  • 1. Data: 2006-06-13 19:21:51
    Temat: Odszkodowanie.
    Od: franek <f...@w...pl>

    Witaj.

    Jestem właścicielem gospodarstwa rolnego położonego między rz.Wisłą a
    wałem rz. Wisły. Wisła wylewa prawie każdego roku i zalewa obsiane pola.
    Wylewy Wisły dokonują ogromnych zniszczeń plonów i warstwy ornej.
    Płacę na bieżąco podatek rolny do Urzędu Gminy.
    U kogo ma się upominać o wypłacenia odszkodowania z poniesione straty?
    Proszę o podanie podstawy prawnej.
    Nadmieniam,że zasiewy na polach nie były ubezpieczone i
    rzeczoznawca na mój koszt dokonał wyceny powstałej szkody.

    Franek.

  • 2. Data: 2006-06-13 19:52:03
    Temat: Re: Odszkodowanie.
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    franek napisał(a):

    > Jestem właścicielem gospodarstwa rolnego położonego między rz.Wisłą a
    > wałem rz. Wisły. Wisła wylewa prawie każdego roku i zalewa obsiane pola.
    > Wylewy Wisły dokonują ogromnych zniszczeń plonów i warstwy ornej.

    Skoro wiesz, że Wisyła wylewa co roku, to dlaczego obsiewasz pola?

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2006-06-14 03:21:02
    Od: stern <s...@0...pl>

    Filip Ozimek napisał(a):

    > Skoro wiesz, że Wisyła wylewa co roku, to dlaczego obsiewasz pola?

    bo chce odszkodowanie ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 4. Data: 2006-06-14 06:47:10
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    skoro nie ubezpieczyles to jakim prawem chcesz odszkodowanie.
    niby kto ma ci je zaplacic ????

  • 5. Data: 2006-06-14 06:48:35
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał w wiadomości
    > bo chce odszkodowanie ;)

    Niech się więc ubezpieczy :)

    --
    Paweł

  • 6. Data: 2006-06-14 18:31:54
    Od: "Karol C." <k...@w...pl>

    Użytkownik "franek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nadmieniam,że zasiewy na polach nie były ubezpieczone i rzeczoznawca
    > na mój koszt dokonał wyceny powstałej szkody.

    Prawdopodobnie mozesz liczyc jedynie na preferencyjny kredyt "klęskowy" i
    nic więcej.
    A z ubezpieczeniem upraw to jest tak, że nawet jezeli chciałbys takie
    wykupic to i tak żaden ubezpieczyciel nie ubezpieczy upraw położonych
    pomiedzy wałem a rzeką.

    KC

  • 7. Data: 2006-06-14 18:34:11
    Od: "Karol C." <k...@w...pl>

  • 8. Data: 2006-06-14 21:26:30
    Od: franek <f...@w...pl>

    franek napisał(a):
> [...]
    > Nadmieniam,że zasiewy na polach nie były ubezpieczone i
    > rzeczoznawca na mój koszt dokonał wyceny powstałej szkody.

    Problem polega na tym,że ja byłem właścicielem gospodarstwa rol. przed
    obwałowaniem Wisły. Nie ja jestem winien ,że moje gospodarstwo znalazło
    się między wałem a Wisłą. Skoro ktoś projektował obwałowanie Wisły to
    powinien przewidzieć ,że moje grunty będą zalewane.Uważam że moje grunty
    powinny być wykupione przez właściciela Wisły na etapie przystąpienia do
    prac obwałowania.
    Uważam , ze państwo powinno dokonywać rekultywacji zniszczonego gruntu i
    płacić odszkodowanie ponieważ popełniło błędy w trakcie obwałowywania .
    Czy mogę żądać odszkodowań od państwa.

    Franek.

  • 9. Data: 2006-06-14 23:47:22
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    franek napisał(a):

> [...]
    > powinien przewidzieć ,że moje grunty będą zalewane.Uważam że moje grunty
    > powinny być wykupione przez właściciela Wisły na etapie przystąpienia do

    Sugerujesz, że Wisła zaczęła w tym miejscu wylewać dopiero po
    wybudowaniu wałów przeciwpowodziowych?

    M.

  • 10. Data: 2006-06-15 10:53:32
    Od: franek <f...@w...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Sugerujesz, że Wisła zaczęła w tym miejscu wylewać dopiero po
    > wybudowaniu wałów przeciwpowodziowych?
    >
    > M.
    Przed wybudowaniem wałów skutki wylewów były znacznie mniejsze ,i nie
    powstawały zamulenia zasiewów i nie powodowały erozji gleby. Obecnie
    zakłady ubezpieczeniowe nie chcą ubezpieczać zasiewów od zalewów .
    Czy Ci się nie wydaje że to jest nie normalne i dla mnie krzywdzące?
    Spróbuj znaleźć rozwiązanie i podstawę prawną
    Czy mam zaprzestać uprawianie tych gruntów i płacić podatek rolny
    naliczany przez organ państwowy , który jest jednocześnie właścicielem
    Wisły , która dokonuje zniszczeń na moich polach ?
    Ja jestem bardzo słaby dla rozbudowanego niedostępnego aparatu
    urzędniczego.