  • 1. Data: 2006-06-13 19:43:17
    Temat: Alimenty po raz n-ty - ustalanie dochodu?
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    Mam taki przypadek. Kolezanka zamierza zaczac walczyc ze swoim bylym
    mezem o alimenty na dziecko, ktore zobowiazal sie placic podczas
    rozprawy rozwodowej. Oczywiscie na drodze sadowej. Problem w tym,
    ze byly nie ma stalych dochodow - poniewaz jako "artysta" rozlicza
    sie na umowy o dzielo i w jednym miesiacu potrafi zarobic *oficjalnie*
    300 zl, w nastepnym zas 10000. Inna sprawa, jakie pieniadze dostaje
    nieoficjalnie i bez umow - taka specyfika jego zawodu.

    W jaki sposob mozna utalic wysokosc jego zarobkow, czy zajmie sie tym
    biegly sadowy czy moze trzeba powolac sie na sredni wysokosc dochodow
    w dosc hermetycznej branzy bylego?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 2. Data: 2006-06-13 21:19:18
    Temat: Re: Alimenty po raz n-ty - ustalanie dochodu?
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > W jaki sposob mozna utalic wysokosc jego zarobkow, czy zajmie sie tym
    > biegly sadowy czy moze trzeba powolac sie na sredni wysokosc dochodow
    > w dosc hermetycznej branzy bylego?

    Zeznanie podatkowe za rok ubiegly? Z ostatnich trzech lat?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 3. Data: 2006-06-13 21:20:01
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Jak rozliczala sie z malzonkiem wspolnie i bylo to jeszcze niedawno, to moze
    byc mniej problemow z przedstawieniem takowych PIT'ow ;-)

  • 4. Data: 2006-06-13 21:28:16
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Jak rozliczala sie z malzonkiem wspolnie i bylo to jeszcze niedawno, to moze
    > byc mniej problemow z przedstawieniem takowych PIT'ow ;-)

    w sumie fakt, poddam jej to jako pomysl
    problem moze jednak byc taki ze kolo ukrywa dochody (szara strefa)
    i okaze sie nagle biedakiem :>

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 5. Data: 2006-06-13 21:36:26
    Od: RakuKrak <r...@a...kom.pl>

    rezist.com wrote:

    > sie na umowy o dzielo i w jednym miesiacu potrafi zarobic *oficjalnie*
    > 300 zl, w nastepnym zas 10000. Inna sprawa, jakie pieniadze dostaje
    > nieoficjalnie i bez umow - taka specyfika jego zawodu.

    Przecież alimenty służą nie do wyskubania mężowi pewnego procenta zarokbów,
    ale na pokrycie wydatków związanych z utrzymaniem dziecka.

    Więc jakie ma znaczenie ile on zarabia, raczej ważne jest ile kosztuje
    utrzymanie dziecka i na czy go stac żeby pokryć oraz w jakiej części
    związane z tym wydatki.

    Jednak nacisk kładbym nie na ile sie go da wyskubac, ale ile mi jest
    potrzebne.

    --
    ###################
    Raku

  • 6. Data: 2006-06-13 21:48:55
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Przecież alimenty służą nie do wyskubania mężowi pewnego procenta zarokbów,
    > ale na pokrycie wydatków związanych z utrzymaniem dziecka.

    masz racje, ale on sie zaslania tym ze malo zarabia i nieregularnie

    > utrzymanie dziecka i na czy go stac żeby pokryć oraz w jakiej części
    > związane z tym wydatki.

    zgodzil sie na okreslona sume alimentow ktorych nie placi,
    chodzi o to - w jaki ew sposob udowodnic ze stac go na lozenie
    na dziecko jakichkolwiek pieniedzy

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 7. Data: 2006-06-13 22:13:45
    Od: "Maverick31" <m...@W...o2.pl>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > zgodzil sie na okreslona sume alimentow ktorych nie placi,
    > chodzi o to - w jaki ew sposob udowodnic ze stac go na lozenie

    To wyglada jak lanie wody- alimenty sa swiadczeniem regularnym- co, jesli
    przez 10 miesiecy zarobi po 200 zl a pozniej przez 2 miesiace po 10000 to
    nalezy uznac, ze srednio zarabia 1833 zlote wiec nalezy oskubac go z 800 zl
    bo zostanie mu 1000???

  • 8. Data: 2006-06-14 04:17:06
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > nalezy uznac, ze srednio zarabia 1833 zlote wiec nalezy oskubac go z 800 zl
    > bo zostanie mu 1000???

    co to znaczy oskubac?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 9. Data: 2006-06-14 07:44:06
    Od: "Maverick31" <m...@W...o2.pl>

    > co to znaczy oskubac?

    a jak bys nazwal kasowanie czlowieka co miesiac z kwoty 800 zl, gdy ten
    zarabia 200??? Moz to sprawiedliwosc? Jesli juz mowic o jakiejkolwiek
    proporcjonalnosci to wniosek o alimenty w wysokosci procentowego udzialu w
    zarobkach.

  • 10. Data: 2006-06-14 08:14:24
    Od: "Bolek" <B...@b...com>

> [...]
    > związane z tym wydatki.
    >
    > Jednak nacisk kładbym nie na ile sie go da wyskubac, ale ile mi jest

    Dochodzy ojca mają mieć odzwierciedlenie na dziecku.
    Dlatego jeśli ojciec zarabia 100tys miesiecznie to bez problemu dostanie
    kilka tys m-cznie
    na dziecko.