  • 11. Data: 2006-06-14 09:26:40
    Temat: Re: Alimenty po raz n-ty - ustalanie dochodu?
    Od: "Cyberix" <r...@b...pl>

    > W jaki sposob mozna utalic wysokosc jego zarobkow, czy zajmie sie tym
    > biegly sadowy czy moze trzeba powolac sie na sredni wysokosc dochodow
    > w dosc hermetycznej branzy bylego?

    Poczytajcie...
    http://samodzielne-matki.free.ngo.pl/alimenty-FAQ.ht
    ml#alimenty-wysokość

  • 12. Data: 2006-06-14 09:48:02
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Maverick31 napisał(a):
    > Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości
    >>
    > a jak bys nazwal kasowanie czlowieka co miesiac z kwoty 800 zl, gdy ten
    > zarabia 200??? Moz to sprawiedliwosc? Jesli juz mowic o jakiejkolwiek
    > proporcjonalnosci to wniosek o alimenty w wysokosci procentowego udzialu w
    > zarobkach.

    Ale chyba dziecko nie jest winne temu, że ojciec mniej zarabia. Ono musi
    jeść, musi się w coś ubrać, musi mieć książki do szkoły. Obowiązkiem
    ojca jest zapieprzać tak, żeby na te podstawowe potrzeby wystarczyło.
    Nikt mi nie wmówi, że zdrowy facet nie jest w stanie zarobić tyle, żeby
    zapłacić te 300 czy 400zł alimentów.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 13. Data: 2006-06-14 10:11:11
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Nikt mi nie wmówi, że zdrowy facet nie jest w stanie zarobić tyle, żeby
    > zapłacić te 300 czy 400zł alimentów.

    Przypuszczam, że gdybyś stracił pracę to po paru miesiącach bezowocnych
    poszukiwań zmieniłbyś zdanie.

    --
    Paweł

  • 14. Data: 2006-06-14 10:16:25
    Od: "Maverick31" <m...@W...o2.pl>

> [...]
    > jest zapieprzać tak, żeby na te podstawowe potrzeby wystarczyło. Nikt mi
    > nie wmówi, że zdrowy facet nie jest w stanie zarobić tyle, żeby zapłacić

    Tu nie ma mowy o niezarobieniu przez ojca dziecka kwoty 300 czt tez 400 bo
    jak bylo wczesniej srednio wychodzi ponad 1800 zl na miesiac. Tylko jak
    sciagnac kwote, ktora jest niesciagalna przez 10 miesiecy. Oczywiscie jest
    komornik, ktory obedrze goscia ze skory swoimi kosztami a co zostanie da
    opiekunowi dziecka.
    Obowiazkiem matki jest zapieprzac tak zeby na te podstawowe potrzeby
    wystarczaalo- jesli chcesz opierac swoj wywod na stereotypach to gratutluje
    pomyslu.
    Przyjmij tez do wiadomosci ze sa zawody w ktorych nie ma stalych przychodow
    i tak jest w tej sytuacji. Nie rozmawiamy o bezsprzecznej koniecznosci
    lozenia na dziecko, ale jak w tej sytuacji ma postapic osoba u ktorej
    przebywa dziecko, gdy drugi opieklun nie ma stalych przychodow.
    Mi tez niekt nie wmowi, ze zdrowa kobieta nie jest w stanie zarobic tyle,
    zeby nie starczylo na utrzymanie dziecka.

  • 15. Data: 2006-06-14 10:42:23
    Od: "Maverick31" <m...@W...o2.pl>

    Użytkownik "Maverick31" <m...@W...o2.pl> napisał w wiadomości

    Sorki- wypowiedz

    "Tu nie ma mowy o niezarobieniu przez ojca dziecka kwoty 300 czt tez 400 bo
    jak bylo wczesniej srednio wychodzi ponad 1800 zl na miesiac. Tylko jak
    sciagnac kwote, ktora jest niesciagalna przez 10 miesiecy. "
    -nie powinna miec miejsca.
    Wczesniej podalem przyklad, ktory jakos skontaminowal mi sie z wypowiedzia
    autora watku

  • 16. Data: 2006-06-14 11:53:07
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Paweł napisał(a):
    > Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Przypuszczam, że gdybyś stracił pracę to po paru miesiącach bezowocnych
    > poszukiwań zmieniłbyś zdanie.

    Nie znam nikogo, kto szukając pracy (mam na myśli chodzenie przez 8
    godzin dziennie za pracą a nie rozesłanie paru CV), nie znalazłby pracy
    w miesiąc. A znam kilka osób, które szukały pracy w rejonie o wielkim
    bezrobociu nie mając praktycznie żadnych kwalifikacji.
    Piszę o jakiejkolwiek pracy, nie koniecznie wymarzonej czy zgodnej z
    wykształceniem. Dla mnie większym wstydem jest niepłacić na własne
    dziecko niż wykonywać nawet najgorszą robotę za grosze.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 17. Data: 2006-06-14 12:00:09
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Maverick31 napisał(a):
> [...]
    > komornik, ktory obedrze goscia ze skory swoimi kosztami a co zostanie da

    Nie obedrze, te koszty komornika nie są takie znowu wielkie. Zresztą to
    już problem tego gościa.

    > Obowiazkiem matki jest zapieprzac tak zeby na te podstawowe potrzeby
    > wystarczaalo- jesli chcesz opierac swoj wywod na stereotypach to gratutluje
    > pomyslu.

    Tak, to jest obowiązek obojga rodziców, w tym wypadku pytanie było o ojca.

    > Przyjmij tez do wiadomosci ze sa zawody w ktorych nie ma stalych przychodow
    > i tak jest w tej sytuacji.

    Nikt nie broni zarabiającemu tak człowiekowi zapłacić w lepszym miesiącu
    alimenty za rok do przodu i potem się nie martwić.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 18. Data: 2006-06-14 13:00:26
    Od: Paweł <b...@m...com>

> [...]
    > wykształceniem. Dla mnie większym wstydem jest niepłacić na własne
    > dziecko niż wykonywać nawet najgorszą robotę za grosze.

    To ja Ci powiem, że onegdaj szukałem pracy przez 8 miesięcy.
    Mam alimenty zasądzone na wysokości 2000 złotych miesięcznie. I gwarantuję
    Ci, że znalezienie odpowiedniej pracy tak, by samemu przeżyć do pierwszego,
    a jednocześnie spłacać swoje zobowiązania, może nie być proste.
    Życzę Ci byś doświadczył takiej sytuacji.

    --
    Paweł

  • 19. Data: 2006-06-14 13:16:53
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > a jednocześnie spłacać swoje zobowiązania, może nie być proste.

    tak, ale tutaj jest taka sytuacja ze z powodu profesji bylego,
    "kasa na papierze" to mniej wiecej polowa tego co wpada do reki
    pod stolem - a raczej nad kuwetami z utrwalaczem i wyzwalaczem ;>

    nie mozna tego w zaden sposob wykorzystac jako argument,
    bo czego nie ma na papierze to nie istnieje :> Chodzi wiec
    o ustalenie jedynie legalnego dochodu i zasadzenie
    wg niego odpowiednich alimentow.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 20. Data: 2006-06-14 16:28:50
    Od: "Maverick31" <m...@W...o2.pl>

    > Maverick31 napisał(a):
    >
    > Nie obedrze, te koszty komornika nie są takie znowu wielkie. Zresztą to
    > już problem tego gościa.

    Dla jednego niewielkie, dla innego wielkie. Zamiast dziecku kupic rower da
    na tace komornikowi- fakt sie wyrowna.

    > Tak, to jest obowiązek obojga rodziców, w tym wypadku pytanie było o ojca.

    Co nie upowaznia ciebie do seksizmu.- art 32 i 33 konstytucji jest
    sformuowany dosc jasno.

    > Nikt nie broni zarabiającemu tak człowiekowi zapłacić w lepszym miesiącu
    > alimenty za rok do przodu i potem się nie martwić.

    Nikt mu tez nie broni wziac sznurek i obwiesic sie na drzewie. A co do
    placenia do przodu to wiem co o tym z autopsji. Co pol roku byl wniosek z
    usasadnieniem w tle, ze GO stac na placenie do przodu to moze placic wiecej.
    Ucierpial dzieciak bo skonczyly sie dodatkowe- duzo wieksze niz alimenty
    dodatki na ciuchy, ksiazki i inne drobiazgi a i moja ex ucierpiala bo teraz
    juz nie dostanie pozyczki ode mnie na 0 %. Placi normalne odsetki i to
    niemale bo nikt jej na niski procent a ja z nia umowe pozyczki notarialna
    robie i weksel in blanco podpisuje ona i jej obecny mezus. Chcieli - maja.
    Zero emocji, zero zrozumienia.
    Czy tak moze byc w tym przypadku? Moze, ale tego sie nie dowiemy i nie
    dowiemy sie jak jest sluchajac jednej strony.
    A co do wypowiedzi razista na temat nazwijmy to "bokow" to troche wmawianie,
    ze On klamie z zarobkami. Jesli potrafi udowodnic to niech udowodni, a jesli
    nie to niech zamilknie bo proces o znieslawienie ONEGO tez moze kosztowac.
    Wszakze mowienie nawet przez ogrodki, ze ktos jest zlodziejem jest
    nieeleganckie.