  • 1. Data: 2006-05-07 09:48:00
    Temat: wyrok sadu II instancji
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    Prokuratura zaskarżyła w części wyrok sądu I instancji. Czy możliwe jest
    żeby sad II instancji wydal wyrok wyższy na niekorzyść oskarżonego niż żąda
    tego prokurator??

  • 2. Data: 2006-05-07 10:15:41
    Temat: Re: wyrok sadu II instancji
    Od: "PAVEL" <p...@o...pl>

    Użytkownik "severin" napisał
    > Prokuratura zaskarżyła w części wyrok sądu I instancji. Czy możliwe jest
    > żeby sad II instancji wydal wyrok wyższy na niekorzyść oskarżonego niż
    > żąda tego prokurator??

    Możliwe jest, ale to zależy od konkretnej sytuacji, za mało danych, żeby
    udzielic prawidłowej odpowiedzi.

    --
    PAVEL

  • 3. Data: 2006-05-07 10:18:30
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    Użytkownik "PAVEL" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Możliwe jest, ale to zależy od konkretnej sytuacji, za mało danych, żeby
    > udzielic prawidłowej odpowiedzi.

    Sprawa wygląda tak, ze sad I instancji warunkowo umorzył postępowanie,
    prokurator przystał na warunkowe umorzenie ale zażądał jeszcze zatrzymania
    prawa jazdy na okres 1 roku.

  • 4. Data: 2006-05-07 11:57:27
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Sprawa wygląda tak, ze sad I instancji warunkowo umorzył postępowanie,
    > prokurator przystał na warunkowe umorzenie ale zażądał jeszcze zatrzymania
    > prawa jazdy na okres 1 roku.

    Czyli, ze prokurator tak naprawde chyba nie zgodzil sie na pelne umorzenie,
    tylko idzie do II instancji, bo wyrok mu nie odpowiada. Gdyby naprawde
    zgodzil sie na umorzenie, to moze po prostu prokurator nie wie, ze nie mozna
    nikogo ukarac dwa razy za jeden czyn?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 5. Data: 2006-05-07 12:10:05
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > naprawde zgodzil sie na umorzenie, to moze po prostu prokurator nie wie,
    > ze nie mozna nikogo ukarac dwa razy za jeden czyn?

    Cytuję apelację:
    "Zaskarżam wyrok w części dotyczącej orzeczenia o karze na niekorzyść
    oskarzonego"
    " Wnoszę o zmianę zaskarżonego wyroku poprzez orzeczenie wobec oskarzonego
    również środka karnego w postaci zakazu prowadzenia wszelkich pojazdów
    mechanicznych w ruchu lądowym na okres 1 roku"
    i dalej czytam:
    "w uzasadnieniu zaskarzonego orzeczenia Sąd rejonowy wskazał, ze w swietle
    zgromadzonego materiału dowodowego wina i sprawstow oskarzonego w zakresie
    zarzucanego mu czynu nie budzi watpliwości. Jednoczesnie Sąd wskazał, że
    wobec spełnienia przeslanek z art.66 k.k. wobec oskarżonego zasadne jest
    warunkowe umorzenie postepowania na okres próby wynoszący 1 rok
    Nie kwestionując ustaleń w zakresie stanu faktycznego, poczynionych przez
    Sąd I instancji wskazać należy, ze orzeczenie to jest niesłuszne w zakresie
    rozstrzygnięcia o karze, a w szczególności w zakresie zaniechania orzeczenia
    środka karnego w postaci zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych".

    Najbardziej sie boję wyroku skazujacego, wiem ze wszyscy zaraz napisza ze
    moglem nie wsiadac, piles, nie jedz, ale zrobilem to glupstwo i teraz po
    nocach nie spie bo nie wiem co mnie czeka.

  • 6. Data: 2006-05-07 14:21:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    severin napisał(a):

    [ciach ...]

    Prokurator nieuk. Orzeczenie o warunkowym umorzeniu postępowania karnego
    nie ma części o karze.
    Winien napisać że zaskarża orzeczenie w części dotyczącej środków
    probacyjnych.
    Co nie zmienia faktu że sąd taką apelację może uwzględnić i nałożyć
    obowiązku o którym mowa w art. 67 §3 kk a tam akurat jest zakaz
    prowadzenia pojazdu.
    Ale skazać cię sąd odwoławczy nie może.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 7. Data: 2006-05-07 15:23:40
    Od: "severin" <s...@w...pl>

> [...]
    > Co nie zmienia faktu że sąd taką apelację może uwzględnić i nałożyć
    > obowiązku o którym mowa w art. 67 §3 kk a tam akurat jest zakaz

    Dzieki Ci dobry czlowieku za dobre słowo, jak myślisz czy mój adwokat będzie
    o tym wiedział, bo ja jestem zupełnie zielony i do tego przerazony całą ta
    sprawą:(

  • 8. Data: 2006-05-07 15:32:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    severin napisał(a):

    > Dzieki Ci dobry czlowieku za dobre słowo, jak myślisz czy mój adwokat
    > będzie o tym wiedział,

    To pewnie zależy od tego czy chodził do tej samej szkoły co prokurator ;)

  • 9. Data: 2006-05-07 15:49:03
    Od: "severin" <s...@w...pl>

> [...]
    > Co nie zmienia faktu że sąd taką apelację może uwzględnić i nałożyć
    > obowiązku o którym mowa w art. 67 §3 kk a tam akurat jest zakaz

    To jeszcze zapytam, czy moze nalozyc np. na 2 lata zakaz prowadzenia i czy
    ewentualnie moze wrócić sprawę do ponownego rozpatrzenia w SG?

  • 10. Data: 2006-05-07 15:58:49
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    Użytkownik "severin" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To jeszcze zapytam, czy moze nalozyc np. na 2 lata zakaz prowadzenia i czy
    > ewentualnie moze wrócić sprawę do ponownego rozpatrzenia w SG?
    To znalazłem, więc chyba nie może zakazać prowadzenia pojazdów na 2 lata, to
    teraz bede cały spanikowany czy moze wrócić do ponownego rozpatrzenia,
    chociaz moja wina jest ewidentna, nie zlamalem ponadto zadnego przepisu
    ruchu drogowego i przyznalem sie do winy.
    "Przepis art. 67 § 3 k.k. jest sformułowany jasno i jego wykładnia
    dokonywana według reguł znaczeniowych języka daje jednoznaczne ustalenie
    zawartego w nim uregulowania. Przyznaje to sam Sąd Okręgowy w Tarnowie.
    Zresztą samo ujęcie pytania dobitnie o tym świadczy. Proste odczytanie tego
    przepisu, bez konieczności przeprowadzania jakichkolwiek zabiegów
    interpretacyjnych, prowadzi do stwierdzenia o fakultatywności środka
    karnego - zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych wobec sprawcy w stosunku
    którego warunkowo umorzono postępowanie.

    Materialnoprawne warunki orzeczenia tego zakazu precyzuje art. 42 § 1 k.k.
    Chodzi zatem o to, że sąd może orzec taki zakaz nie w każdej sprawie, w
    której warunkowo umarza postępowanie, lecz jedynie wtedy gdy warunkowo
    umarza postępowanie wobec osoby uczestniczącej w ruchu drogowym za
    przestępstwo przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji. Z tym jednak że
    maksymalny okres na jaki zakaz ten może być orzeczony, wynosi 2 lata, lecz
    oczywiście nie dłużej niż okres próby, gdy próba została orzeczona na czas
    krótszy niż 2 lata (§ 3 w związku z § 1 art. 67 k.k.)."