  • 41. Data: 2016-04-17 23:42:34
    Temat: Re: 5 miechów w więzieniu bo prokurator nie ten numer wybrał
    Od: masti <g...@t...hell>

    Smok Eustachy wrote:

    > Sam jesteś smoczek.
    > A prezydent prawdziwych sędziów zaprzysiągł.

    nie zaprzysiągł. Ale dalej zaklinasz rzeczywistość

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 42. Data: 2016-04-17 23:43:55
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

  • 43. Data: 2016-04-17 23:46:34
    Od: "Vernon.L.Pinkley" <v...@g...com>

    masti pisze:

    > tak, tak smoczku. Trybunał nie opublikował swoich wyroków i nie
    > zaprzysiągł sędziów.
    >
    > Zmień dilera.

    Maściaczku, leżysz i kwiczysz, masz tylko dupochron zagranicą.

    Masz posłuchaj:
    https://www.youtube.com/watch?v=AziI2XjorBY

  • 44. Data: 2016-04-17 23:56:41
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 17.04.2016 o 23:42, masti pisze:
    /.../
    > nie zaprzysiągł. Ale dalej zaklinasz rzeczywistość

    A właśnie że zaprzysiągł.

  • 45. Data: 2016-04-18 00:04:12
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 17.04.2016 o 23:46, Vernon.L.Pinkley pisze:
    /.../
    > Masz posłuchaj:
    > https://www.youtube.com/watch?v=AziI2XjorBY

    Lepiej czytać:
    http://seaman.salon24.pl/706670,slowo-o-walorach-oso
    bowosciowych-prezesa-rzeplinskiego

    Rzepliński rekomendował niekonstytucyjność np. przed senatem.

  • 46. Data: 2016-04-18 14:20:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    Smok Eustachy wrote:

    > W dniu 17.04.2016 o 23:42, masti pisze:
    > /.../
    >>
    > A właśnie że zaprzysiągł.

    nie tupnąłeś nóżką. Nie liczy się

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 47. Data: 2016-04-18 14:22:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    Smok Eustachy wrote:

> [...]
    bowosciowych-prezesa-rzeplinskiego

    > Rzepliński rekomendował niekonstytucyjność np. przed senatem.

    ale się pięknie wijecie.

    Warszawa, 3 kwietnia 2007 roku
    Pan Jerzy Stępień, Prezes Trybunału Konstytucyjnego,
    Zgromadzenie Ogólne Sędziów Trybunału Konstytucyjnego

    Serdecznie pozdrawiam Panie i Panów Sędziów Trybunału Konstytucyjnego,
    uczestniczących w dorocznym Zgromadzeniu Ogólnym. Na ręce Pana Prezesa Jerzego
    Stępnia pragnę złożyć wyrazy szacunku dla wkładu, jaki wnosi Trybunał Konstytucyjny w
    umacnianie państwa prawa w niepodległej Rzeczypospolitej.

    Orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego w 2006 roku było bardzo obszerne i dotyczyło
    wielu różnorodnych dziedzin. Tezy zawarte w wydanych orzeczeniach mają istotne
    znaczenie dla polskiego porządku prawnego.

    Orzekając w sprawach dotyczących konstytucyjności aktów normatywnych i ostatecznie je
    rozstrzygając, Trybunał Konstytucyjny nie tylko orzeka o zgodności danego aktu z
    ustawą zasadniczą, ale także zapewnia jej prymat nad innymi ustawami. Dzięki
    orzecznictwu Trybunału, następuje proces określany w doktrynie prawa jako ,,proces
    konstytucjonalizacji prawa". Uczestnikami tego procesu są także obywatele, którzy
    mają możliwość wnoszenia do Trybunału skargi konstytucyjnej. W ten sposób mogą oni
    znacząco wpływać na kształt obowiązującego w Rzeczypospolitej prawa i przyczyniać się
    do jego doskonalenia.

    Orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego i wypływające z niego stwierdzenia mają
    również ogromne znaczenie dla podmiotów, które uczestniczą w procesie tworzenia
    prawa. Poprzez swoje orzeczenia, Trybunał daje prawodawcy przejrzyste wskazówki co do
    tego, jak powinno być stanowione prawo, aby nie naruszało ono granic wyznaczonych
    przez Konstytucję. W rozstrzygnięciach podjętych w 2006 roku Trybunał odwoływał się
    najczęściej do podstawowych zasad konstytucyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem
    zasady demokratycznego państwa prawnego, zasady ochrony zaufania obywatela do państwa
    i stanowionego przez nie prawa, zasady równości, prawa do sądu, zasady ochrony
    własności oraz zasady proporcjonalności.

    Fundamentalne znaczenie powinniśmy przypisywać zwłaszcza do ochrony zaufania
    obywatela do państwa i stanowionego przez nie prawa. Podzielam stwierdzenie
    Trybunału, że poprzez stanowione regulacje ustawodawca nie może tworzyć takich
    odstępstw od podstawowych konstytucyjnych zasad i standardów, które mogłyby powodować
    poczucie niepewności co do jego przyszłych zachowań. Takie właśnie stanowisko zawarł
    Trybunał w swoich orzeczeniach dotyczących podatków czy wynagrodzeń pracowników sfery
    budżetowej. Zgodzić się również należy ze stwierdzeniem Trybunału, że prawodawca jest
    obowiązany dbać o bezpieczeństwo prawne jednostki i zapewnić obywatelom
    przewidywalność działań organów państwa.

    Przyciągają także uwagę te orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego, które odnoszą się do
    ochrony własności -jak w kwestiach dotyczących czynszów czy też spółdzielczości
    mieszkaniowej.

    Z wielkim uznaniem należy przyjąć rozstrzygnięcia Trybunału, które wspierają
    konstytucyjną zasadę przyzwoitej legislacji. Wśród wielkiej liczby ustaw oraz aktów
    wykonawczych, które są opracowywane i uchwalane, nie wszystkie zawierają precyzyjne i
    przejrzyste przepisy. Nie zawsze też prawodawca pamięta o odpowiednim okresie vacatio
    legis. Jeśli pragniemy, aby obywatele Rzeczypospolitej rozumieli prawo i szanowali
    je, zasada przyzwoitej legislacji musi być niezmienną busolą dla wszystkich, którzy
    stanowią w Polsce jakiekolwiek przepisy prawne.

    Doceniam znaczenie wydanych przez Trybunał Konstytucyjny w 2006 roku postanowień
    sygnalizacyjnych. Wskazywały one uchybienia w prawie, których usunięcie jest
    niezbędne dla zapewnienia spójności systemu prawnego. Szczególnie istotny jest
    sygnalizowany przez Trybunał problem ustawowego unormowania sprawowania władzy
    sądowniczej przez asesorów. Pragnę poinformować, że cztery dni temu skierowałem do
    Sejmu projekt ustawy o zmianie Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej oraz projekt
    ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ustroju sądów powszechnych oraz niektórych innych
    ustaw. Projekty przewidują wprowadzenie do porządku prawnego, na poziomie
    konstytucyjnym i ustawodawstwa zwykłego, instytucji sędziego powoływanego na czas
    oznaczony. Nowa instytucja zastąpiłaby dotychczasową asesurę sądową będącą etapem
    przejściowym pomiędzy aplikacją a służbą sędziowską.

    Orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego są ostateczne i powszechnie obowiązujące - nie
    będą jednak miały odpowiedniej siły oddziaływania, jeśli nadal występować będą
    problemy z ich realizacją. Niemało jest jeszcze przykładów orzeczeń, w których
    Trybunał uchylił przepis niezgodny z ustawą, a zabrakło działania dopełniającego - a
    więc podjęcia przez prawodawcę dalszych kroków prawodawczych, prowadzących do
    zastąpienia przepisów niekonstytucyjnych przepisami nowymi czy też stworzenia nowych
    aktów prawnych eliminujących niespójności wskazane przez Trybunał. Z ubolewaniem
    trzeba odnotować, że niewykonywanie orzeczeń Trybunału w ostatnich latach się
    nasiliło. Pociąga to za sobą daleko idące skutki w postaci zaistnienia luk i uchybień
    w systemie prawa. Liczę, że najbliższa przyszłość położy kres tej niedobrej
    tendencji. Podzielam w tej kwestii stanowisko Trybunału Konstytucyjnego i dlatego
    wyraziłem poparcie dla podjętych przez Senat RP prac, służących wykonywaniu orzeczeń
    Trybunału. Deklaruję ze swej strony pomoc i współpracę dla urzeczywistnienia
    senackiej inicjatywy.

    Szanowni Państwo!

    W roku bieżącym przypadają dwa wielkie jubileusze: 200-lecie Konstytucji Księstwa
    Warszawskiego, która wówczas, na początku XIX wieku, była ważnym czynnikiem
    modernizacji polskich instytucji ustrojowych i prawnych oraz 10-lecie uchwalenia
    Konstytucji - 2 kwietnia 1997 roku. Stosownym będzie więc przypomnienie także
    historycznych tradycji Trybunału Konstytucyjnego, starszych niż - niedawno obchodzone
    - dwudziestolecie. Idea sądu konstytucyjnego pojawiała się bowiem w okresie
    międzywojennym, podczas prac nad konstytucją marcową 1921 roku. Już w roku 1919
    proponowano powołanie Straży Praw - organu działającego przy Naczelniku
    Rzeczypospolitej, badającego zgodność ustaw z konstytucją. Także w nowej sytuacji
    politycznej po 1926 roku potrzebę badania zgodności ustaw z konstytucją ukazywało
    wcale niemałe grono badaczy. Jeden z nich, profesor Wacław Komarnicki stwierdził w
    roku 1928: Przed majestatem prawa konstytucyjnego schylić musi głowę parlament:
    Trybunał Konstytucyjny winien zapobiegać wydawaniu ustaw sprzecznych z konstytucją.

    Dzisiaj Trybunał Konstytucyjny zajmuje znaczące miejsce w systemie
    ustrojowym Rzeczypospolitej. Życzę Państwu, by wykonywanie mandatu
    sędziego Trybunału Konstytucyjnego służyło jak najlepiej funkcjonowaniu
    tego organu sądowego, który stoi na straży najistotniejszych wartości
    demokratycznego państwa prawnego.

    Lech Kaczyński
    Prezydent RP

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 48. Data: 2016-04-18 15:29:41
    Od: "Vernon.L.Pinkley" <v...@g...com>

    masti pisze:
> [...]
    > sędziego Trybunału Konstytucyjnego służyło jak najlepiej funkcjonowaniu
    > tego organu sądowego, który stoi na straży najistotniejszych wartości

    Tak, ale to było przed tym jak trybunał postanowił osłonić niektóre
    środowiska które zły Kaczor chciał zlustrować.

    Znaczy trybunał sobie wybrał, tek środowiska kaczyści mogą trzepać, a
    tych broń boże (dziennikarskie i jeszcze jakieś).

  • 49. Data: 2016-04-18 19:17:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    Vernon.L.Pinkley wrote:

    > Tak, ale to było przed tym jak trybunał postanowił osłonić niektóre
    > środowiska które zły Kaczor chciał zlustrować.

    czyli przyznajesz, że JK traktuje TK instrumentalnie i łamie prawo.
    Brawo.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 50. Data: 2016-04-19 22:25:41
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "masti" napisał:

    > tak, tak smoczku. Trybunał nie opublikował swoich wyroków i nie
    > zaprzysiągł sędziów.

    Jesteś kretynem, czy łobuzem? Czy jeśli trzech "sędziów" może uchylić każdą
    ustawę parlamentarną to jest normalne? To po co Sejm, Senat i Prezydent? To
    jest demokracja, czy trybunałokracja? Przypominam, że TK to koń trojański
    komuchów. Ustanowiony przez Jaruzelskiego i umocniony przez Kwaśniewskiego.
    Trzeba ich rozpędzic na cztery strony świata.

    Pzdr