  • 1. Data: 2016-03-09 23:51:30
    Temat: Bardzo łatwo jest przywrócić termin odwołania od nakazu e-sądu.
    Od: Mateusz <s...@w...pl>

    Dzień dobry.

    Po kolei było tak:
    Pozew do e-sądu, nakaz nieodebrany przez pozwanego.

    Referendarz sądowy
    z a r z ą d z a na podstawie art. 139 kpc pozostawić w aktach
    korespondencję dla pozwanego xx ze skutkiem doręczenia na dzień xxx roku.

    Klauzula wyk.
    Komornik.

    I teraz pozwany składa wniosek o przywrócenie terminu do wniesienia
    sprzeciwu do nakazu zapłaty plus sprzeciw do nakazu.
    Jak to argumentuje? Ano tak:
    "W okresie kiedy przesyłka zawierająca nakaz była awizowana przebywałem
    na rehabilitacji w pensjonacie Dworek pod Giewontem w Kościelisku, na co
    proszę o dopuszczenie dowodu z zeznań świadka xxxxx, że pozwany
    przebywał w okresie xx-xx w Kościelisku w pensjonacie Dworek pod Giewontem."

    Na to Sąd podpowiedział:

    Sąd Rejonowy Lublin-Zachód w Lublinie VI Wydział Cywilny
    po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w elektronicznym postępowaniu
    upominawczym
    w sprawie z powództwa
    przeciwko
    p o s t a n a w i a
    I. przywrócić pozwanemu xxxxxxxxxxxxxx termin do wniesienia sprzeciwu od
    nakazu zapłaty z dnia 21/11/2012
    r. w postępowaniu upominawczym;
    II. przekazać sprawę do Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie
    U Z A S A D N I E N I E
    W dniu 13/11/2012 roku powód wniósł do Sądu Rejonowego Lublin-Zachód w
    Lublinie pozew w elektronicznym
    postępowaniu upominawczym, w następstwie czego wydano przeciwko
    pozwanemu w dniu 21/11/2012 roku
    nakaz zapłaty (doręczony pozwanemu w wyniku podwójnego awizowania w dniu
    18/12/2012 r.).
    Pozwany w dniu 19/02/2016 roku złożył sprzeciw od nakazu zapłaty
    w postępowaniu upominawczym wraz z
    wnioskiem o przywrócenie terminu, który podlega uwzględnieniu.
    Spowodowało to zgodnie z art. 505 [36] § 1
    k.p.c. utratę przez nakaz zapłaty mocy w całości i skutkuje
    przekazaniem sprawy do rozpoznania sądowi
    właściwości ogólnej pozwanego. Ponadto pozwany wraz z wnioskiem
    o przywrócenie terminu złożył również
    wniosek egzekucyjny, który podlega przekazaniu do sądu
    właściwości ogólnej na podstawie Zarządzenia nr
    10/2013 Prezesa Sądu Rejonowego Lublin-Zachód w Lublinie z dnia 28
    lutego 2013 r.
    Z tych powodów orzeczono jak na wstępie.

    Tyle razy czytałem na tej grupie, że jak zapadnie wyrok, a ktoś nie
    odebrał poczty to już przepadł. Teraz okazuje się, że wystarczy mieć
    kolegę, który zezna że byliśmy wtedy na wczasach i termin zostaje
    przywrócony. Ciekawe co będzie z pieniędzmi które komornik już zabrał
    pozwanemu.

    Czy jako powód mogę odwołać się od tej decyzji?
    W marmurkowym przegram sprawę bo faktura była po okresie przedawnienia.

    pozdrawiam

    Mateusz

  • 2. Data: 2016-03-10 13:46:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >Kościelisku, na co proszę o dopuszczenie dowodu z zeznań świadka
    >xxxxx, że pozwany przebywał w okresie xx-xx w Kościelisku w

    Kserokopia zaswiadczenia z sanatorium bylaby bardziej wiarygodna :-)

> [...]
    >zapłaty w postępowaniu upominawczym wraz z
    >wnioskiem o przywrócenie terminu, który podlega uwzględnieniu.

    Moment - w kwestii formalnej - czy zlozyl sprzeciw, czy tylko wniosek
    o przywrocenie terminu ? :-)
    sad jak widac poszedl pozwanemu na reke i zalatwil dwie sprawy w
    jednej :-)

> [...]

    >odebrał poczty to już przepadł. Teraz okazuje się, że wystarczy mieć
    >kolegę, który zezna że byliśmy wtedy na wczasach i termin zostaje

    Nawet nie trzeba, bo jak widzisz - sad swiadka nawet nie przesluchal.

    Tylko ze mysmy nie mowili ze przepadlo, przywrocenie terminu jest,
    tylko ...

    > Ciekawe co będzie z pieniędzmi które komornik już zabrał pozwanemu.

    no wlasnie - zanim termin przywrocono, to komornik zdazyl zlicytowac
    :-)
    Ciekawe jakby to bylo, gdyby zaczal dzialac zaraz po powrocie -
    zdazylby sad klauzule cofnac, czy nie

    >Czy jako powód mogę odwołać się od tej decyzji?
    >W marmurkowym przegram sprawę bo faktura była po okresie
    >przedawnienia.

    Ciekawe - czy to niefrasobliwosc/sytuacja pozwanego, czy ktos mu
    dobrze poradzil - odczekaj 4 lata i slij pismo :-)
    I takie to nasze prawo :-)

    Ale cos mi sie widzi, ze komornik jest kryty :-)
    Akurat w tym przypadku w miare slusznie :-)

    J.

  • 3. Data: 2016-03-10 15:23:03
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Komornik jest niestety zawsze kryty (to się nazywa PPP czyli państwo mafijne), nawet
    jak złożysz skargę i będziesz w promilu tych, że skargę sąd uzna.
    Podpowiedź: co się dzieje z Twoimi 100 złotymi opłaty sądowej (wpisu) od skargi na
    czynności komornika i ewentualnych innych poniesionych przez Ciebie kosztów (np.
    kosztów Twojego pełnomocnika)?

    -----