  • 721. Data: 2020-10-19 19:32:30
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.10.2020 o 18:33, Michal Jankowski pisze:

    > Ale KK nie udzieli ślubu dwa razy tej samej osobie,
    Oj tam, oj tam...

    --
    Shrek

  • 722. Data: 2020-10-19 19:35:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.10.2020 o 18:11, J.F. pisze:

    > Ale podasz jakies konkretne dotacje uzaleznione od tego % wiernych ?

    Na przykład ilość kapelanów.

    Te sekty co mają dużo wyznawców mają kapelanów, ci co mają mało nie mają.

    --
    Shrek

  • 723. Data: 2020-10-19 19:37:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.10.2020 o 19:14, Kviat pisze:

    > Pokaż jakąś inną organizację, która sama może sobie wymyślić prawa w
    > zamian praw obowiązujących wszystkich innych.

    Pis.

    --
    Shrek

  • 724. Data: 2020-10-19 20:03:12
    Od: Kviat

    W dniu 19.10.2020 o 19:37, Shrek pisze:

    > Pis.

    Niby tak, ale czy przypadkiem to nie jest po prostu inny wydział tej
    samej jednostki organizacyjnej?
    Pamiętam jak jeden z kierowników tego wydziału z poświęceniem ratował
    wafelek, a kierownictwo niższego szczebla jeździło do Torunia po
    instrukcje od przełożonego.

    https://s.redefine.pl/file/o2/redefine/cp/1g/1gsqh3g
    z9tznmd2ax78e9ymqbi1uzb9u.jpg

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 725. Data: 2020-10-19 21:17:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.10.2020 o 17:10, J.F. pisze:

    > Zgodnie z RODO - masz jednak prawo domagac sie wykreslenia ... tylko czy
    > RODO dotyczy ksiag koscielnych ...

    No właśnie nie dotyczy, a uważam, ze Piotr ma rację. Ma prawo do żądania
    zaprzestania przetwarzania jego danych.

    --
    Robert Tomasik

  • 726. Data: 2020-10-19 21:23:27
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 19.10.2020 o 18:33 Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> pisze:

    > Ale KK nie udzieli ślubu dwa razy tej samej osobie, katolik czy nie
    > katolik. Przypominam, że cywilnych ślubów wtedy nie było, rozwodnik
    > musiał znaleźć kapłana _jakiejś_ religii, który by ślubu udzielił.
    >
    > MJ

    Nie chodzi o to, czy KK udzieli tej samej osobie ślub 2 razy (bo jak widać
    udzieli).
    Ten podwątek od wypowiedzi Shreka zmigrował w kierunku: czy protestanci
    (lub KK) robią problemy ze ślubem swojego wyznawcy i katolika (lub
    niekatolika)?
    Tak ja to rozumiem.

    Kamil

  • 727. Data: 2020-10-20 05:15:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-19, Kubuś Puchatek <k...@k...org> wrote:
> [...]
    > Ten podwątek od wypowiedzi Shreka zmigrował w kierunku: czy protestanci
    > (lub KK) robią problemy ze ślubem swojego wyznawcy i katolika (lub

    Znajoma się męziła za protestanta i KK problemów nie robił. Była
    wspomniana klauzula o wychowaniu dzieci w wierze. Z 7lat temu to było,
    tyle, że nie Polska.

    --
    Marcin

  • 728. Data: 2020-10-20 16:31:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >No właśnie nie dotyczy, a uważam, ze Piotr ma rację. Ma prawo do
    >żądania
    >zaprzestania przetwarzania jego danych.

    Ale oni niekoniecznie przetwarzaja - jest sobie gdzies w ksiegach ...
    i dawniej nikt tego nie ruszal bez potrzeby, czekalo na smierc czy
    inne sakramenty.
    Teraz byc moze ksiadz ma tez w komputerze i zapisuje czy kolede
    przyjal, oraz ile ofiar wplacil.

    RODO natomiast wymusza prawo usuniecia danych.
    Czy sobie tam ksiadz mazakiem zamaluje, czy zyletką wytnie kawalek w
    ksiedze, to juz jego sprawa, ale powinien usunac ... no chyba, ze ma
    ustawową dyspense :-)

    https://www.pwc.pl/pl/artykuly/prawo-do-bycia-zapomn
    ianym-rodo.html

    J.

  • 729. Data: 2020-10-20 17:06:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Ale KK nie udzieli ślubu dwa razy tej samej osobie, katolik czy nie
    >katolik. Przypominam, że cywilnych ślubów wtedy nie było, rozwodnik
    >musiał znaleźć kapłana _jakiejś_ religii, który by ślubu udzielił.

    Za Pilsudskiego ?
    Hm, rozwody cywilne byly, a slubow nie ? Byc moze ...

    J.

  • 730. Data: 2020-10-20 17:10:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Nie wiem jak kiedyś, ale obecnie (w sensie 15 lat temu) protestanci
    >nie robili problemów żeby udzielić slubu katolikowi. Każdy zostawał
    >przy swoim, a ceremonia się odbywała u protestantów.

    Nie o to chodzi - Bog ten sam, Biblia ta sama, przykazania prawie te
    same - czy tu mozna mowic o zmianie wyznania ?

    No i ... czy protestancki pastor nie bedzie robil problemow
    katolickiemu malzonkowi, co to rozwod ma tylko cywilny ?

    J.