  • 91. Data: 2018-03-27 01:04:46
    Temat: Re: łoby Re: Radar laserowy nie spełnia przepisów!
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-26, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Poprawkę to raczej trudno będzie wpowadzić. Chyba że wpiszesz
    > trójwymiarowe modele samochodów, i dołozysz kartę fizyki;)

    W niektórych sytuacjach się da, np. jesli drgnięcie nastąpi po osi wiązki.

    --
    Marcin

  • 92. Data: 2018-03-27 02:15:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-26, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > W dniu 26-03-18 o 21:24, Shrek pisze:
    > Zakładając, że uparliśmy się tę prędkość z jednego pomiaru wyznaczyć

    Z jednego dziabnięcia wiązką to chyba się nie da bez jakiegoś
    interferometru i badania przesunięcia fazowego, lub innego dopplera.

    > Jeżeli już koniecznie chcesz policzyć błąd wynikający z "błądzenia" po
    > szerokości, to o wiele łatwiej posłużyć się miarą kątową używaną w
    > wojsku. Szeroki na 2 metry samochód ze 100 metrów ma 20 tysięcznych,
    > więc jak ten kąt obrócisz prostopadle do osi drogi, to różnica względna
    > pomiaru odległości wyjdzie Ci 2 metry*0,02= 4 cm.

    No bo mozna wpasować w to trójkąt równoramienny i nie potrzeba do tego
    cosinusów i takich tam zawiłych rzeczy, a wystarczy chamska proporcja :)

    > Z 50 metrów będziesz miał 8 cm, a odległość grill / szyba rzędu 100~200
    > cm i jest stała.

    To przy założeniu, ze nie znalazłeś się na któryms z brzegów już przy
    pierwszym strzale.

    --
    Marcin

  • 93. Data: 2018-03-27 07:04:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W niektórych sytuacjach się da, np. jesli drgnięcie nastąpi po osi wiązki.

    Ale przecież to jest sytuacja kompletnie bez znaczenia - to będą
    milimetry. Chodzi o drgania, które powodują że wiązka nie trafia dwa
    razy w ten sam punkt.

    Shrek

  • 94. Data: 2018-03-27 07:15:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-27, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale przecież to jest sytuacja kompletnie bez znaczenia - to będą
    > milimetry. Chodzi o drgania, które powodują że wiązka nie trafia dwa
    > razy w ten sam punkt.

    E-e. To, że przesunięcie jest niewielkie, nie oznacza, że prędkość
    przesunięcia jest mała a przecież impuls wiązki jest bardzo krótki.

    --
    Marcin

  • 95. Data: 2018-03-27 07:20:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > E-e. To, że przesunięcie jest niewielkie, nie oznacza, że prędkość
    > przesunięcia jest mała a przecież impuls wiązki jest bardzo krótki.

    Wydaje mi się, że ty cały czas nie kumasz jak to działa... Dwa pomiary
    odległości, co 0,3 sekundy. Różnica odleglości/czas równa się prędkość.
    Jak policjantowi ręka drgnie do przodu o 3 mm, do pomiaru dojdzie 0,01
    m/s co przekłada się na 0,036 km/h.

    Shrek

  • 96. Data: 2018-03-27 07:27:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-27, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > odległości, co 0,3 sekundy. Różnica odleglości/czas równa się prędkość.
    > Jak policjantowi ręka drgnie do przodu o 3 mm, do pomiaru dojdzie 0,01

    Ale ja mówie przeciez o systemie, który wczesniej zaporponowałem a nie
    jakiś protezach do obecnego systemu. U mnie idzie tych kilkadziesiąt
    impulsów jednym ciągiem w XYms odstepach.

    --
    Marcin

  • 97. Data: 2018-03-27 07:29:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale ja mówie przeciez o systemie, który wczesniej zaporponowałem a nie
    > jakiś protezach do obecnego systemu. U mnie idzie tych kilkadziesiąt
    > impulsów jednym ciągiem w XYms odstepach.

    Ale wtedy to dostaniesz generator liczb pseudolosowych. Skrócenie czasu
    tylko to uwidoczni. Bo masz ten czas w mianowniu.

    Shrek

  • 98. Data: 2018-03-27 08:21:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-27, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale wtedy to dostaniesz generator liczb pseudolosowych. Skrócenie czasu
    > tylko to uwidoczni. Bo masz ten czas w mianowniu.

    Znasz charakterystykę generowanej fali i tam nie ma miejsca na gwałtowne
    mikrosekundowe różnice - wysyłasz serię impulsów o znanych szerokościach
    i czestotliwosci i patrzysz co wróciło. Cały pomiar zamknie się przecież
    w czasie dużo mniejszym niż 1/1000s więc zasadniczo taki mechanizm
    komopensacyjny nie jest potrzeby. Jak urządzenie wykryje swój ruch ponad
    dopuszczalne granice, to lepiej niech posle kolejna falę niż ma sobie
    coś tam przeliczac. Ale co do zasady w kierunku osi można.

    Zresztą to nawet nie musi być fala (n-impulsów) bo to jest oparte w
    końcu na tej samej zasadzie co obecny pomiar. Jedyna różnica jest taka,
    że czas jest wystarczająco krótki aby zminimalizowac błędy wynikające ze
    zmiany połozenia pojazdu (i urządzenia) w płaszczyźnie 90 deg do osi
    wiązki. W ciągu tych 0.3s to może się pojazd gibnąć na 10cm, w ciągu 1ms
    będzie to 0.1 mm, a samo wysłanie i powrót impulsu na odległość 0.5km to
    jest 0.003ms.

    --
    Marcin

  • 99. Data: 2018-03-27 12:27:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 26 Mar 2018 17:17:29 +0200, J.F. napisał(a):

    > Z czego wynika, ze nigdy skazac nie mozemy.
    > Chyba, ze tachografy/kamery zainstalujemy - wtedy 60 na liczniku to
    > dowod na usilowanie lub nie zachowanie wymaganej ostroznosci.

    Sorry Winnetou, ale pomiar dowolnym urządzeniem jest obarczony błędem,
    przeto na 100% o prędkości można powiedzieć tylko tyle, że nie jest
    mniejsza od zera; nawet jeśli odczytujemy prędkościomierz w samochodzie lub
    tachograf.
    Mimo tych przeciwności losu, szeroko rozumianej ludzkości jakoś udało się
    wylądować na Księżycu, a nawet wrócić; może dlatego, że zaangażowanych w to
    przedsięwzięcie uczonych zadowalała ich jednak mniejsza niepewność wyników.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

  • 100. Data: 2018-03-27 12:33:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 26 Mar 2018 20:53:36 +0200, Shrek napisał(a):

    > Tu mamy spieprzoną metodę pomiaru czyli spieprzone urządzenie. Jakbym na
    > wejściówce z laborki zaproponował liczenie odchyłki standarowej od
    > spieprzonego urządzenia, to bym zaraz sprawdził czy nie ma mnie po
    > drugiej stronie drzwi;)

    Może jednak producent robił jakieś testy i, na przykład, porównywał
    wskazania swego urządzenia ze znanymi wskazaniami prędkościomierza furmanki
    doświadczalnej, ale tego się nie dowiemy bez bliższej znajomości z
    produktem.
    Z niniejszego wątku wynika, że pomiar prędkości poruszającego się obiektu
    jest zwyczajnie niemożliwy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek