  • 391. Data: 2020-10-10 06:08:26
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup

    > A jest ich wiecej ?

    Tak się wydaje.

    > Zapewne jak wpadnie wyraznie.
    > Bo jak zarzuty sa jakies takie niewyrazne ... to profilaktycznie
    > przeniosą ?

    Nie wiem, tak? Trochę by to było dziwne.

    > Tylko ze policja ma malo z dziecmi do czynienia, wiec pedofilem
    > policjant bedzie prywatnie.

    No to dobierz jakiś inny czyn zabroniony z którym mają.

    --
    Marcin

  • 392. Data: 2020-10-10 06:32:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-10, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Ale pedofilia/pederastia to musi być wolny wybór który nie może być
    > zdeterminowany genetycznie? Wydźwięk oryginalnego argumentu sprowadzał
    > się (jak dla mnie) do tego że ksiądz pedofil/pederasta jest "tylko"
    > podwójnie nienormalny.

    To jest nawet dość ciekawa filozoficznie sytuacja. "Nienormalność"
    księży wynika m.in. z tego, że normalny (przeciętny) człowiek ma
    potrzeby wynikające z biologii. Jeśli kandydat na księdza jest uczciwy
    to oznacza że rezygnuje z tych potrzeb. To nie jest normalne. Jesli
    będąc już księdzem, nie radzi sobie z sytuacja, z dowolnymi problemami
    natury seksualnej, których efektem są czyny potępiane formalnie przez KK
    to powinien z tego stanu wystąpić. To też nie jest normalne, bo wymaga
    wielu chwalebnych cech charakteru, których większość ludzi nie ma. Ale
    sypianie z kobietami czy facetami, gdy jest księdzem jest zapewne dużo
    bardziej normalne niż niesypianie z nimi, czyli mamy mały paradoks.

    ><pół-demagogia> Różnica między homoseksualizmem a pedofilią jest taka że
    > społeczeństwo _przestało_ wmuszać w homoseksualistów w dobrowolnych
    > związkach dorosłych osób "szerszy interes społeczny" ale dzieci poniżej
    > lat 15 dalej "uszczęśliwia na siłę". </pół-demagogia>
    >
    > AFAIR Palikot chciał obniżenia wieku w KK-200 do 12 lat.
    ><cynizm> Chciał odebrać dziewczynkom prawo do _legalnej_ aborcji. </cynizm>

    To jest kwestia umowy społecznej, której podstawą jest m.in. system
    etyczny na którym KK twierdzi, że się opiera. Kuriozum tej dyskusji
    polega zaś na tym, że ateiści i inni agnostycy, bronią w tej dyskusji
    podwalin etycznych KK, a ci, którzy z KK wydają się tu być bardziej
    związani, robią wszystko aby smród snuł się jak najdłużej. Taki kolejny
    paradoks.

    --
    Marcin

  • 393. Data: 2020-10-10 06:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > To wcale nie jest proste, ani oczywiste. Dyskusja rozbiła się na
    > "pierdylion" wątków. W innym oszacowałem, że prawdopodobieństwo,
    > ze dany konkretny ksiądz jest pedofilem, to coś na poziomie
    > 1/10.000 nej.

    Ja sie tu odnosze do konkretnej sprawy, wiec nie musisz rozmywać,
    rozkładajac na pierdylion watków

    > Nie chce mi się liczyć, ale nie wykluczam, że to tak, jakbyś
    > zabierał prewencyjnie każdemu rowerzyście poza sezonem jadącemu po
    > drodze publicznej rower, bowiem być może jedzie on pod wpływem
    > alkoholu. Tak na wszelki wypadek na rok. No powiedzmy tym w wieku
    > 25~50 tat, bo ich mniej. Bez wątpienia niektórzy z nich jeżdżą pod
    > wpływem. Zabranie rowerów wpłynie na zmniejszenie pijanych
    > rowerzystów.

    Po pierwsze - mowimy o ksiezach - powinni być poza podejrzeniem.
    Po drugie sam sobie musisz odpowiedziec na pytanie czy wieksza krzywda
    bedzie odsuniecie na rok ksiedza od dzieci czy jego nie odsuniecie
    kiedy okaze sie ze jest on pedofilem.

    > Ale wracając do poważnej dyskusji, to nei wiemy ile jest tych
    > pomówień w skali Kościoła, czy choćby kraju. Bo jak kilka, to
    > oczywiście pomysł denuncjacji każdego przypadku ma sens. Ale jak w
    > biskupów "walą" jakoś masowo tymi pomówieniami, to może być
    > problem z oceną, które są sensowne.

    W tym konkretnym poscie odniosłem sie do konkretnej sytuacji.
    Przeciez chciałes rozmawiac o konkretnych...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 394. Data: 2020-10-10 06:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Wierzę, choć osobiście żadnego z tych astronautów nie znam.

    No własnie do tego pije. Widze tutaj sporoą niekonsekwencje :)

    > Ale
    > weź pod uwagę, że w obrębie miasta i powiatu słyszałem pewnie o
    > większości nietypowych zdarzeń z racji zawodu. Jakieś kradzieże,
    > włamania, to tego nikt nie śledzi. Ale ksiądz - pedofil? Było
    > kilka zgłoszeń, ale żadne nie zostało potwierdzone. Przy "ciemnej
    > liczbie" na poziomie 97% przy przestępstwach seksualnych
    > oczywiście nei znaczy to, ze gdzieś coś się przez sito nie
    > przecisnęło, ale jednak mogę uważać, że jakieś pojęcie o tym mam.
    > O księżycu gorzej, bo oni tam lądowali, jak jeszcze nie mogłem
    > sobie na to popatrzyć przez lunetę.

    Jezeli rozmawiamy o sprawie gdzie glównym zarzutem jest to ze pedofile
    byli (sa?) regularnie kryci przez dosc potezna i autonomiczna
    instytucje to mowienie o wykrytych przypadkach jest obarczona spora
    doza watpliwości.
    Ty mowisz ze nie wierzysz pismakom bo moga cos tam przekrecic.
    Ja mowie ze nie wierze oficjalnym statystykom bo na 100% kler je
    przekreca swoja dzialalnoscia do czego w wielu miejscach juz sie
    przyznał i co wielokrotnie juz im udowodniono.
    Wierzysz ze juz wyłapano wszelkie przypadki ukrywania?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 395. Data: 2020-10-10 09:11:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 9 Oct 2020 22:11:28 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Po za tym trzeba by był dokładnie rozważyć, na ile działania kościoła są
    > naganne. Na pewno w tak dużym zbiorze przypadków da się znaleźć jakieś,
    > w których Kościół podjął błędne decyzje.

    Tomasik, co do błędnych postępków KK, polecam "Kryminalną historię
    chrześcijaństwa" Karlheinza Deschnera.
    Tu link do informacji o książce:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kryminalna_historia_ch
    rze%C5%9Bcija%C5%84stwa
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 396. Data: 2020-10-10 09:18:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 10 Oct 2020 00:55:54 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Być może, tylko co to ma wspólnego z omawianym przez nas zagadnieniem
    > pedofilii w Kościele? Czy Kościół będzie ją ukrywał, czy nie, to ona
    > będzie.

    Podcinasz gałąź na której siedzisz. Przez analogię (której sam użyłeś)
    można rzec że czy policja będzie ścigała przestępców czy nie, oni i tak
    będą. Po co w takim razie policja? Odpowiem za ciebie. Bo praktyka
    wykazuje że tępienie społecznie nieakceptowanych zachowań zmniejsza ich
    ilość. Człowiek to zmyślna i ekonomiczna bestia, jak coś się nie opłaca
    to tego nie robi. Zatem, KK mógłby tępić swoją pedofilię lecz tego nie
    robi a wręcz przeciwnie. I to mu mamy za złe.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 397. Data: 2020-10-10 10:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Wiesz, jak jesteś gliną i dostajesz zgłoszenie, to wiadomo, co
    > zrobić.

    A jak nie jestes glina to nie wiesz?
    Ja bym wiedział.
    Moze podział nie przebiega po linii glina - nie glina tylko normalny
    człowiek - szuja?

    > Ale przychodzi do Ciebie koleżanka i żali się, że Twój
    > kolega 10 lat temu - jak jeszcze wszyscy razem chodziliście do
    > podstawówki - wkładał jej rączki do majtek.

    CZyli teraz zrównujesz czynnosci seksulane miedzy dwoma 10 letnimi
    dziecmi a miedzy 10 letnim dzieckiem i dorosłym mezczyzna?
    dobrze zrozumiałem te analogie?

    > Lecisz z tym do
    > prokuratora, czy jednak próbujesz rozkminić, czy to prawdopodobne
    > i przede wszystkim - wiem, mam zboczenie - czemu teraz po 10
    > latach Ci o tym mówi?

    Musze jednak powrocic do tematu - gdyby mi ta kolezanka powiedziała ze
    10 lat temu, jak była w podstawowce to ja nauczyciel wfu obmacywał to
    wiedziałbym co zrobić. Poszedłbym z nia na policje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 398. Data: 2020-10-10 11:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > A czemu za dobre ukrywanie prawdy w celu wzmocnienia swojej
    > pozycji? Po prostu stwierdzam fakt, że tak jest i tyle. Nikt nie
    > jest doskonały.

    I tu jest miedzy nami roznica.
    Jezeli kosciol jest tylko kolejna korporacja mowiaca jedno a robioca
    drugie, nie bedaca nic lepsza od zarzadu np wv to na chuj nam taka
    korporacja?
    Przeciez celem jej istnienia nie jest mnozeie majatku, utrzymywanie
    władzy tylko szerzenie dobra. Jezeli droga do tego jest tolerowania zła
    to imo to jest pomieszanie z poplataniem.

    > Tylko musimy to oceniać przez pryzmat realiów. Jak ktoś jeździ
    > rowerem po chodnikach, to automatycznie, nawet jak zostanie
    > policjantem nie będzie jakoś szczególnie ścigał jeżdżących po
    > chodnikach rowerzystów, bo pewnie ma jakieś przemyślenia, że to
    > nie jest złe.

    Zgoda, sa mniejsze i wieksze winy.
    Ale takiego rozumowania nie da sie przeprowadzic w temacie pedofili.
    Dla kazdej normalnej osoby, nie bedacej złą do szpiku kosci, pedofilia
    jest zła. Jezeli kosciołowi udało sie przeprowadzic odwrotne
    rozumowanie to nalezy zniszczyc te instytucje.

    > Teraz trzeba się zastanowić, czy ksiądz ma być tym drogowskazem,
    > czy Kościół jako instytucja. Zdecydowanie uważam, że nie ksiądz,
    > bowiem ludzie miewają słabości.

    Moim zdaniem tego nie da sie rozdzielic.

    > Po za tym trzeba by był dokładnie rozważyć, na ile działania
    > kościoła są naganne. Na pewno w tak dużym zbiorze przypadków da
    > się znaleźć jakieś, w których Kościół podjął błędne decyzje. Ale
    > trzeba by było jeszcze wiedzieć, jaka jest skala zjawiska pomówień
    > o pedofilię w stosunku do potwierdzenia tego ostatecznie. To by
    > mogło wyjaśnić wiele. Bo jeśli powiedzmy pomówienia potwierdzają
    > się w jakimś ułamku procenta, to nie dziwmy się, że kościół
    > domyślnie traktuje sygnały za pomówienia.

    Jaka droge proponujesz aby to ocenic.
    Bo na razie kosciol pomimo pokazania wielu przypadków nadal broni sie
    aby być przejrzystym. CZy to nie jest wystarczajacy dowód ze maja co
    ukrywac, zwłaszcza w kontekscie co sam napisałes o celu ukrywania?

    > Oczywiście, że tak. Nawet ustawodawca relatywizuje i 0,2~0,5, to
    > wykroczenie, a powyżej przestępstwo.

    Nie pisałem 0,2-0,5 tylko 0,2 do 0,8.
    Sa kraje gdzie 0,8 to dopiero granica karalnosci.
    Jest wiele krajów gdzie 0,5 jest granica.
    Czy w takim razie łapiac kierowce z 0,4 odpuszczasz i mowisz jedz pan
    ostroznie bo w Niemczech nie zostałby pan ukarany?

    > Rozróżniam, ale chcę wykazać, ze sprawa wcale taka jednoznacznie
    > jasna nie jest. Czytaj cały tekst, a nie jego wyrwane z kontekstu
    > akapity.

    CZytam i dokładnie to widze w twoim teksie.
    Probujesz rozmazywac pedofilie wtracajac do rozmowy fragmenty o
    normalnym seksie chłopa z baba który to seks nie ma w tej rozmowie
    zadnego znaczenia.

    > je mnie ze gdzies tam jest inna kultura - niech mierza
    >
    > Często, to znaczy jak często? Piotrek podrzucił fajny materiał w
    > postaci tego wystąpienia do Papieża. Tam mamy wskazane następujące
    > przypadki dotyczące dzieci - powiedzmy, że przyjmę granicę 12 lat:
    > - Sprawa księdza Dariusza O.
    > - Sprawa księdza Jarosława M.
    > - Sprawa księdza Jarosława P.
    > Jeśli coś pominąłem, to sprostujcie. Jest jeszcze z 5 przypadków,
    > gdzie stosuje się zwrot kodeksowy "osobę w wieku do lat 15", no
    > więc trudno powiedzieć, ile ostatecznie ofiary miały.

    Powiedziałem ci ze dla mnie w kontaktqch dorosły - dziecko juz 15 lat
    to bardzo niska granica a ty obnizasz ja do 12?
    Ja rozumiem, ze mozna inaczej spojrzec jezeli mowimy np o kontakcie 14
    latki z 15 latkiem ale dorosły facet z 14 latka? Zarty sobie robisz?

> [...]
    > średnie bycie księdzem przez 50 lat należy za każdy rok doliczyć
    > 500, czyli populacja za 20 lat, to 35.000. Jedni zmarli, drudzy
    > wstąpili. Zakładam, ze jeśli ktoś ma jakieś zboczenie, to ma przez
    > całe życie, a nie okresowo.
    >
    > 3~8/30.000 = 8,6 ~ 22,9 e-5. - dość niewiele.
    >
    > Dziwisz się, że Kościół dość sceptycznie podchodzi do tych
    > rewelacji? Chciałbym znać skalę ilości doniesień, które dopływają
    > do Biskupów, ale pewnie nikt tej liczby mi nie poda. Bo jest
    > różnica czy powiedzmy na 10 sygnałów ostatecznie potwierdza się

    Dziwie sie, bo gdyby to była prawda ze zjawisko jest tak niewielkie to
    tym baredziej nie mieliby zadnych oporów zeby wyjasnic sprawe.

    Poza tym dla mnie biskup chroniacy takiego pedofilia jest tylko
    odrobine mniej winny od samego ksiedza.

    Masz tez setki przykładów z całego swiata.

    Ja rozumiem, ze nasi ksieza staraja sie sprawe nadal bagatelizowac.
    Ale dlaczego ty to robisz starajac sie manipulowac liczbami i okrajac
    przypadki?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 399. Data: 2020-10-10 11:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jeśli to zgwałcenie? Wykorzystanie? Jest kilka przepisów karnych
    > ścigających dorosłych za współżycie z dorosłymi. I tu nie ma
    > znaczenia stan duchowny podejrzanego, czy nawet ofiary.

    Nie, napisałes o wszelkich przejawach kontaktów seksualnych.
    Wic pytam o dobrowolny seks ksiedza z dorosłą kobieta?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 400. Data: 2020-10-10 11:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Tak i o dziwo dla ciebie - pewnie - się z Tobą w pełni zgadzam.
    > Dlatego też mam pewne opory przy napiętnowaniu Kościoła. Bo zdaję
    > sobie sprawę, ze istnieją istotne powody , ze postępuje tak, jak
    > postępuje. Że w sporym obszarze poruszamy się po omacku, bo wielu
    > rzeczy nie wiemy i nigdy się nie dowiemy. I dlatego nie potępiam
    > ich co do zasady.

    No to chyba jednak sie nie rozumiemy.
    Argumentujesz ze rozgłasnianie pedofilów ksiezy to czepienia sie.
    A ja pokazuje ze to kosciol powinien rozumiec ze powinni być swietsi od
    swietych, ze sami mowia o tym ze ludzie sa grzeszni wiec nie widze
    zadnych powodów zeby pedofilów ukrywac.
    Pokazywac te grzesznosc, karac, postepowac moralnie - tego oczekuje od
    koscioła. A nie zachowywac sie jak najgorsze pomagajac przestepcom
    zamiast ofiarom.

    --
    Pozdrawia... Budzik