  • 241. Data: 2020-10-07 23:57:45
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2020 o 22:25, Kviat pisze:

    > Czy ja ci zabraniam się dowiedzieć? Po jaką cholerę zabierasz głos w
    > dyskusji, skoro nie masz pojęcia o czym jest mowa?

    Ależ ja wiem, o czym mowa, tylko nie wiem, o czym Ty myślisz. A trudno
    dyskutować z argumentami, które podobno sa powszechnie znane, ale nawet
    nie jesteś w stanie ich podać.

    --
    Robert Tomasik

  • 242. Data: 2020-10-08 00:36:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2020 o 23:57, WAM pisze:

    > Chętni. Pamiętam że w ogłoszeniach było podane że malowanie 1 przęsła
    > na każdy dom było obowiązkowe. Chociaż pewnie dla mieszkańców znaczyło
    > to tyle samo bo byli "chętni". :) Takich co by nie pomalowali na pewno
    > by wyczytali za 1-2 tygodnie dla przypomnienia, że mają swoje odcinki
    > do malowania.

    I zapewne by to ogłosili w kościele. Jeśli domownicy danego numeru do
    kościoła nie uczęszczają, to za mało prawdopodobne należy uznać, by ta
    wieść do nich dotarła. Co najwyżej ksiądz może przypiętrzyć jakieś
    problemy przy sakramentach, ale skoro są niewierzący, to też mało ich to
    dotyczy.

    --
    Robert Tomasik

  • 243. Data: 2020-10-08 01:27:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-06, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Oczywiście, że kwestionowanie tego, że wśród duchownych są pedofile
    > sensu głębszego nie ma. Jeśli powiedzmy teoretycznie w społeczeństwie
    > jest 1% osób o skłonnościach pedofilskich, to nie widzę żadnego powodu,
    > by ta populacja nie przełożyła się i na księży. Zwłaszcza, że podjęcie
    > decyzji, że się będzie żyło w celibacie też o czymś świadczy.

    Mówimy raczej o sytuacji gdzie jest tych pedofili w danej grupie, tu
    księżowskiej, więcej niż ta przeciętna.

> [...]
    > bo jak wśród policjantów ujawnimy pedofila, to nikt nie leci z awanturą,
    > ze to problem Policji. OK! Kościół osoby podejrzane o pedofilię
    > przerzuca na inną placówkę. Ale z drugiej strony co ma niby robić? Nie
    > jest instytucją powołaną do ścigania karnego. Przeważnie w chwili, gdy
    > podejrzanego się przenosi, to jeszcze jego wina stwierdzona nie jest.
    > Przy nagonce nie można wykluczyć, że w jakimś tam procencie to są jednak
    > pomówienia. Jak w kinach wyświetlano "Kler", to ilość niedorzecznych
    > zawiadomień wzrosła lawinowo. Moim zdaniem powodem była "moda".

    Jak wykryjecie pedofila u siebie w policji to go zapewne traktujecie jak
    pedofila, niechybnie spotyka go też społeczne wykluczenie, a już na
    pewno nie wyprawiacie cyrków aby go de facto chronić czy ukryć, tylko
    staracie się nie mieć z nim nic wspolnego. Natomiast to co wyprawia kk
    bardziej przypomina wasze w ostatnich latach działania w okół wszelakiej
    maści kulsonów. Elementem tych działań wydaje się być udawanie, że nie
    ma problemu i w zasadzie wszystko jest w porządku. Przełożeni ignorują,
    przymykają oczy, a nawet starają się spychac winę na ofiary w sprawach,
    które dla wielu osób wydają się oczywiste. Takoż wydaje się działać kk w
    przypadku pedofilii czy też poprawdzie, dowolnej innej, wątpliwej
    etycznie sprawie.

    > Przeniesienie takiego podejrzanego na inną placówkę na pewno zabezpiecza
    > jego ofiary przed wpływem podejrzanego. Utrudnia również kontynuowanie
    > niedopuszczalnych kontaktów. W postępowaniu to niewiele przeszkadza, bo
    > jak trzeba będzie, to się go znajdzie. Fakt, że dążą do wyciszania
    > sprawy, niekoniecznie musi być przejawem tolerowania. Jeśli nawet
    > potępiają sam proceder i osobę, to zrozumiałym wydaje sie dbałość o
    > instytucję.

    Czy ci przeniesieni na inną placówkę są odsuwani od pracy z dziećmi? O
    odprawianiu liturgii już nie mówię.

    Oglądałeś ten film Siekielskich? Przecież tam są i wywiady z tymi
    pedofilami, więc można ocenić samemu. Można argumentować, że wszystko da
    się zmanipulować, odsetek takich przypadków jest niewielki, ale to się
    wpisuje w pewną całość. Drastyczność potęguje fakt, że dotyczy to
    instytucji, która uzurpuje sobie prawo do bycia powszechnym
    wyznacznikiem moralności.

    --
    Marcin

  • 244. Data: 2020-10-08 01:41:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-06, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Bo chciałbym wiedzieć, co Twoim zdaniem powinni?

    1. powiadomić stosowne organa (prokuratura, policja)
    2. oddelegować do czasu wyjąsnienia w miejsce gdzie nie mają styczności
    z wiernymi. Wysyłanie ich na inną parafię, gdzie nadal funkcjonują jak
    wcześniej to ne jest takie miejsce.

    Dodatkowo wypadałoby coś z robić z sytuacjami, gdzie gość jest odsyłany
    do nowej kolejnej parafi już któryś raz i jest to efekt kolejnych skarg
    tego samego typu. - Nawet jeśli nie został formalnie skazany, to
    przecież widac, że coś śmierdzi, a nie wymaga zespołu naukowców z NASA
    aby zrozumienie, że szczególnie w małych społecznościach to spora odwaga
    zeznawać przeciwko księdzu.

    --
    Marcin

  • 245. Data: 2020-10-08 01:58:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Brakuje ci policyjnej duszy
    > https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/wroclaw/wrocla
    w-pedofil-nagrywal-dzieci-na-placu-zabaw-uslyszal-wy
    rok/c9chm7t

    Nikt by na to nie zwracał uwagi, gdyby problem pedofilii nie zaczął być
    szeroko dyskutowany.

    > Po prostu masz inne poczucie estetyki.
    > Zobacz jaki tu pedofil
    > https://www.akademia-fotografii-dzieciecej.pl/blog/w
    skazowki-fotograficzne-fotografia-dziecieca/fotograf
    iczne-pytania-i-odpowiedzi/plac-zabaw-raj-odzyskany/

    > A tu to chyba miliony
    > https://www.google.pl/search?q=playing+children&tbm=
    isch

    Dzieci są świetnym obiektem fotograficznym, ale myślę, że unikanie
    sytuacji, które dawniej nie budziłyby żadnych skojarzeń jest niewielką
    ceną za korzyści, które ofiarom i potencjalnym ofiarom przynosi ta lekka
    społeczna paranoja.

    --
    Marcin

  • 246. Data: 2020-10-08 01:59:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-06, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Ile jeszcze dzieci Wielcy Polscy Reżyserzy Ocalali z Holocaustu muszą
    > zgwałcić by skończyło się twoje wyparcie dla 3miejskich Zatok Sztuki
    > (Pedofilii) z pomnikiem dzieła Polańskiego dumnie wystawionymi z frontu?

    Uf. A już się o Ciebie trochę zacząłem martwić....

    --
    Marcin

  • 247. Data: 2020-10-08 02:04:52
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Mówimy raczej o sytuacji gdzie jest tych pedofili w danej grupie, tu
    > księżowskiej, więcej niż ta przeciętna.

    Czy ty radośnie zakładasz że w grupie nauczycieli (szkół podstawowych)
    pedofilii jest "nie więcej niż przeciętna"? Ja bym się bardzo zdziwił
    gdyby tam nie było "nadreprezentacji". Muchy ciągnie do miodu,
    nieprawdaż?

    Wiec ta kwestia sprowadza się do: czy wśród księży pedofilii jest
    "trochę" więcej od równomiernego statystycznego rozrzutu czy tam ma
    być inny/większy rząd wielkości?

    > [...]
    >
    > Czy ci przeniesieni na inną placówkę są odsuwani od pracy z dziećmi? O
    > odprawianiu liturgii już nie mówię.
    > [...]

    Czy Polański po ucieczce z USA do Francji został odsunięty od pracy z
    nieletnimi aktorkami? Czy *Francja* jest winna tego o co oskarżają
    Polańskiego po mediach kolejne osoby/kobiety? Czy "przemysł filmowy"
    jest winny że dał mu wiele szans kręcenia kolejnych filmów?

    --
    A. Filip

  • 248. Data: 2020-10-08 02:13:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-06, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Chodzi mi o to że jak ktoś stosuje świeckie prawne standardy (niemal)
    > jednakowe dla wszystkich to "Bóg z nim". Mnie do kurwicy doprowadzają
    > tylko bezwstydnie bezczelne oszołomy stosujące zupełnie inne świeckie
    > prawne standardy na księdza a inne dla "Wielkiego Reżysera". W prawie

    Już to przerabialiśmy. Robisz poraz kolejny jakąś dziwną projekcję czy
    inną woltę na uczestników tutejszych dyskusji, którzy niekoniecznie
    pochwalają Polańskiego i jego popleczników. Poza tym, stosujesz jego
    przypadek jako uniwersalne przeciwstawienie każdej niegodziwości
    dokonywanej przez funkcjonariuszy kk, co z kolei ma żaden logiczny sens,
    wobec różnorodności takich przypadków.

    --
    Marcin

  • 249. Data: 2020-10-08 02:21:29
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

> [...]
    > przecież widac, że coś śmierdzi, a nie wymaga zespołu naukowców z NASA
    > aby zrozumienie, że szczególnie w małych społecznościach to spora odwaga

    Taka odwaga jak była wymagana do oskarżania Wielkiego Reżysera?
    "Dziś" trzeba mniej odwagi niż "wczoraj". Sytuacja się nie zmienia
    powoli ale nawet powolne zmiany przez dziesięciolecia się bardzo
    kumulują.

    Nawet Gazeta Wyborcza która w 2019 oskarżyła "pedofila Solidarności"
    jeszcze w 2004 walnęła tytuł o pomówieniach Jankowskiego. IMHO W 2004
    Gazeta Wyborcza w tytule w praktyce oskarżyła "ofiary Janowskiego
    (2019)" o pomawianie/szkalowanie Wielkiego Człowieka Solidarności pod
    rządami SLD. Marne 15 lat już starczyło na Wielki Przełom w Gazecie
    Wyborczej i Stanięcie Po Stronie Prawdy (kolejnego etapu).

    --
    A. Filip

  • 250. Data: 2020-10-08 02:27:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale o tym juz dziennikarze nie napisza, bo znajda sobie kolejnego
    > ksiedza do pietnowania.

    Może i tak, ale jeśli sprawa jest gruba, zwykle wychodzą na jaw wyroki
    sądowe, w tym dot. pozwów osób pomówionych. Faktem jest, że w szerszym
    niż gazetowym zakresie, praktyka obrzucania kupą jest skuteczna bo
    zawsze się coś przyklei, ale też chyba się nie da tak wszystkiego
    wytłumaczyć.

    > Nie mowie, ze go nie ma, ale w liczbach jak to wyglada ?
    > Jaki tam jest procent czy promil pedofilow ?
    >
    > No i jaki poziom tej pedofilii, bo jednak ci ksieza w spolecznosciach
    > zyją, czesto nawet w malych, i spolecznosc troche kontroluje.

    Albo i nie kontroluje, bo kto się przeciwstawi księdzu? A dziecko? "Ono
    lgnie, ono szuka. I zagubi się samo i jeszcze tego drugiego człowieka
    wciąga."

    > Mam na mysli raczej nieuczciwe oskarzenia.
    > Jak sa duze odszkodowania ... to beda i falszywe oskarzenia.
    > Albo wyolbrzymione.

    Co nie oznacza, brak prawdziwych i brak problemu.

    > Pedofile sa wsrod w nas, i pewnie jakis automatyk tez sie trafi.
    > Gdyby jakis znaczacy procent ... dziennikarze by pewnie pisali, ale
    > raczej jako ciekawostke, czemu akurat automatykow tak to dotyka.

    Now a czemu akurat księzy?

    > Ale automatyk przemyslowy nie ksiadz - nie ma zajec z dziecmi,
    > ministrantow, o nauczycielach by pewnie napisalo.

    Może iść fotografować na plac zabaw, albo sobie zrobić kamerę-pułapkę na
    dzieci automatyzująca pozyskiwanie materiałów.

    No ale nauczyciele mieliby łatwiej, tylko wlasnie jakoś chyba nie chcą.
    Ciekawe z czego to wynika? Zawód nadal zdominowany przez kobiety?

    > Nie mowie ze malo, tylko ze gdyby taka polowa byla falszywa, to zle
    > swiadczy o dziennikarzach.

    Nie twierdzę, że dziennikarze są jako owa lilija czyści, ale to, że są
    często brudni, niekoniecznie neguje fakt występowania zjawiska.

    > A tu temat nosny - nie masz lepszego tematu, to co za problem napisac
    > "w pewnej malej miejscowosci, ktorej nazwy celowo nie wymieniamy, zyje
    > ksiadz pedofil ..." ... i kto ci zrobi?

    To już staje się nudne. Ale "w pewnej malej miejscowosci, ktorej nazwy
    celowo nie wymieniamy, zyje automatyk pedofil ..." nie brzmi dużo
    lepiej? Trochę jakby nawet z Lema... I kto ci co zrobi? :)

    --
    Marcin