  • 101. Data: 2018-03-27 13:10:09
    Temat: Re: łoby Re: Radar laserowy nie spełnia przepisów!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:1...@4...n
    et...
    Dnia Mon, 26 Mar 2018 17:17:29 +0200, J.F. napisał(a):

    >Sorry Winnetou, ale pomiar dowolnym urządzeniem jest obarczony
    >błędem,
    >przeto na 100% o prędkości można powiedzieć tylko tyle, że nie jest
    >mniejsza od zera;

    Samochody potrafia sie i cofac :-)

    >Mimo tych przeciwności losu, szeroko rozumianej ludzkości jakoś udało
    >się
    >wylądować na Księżycu, a nawet wrócić; może dlatego, że
    >zaangażowanych w to
    >przedsięwzięcie uczonych zadowalała ich jednak mniejsza niepewność
    >wyników.

    Ale my tu o wyroku w panstwie prawa, w ktorym watpliwosci nalezy
    roztrzygac na korzysc oskarzonego.
    I nie ma w ustawie, ze wystarczy 99.7% pewnosci :-)

    J.

  • 102. Data: 2018-03-27 13:51:48
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 27 Mar 2018 13:10:09 +0200, J.F. napisał(a):

    > I nie ma w ustawie, ze wystarczy 99.7% pewnosci :-)

    Zatem wszyscy, którzy dostali mandat za przekroczenie prędkości mogą
    spokojnie iść do sądu, bo wygraną mają w kieszeni; matematyka stoi po ich
    stronie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

  • 103. Data: 2018-03-27 19:36:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-03-18 o 02:15, Marcin Debowski pisze:

    > To przy założeniu, ze nie znalazłeś się na któryms z brzegów już przy
    > pierwszym strzale.

    Celna uwaga, ale wówczas kolejny pomiar da ujemną prędkość i urządzenie
    wg mojego planu powinno wyświetlić ERROR i tyle.

  • 104. Data: 2018-03-27 21:15:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Znasz charakterystykę generowanej fali i tam nie ma miejsca na gwałtowne
    > mikrosekundowe różnice - wysyłasz serię impulsów o znanych szerokościach
    > i czestotliwosci i patrzysz co wróciło.

    Ale nie ma siły - skoro zmienia się punkt pomiaru to wróci sieczka. Da
    się zrobić doplera na częstotliwosci lasera?

    > Cały pomiar zamknie się przecież
    > w czasie dużo mniejszym niż 1/1000s więc zasadniczo taki mechanizm
    > komopensacyjny nie jest potrzeby.

    No nie do końca - skoro mierzysz tak szybko, że możesz zaniedbać drgania
    ręki, to i ruch samochodu też wyjdzie zaniedbywalny. Stosunek
    sygnał/szum się nie poprawi, a instynkt mi mówi, że się pogorszy.

    Jak urządzenie wykryje swój ruch ponad
    > dopuszczalne granice, to lepiej niech posle kolejna falę niż ma sobie
    > coś tam przeliczac. Ale co do zasady w kierunku osi można.

    > W ciągu tych 0.3s to może się pojazd gibnąć na 10cm, w ciągu 1ms
    > będzie to 0.1 mm, a samo wysłanie i powrót impulsu na odległość 0.5km to
    > jest 0.003ms.

    Tu nie chodzi o to czy pojazd się giba, a czy policjant stoi jak skała:P

    Shrek

  • 105. Data: 2018-03-27 22:55:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-03-18 o 21:15, Shrek pisze:

    > Ale nie ma siły - skoro zmienia się punkt pomiaru to wróci sieczka. Da
    > się zrobić doplera na częstotliwosci lasera?

    Czytałem, że Rosjanie oświetlają szybę pomieszczenia laserem i z
    Dopplera odczytują głos z za szyby. Czy to prawda? Ja tego nigdy nie
    robiłem. Teoretycznie wydaje misie to możliwe, ale jak w praktyce się
    okaże, że jest jakiś problem, to się wcale nie zdziwię. Na pewno da się
    na paśmie radarowym, bo na tej zasadzie działają zbliżeniowe zapalniki w
    artylerii plot.

    > No nie do końca - skoro mierzysz tak szybko, że możesz zaniedbać drgania
    > ręki, to i ruch samochodu też wyjdzie zaniedbywalny. Stosunek
    > sygnał/szum się nie poprawi, a instynkt mi mówi, że się pogorszy.

    Po prostu trzeba by potestować. Ale Policja, to nie jednostka badawczo
    rozwojowa. Policjant ma dostać narzędzie działające poprawnie, a nie
    przepychać się i tyle.

    > Jak urządzenie wykryje swój ruch ponad

    > Tu nie chodzi o to czy pojazd się giba, a czy policjant stoi jak skała:P

    Przede wszystkim wątpię, by ktoś z 500 metrów mierzył tę prędkość. Kilka
    razy stałem koło mierzącego i to raczej góra 100 metrów.

    Natomiast bardzo celna uwaga jest co do policjanta. W necie piszą,ze
    bokser potrafi uderzyć z prędkością 50 km/h. No to ruch ręki z
    prędkością tych 20 km/h zaczyna już być realny i być poważnym problemem.
    Tu już zaczynam się dziwić, czemu odeszły do lamusa te fotoradary,które
    Straże Miejskie używały. One były na trójnogu. Przynajmniej odpadał
    czynnik ludzki.

  • 106. Data: 2018-03-27 23:21:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Na pewno da się
    > na paśmie radarowym, bo na tej zasadzie działają zbliżeniowe zapalniki w
    > artylerii plot.

    W radarowym to się na 100% da, bo tak działała iskra. Ona też dość
    dokładnie mierzy tylko też nie wiadomo dokładnie co:P

    > Przede wszystkim wątpię, by ktoś z 500 metrów mierzył tę prędkość. Kilka
    > razy stałem koło mierzącego i to raczej góra 100 metrów.

    Dalej wystarczy obrócić o 1 stopień i już wiązka leci CHGW gdzie.

    > Natomiast bardzo celna uwaga jest co do policjanta. W necie piszą,ze
    > bokser potrafi uderzyć z prędkością 50 km/h.

    To mały problem, większy to to, żeby trafić dwa rzy w ten sam samochód.

  • 107. Data: 2018-03-27 23:40:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-27, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale nie ma siły - skoro zmienia się punkt pomiaru to wróci sieczka. Da
    > się zrobić doplera na częstotliwosci lasera?

    MZ da się, ale to nie o to tu chodzi.

    > No nie do końca - skoro mierzysz tak szybko, że możesz zaniedbać drgania
    > ręki, to i ruch samochodu też wyjdzie zaniedbywalny. Stosunek
    > sygnał/szum się nie poprawi, a instynkt mi mówi, że się pogorszy.

    No przecież nawet przy odstępie 0.3s też musisz mierzyć szybko bo
    wiazka wraca w te 0.003ms z odleglosci 0.5km, a przeciez pomiar polega
    na pomiarze czasu powrotu a nie odległości. Moje podejscie w tym
    względzie nic nie zmienia. Zmienia się tylko czas pomiedzy pomiarami,
    ewentualnie czas trwania impulsu.

    > Jak urządzenie wykryje swój ruch ponad

    > Tu nie chodzi o to czy pojazd się giba, a czy policjant stoi jak skała:P

    Po to miałby być akcelerometr aby się policjant nie gibał a jeśli gibie
    to muiał powtórzyć.

    --
    Marcin

  • 108. Data: 2018-03-27 23:42:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-03-18 o 23:21, Shrek pisze:

    > To mały problem, większy to to, żeby trafić dwa rzy w ten sam samochód.

    Dlatego uważam, że lepsze są fotoradary na statywie. Bierzesz sobie i
    później te fotki możesz analizować do upadłego. Czy fotki tego samego
    samochodu. Wiadomo, ze radar stoi itd.

  • 109. Data: 2018-03-27 23:47:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-27, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Przede wszystkim wątpię, by ktoś z 500 metrów mierzył tę prędkość. Kilka
    > razy stałem koło mierzącego i to raczej góra 100 metrów.

    Wyroki sądów kwestionujące rzetelność obecnych urządzeń laserowych,
    dywagują o koherentności promienia i wielkosci plamki przy
    odległościach >=500m. Np.:

    https://anuluj-mandat.pl/post/punkt-celowniczy-widoc
    zny-w-wizjerze-radaru-ultralyte-lti-20-20-nie-jest-w
    cale-obrazem-promienia-lasera-orzekl-sad-w-zamosciu

    --
    Marcin

  • 110. Data: 2018-03-27 23:49:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No przecież nawet przy odstępie 0.3s też musisz mierzyć szybko bo
    > wiazka wraca w te 0.003ms z odleglosci 0.5km, a przeciez pomiar polega
    > na pomiarze czasu powrotu a nie odległości.

    Zakładam, że tu nie ma problemu. Podobie jak z czasem, żeby był
    dokładnie 0,3. Wiec linijkę i stoper masz w porzędku. Chodzi teraz o to,
    żeby mierzyć odległość między tymi samymi punktami - i tu jest problem.
    Bo o ile sam polcjant stoi w przybliżeniu w punkcie, to jednak obracać
    się może, i jak się obróci o stopień w te 0,3 sekundy, co specjalnym
    osiągnięciem akrobacyjnym nie jest, to cała teoria idzie w diabły.

    > Moje podejscie w tym
    > względzie nic nie zmienia. Zmienia się tylko czas pomiedzy pomiarami,
    > ewentualnie czas trwania impulsu.

    Ale to niewiele poprawia. Albo i pogorasza. Czas masz w mianowniku, wiec...

    > Po to miałby być akcelerometr aby się policjant nie gibał a jeśli gibie
    > to muiał powtórzyć.

    To niech od razu powtarza. I następny i następny. Przecież jakby to było
    takie proste, żeby ze 100 metrów z ręki trafić, to każdy byłby snajperem.

    Shrek