  • 11. Data: 2020-09-28 12:39:45
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-dyrektor-muze
    um-auschwitz-walczy-o-ulaskawienie-13-latka-z-n,nId,
    4757370

    >W Polsce da się odsiedzieć za kogoś (legalnie) część kary "jak w
    >Nigerii"? ;-)

    Nie, a co gorsza - nawet zaplacenie grzywny za kogos jest karalne.

    >Jak dla mnie podobne deklaracje nie są nawet śmieszne a zaledwie
    >żenujące.

    Kto wie, moze odniesie jakis skutek.
    Tylko czy to bedzie "dobry" skutek, z perspektywy kraju, gdzie obraza
    uczuc religijnych jest karalna, i ostatnio jakos czesto uzywana.

    Tudziez np nie mozna powiedziec "to klamstwo, ze w Oswiecimu Niemcy
    mordowali Zydow" ...

    J.

  • 12. Data: 2020-09-28 12:45:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    Dnia Mon, 28 Sep 2020 11:31:34 +0200, _Master_ napisał(a):

    >Owszem, nie boli. Polecam. Dążenie prawicy do władzy w oparciu o
    >dominację Kościoła jest bezsporne.

    Moment, bo zabrzmialo troche jakby KK mial w Polsce dominacje.

    Jest moze i wiekszosciowym wyznaniem, ale dominacja ... troche dzieki
    dojsciu prawicy do wladzy.

    > I nie ma znaczenia że obecnie w
    >Nigerii prawo jest bardziej drakońskie. U nas też takie onegdaj
    >bywało i
    >nie zostało zmienione na skutek rachunku sumienia przedstawicieli
    >Kościoła tylko na skutek nacisków z zewnątrz, wywieranych przez
    >trzeźwiej myślacych ludzi.

    A nie tak, ze w Polsce szlachta byla bardzo niezalezna i nie dala
    sobie narzucic ani wladzy krola, ani kosciola ?

    >Mało która religia ma tak wiele na sumieniu
    >jak chrześcijaństwo. Zatem naciski na prawodawców w Nigerii są jak
    >najbardziej na miejscu.

    Ale czy najpierw nie nalezy posprzatac we wlasnym domu ?

    J.

  • 13. Data: 2020-09-28 12:51:01
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Masz coś do Kościoła bo uznaje Twoje praktyki seksualne za grzech?

    Chcesz z tym walczyć? Powalcz z ubojem rytualnych u Żydów czy Muzułmanów.

    Takie z Ciebie chojrak? Zwołaj ruch, utwórz partię i w demokratycznych
    wyborach wygraj i wprowadź swój porządek.

    NIE? Nie umiesz? To pogódź się z tym że większość społeczeństwa ma inne
    zdanie niż Twoje.

    Żałość

  • 14. Data: 2020-09-28 12:53:07
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > Mało która religia ma tak wiele na sumieniu
    > jak chrześcijaństwo.

    Następny co potrzebuje korepetycji w historii i uświadamiania jak działa
    TFUUU demokracja.
    Jak mawia Korwin ;-)

  • 15. Data: 2020-09-28 13:11:35
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 28 Sep 2020 12:45:45 +0200, J.F. napisał(a):

    > A nie tak, ze w Polsce szlachta byla bardzo niezalezna i nie dala
    > sobie narzucic ani wladzy krola, ani kosciola ?

    Może i była, co nie przeszkadzało karać śmiercią za ateizm.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kazimierz_%C5%81yszczy
    %C5%84ski

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 16. Data: 2020-09-28 13:26:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A w NKWD, UB i SB byli homoseksualiści, którzy mordowali Polaków za ich walkę z
    Hitlerem.

    -----

  • 17. Data: 2020-09-28 13:29:07
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Może i była, co nie przeszkadzało karać śmiercią za ateizm.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Kazimierz_%C5%81yszczy
    %C5%84ski

    A podasz *sam* wprost w którym roku to było czy musisz to skrywać?
    1_000 lat historii to za mało na zmiany/dryf standardów?

    Czy może ty jesteś z tych co premiera Tuska i "premiera" Kaczyńskiego
    wrzucają do jednego wora bo to przecież jeden POPiS! ;-)

    --
    A. Filip

  • 18. Data: 2020-09-28 13:36:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...

    >Może i była, co nie przeszkadzało karać śmiercią za ateizm.
    >https://pl.wikipedia.org/wiki/Kazimierz_%C5%81yszcz
    y%C5%84ski

    No, ciekawe.

    "Został skazany na karę śmierci i konfiskatę dóbr za ateizm, przy czym
    formalnie wyrok został wydany za obrazę majestatu królewskiego, co nie
    spotkało się z protestem Jana III Sobieskiego"

    A wiecej takich przypadkow ?

    Bo mimo dominacji KK, u nas np tolerowano protestantyzm, dopoki sprawa
    nie stala sie polityczna

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Bracia_polscy#Wygnanie
    _braci_polskich_z_Polski

    O, ten ciekawy
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zygmunt_Unrug

    J.

  • 19. Data: 2020-09-28 14:07:11
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 28 Sep 2020 13:29:07 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > 1_000 lat historii to za mało na zmiany/dryf standardów?

    Zmiany standardów następowały pod naciskiem; nigdy nie były dobrowolne.
    Historia szerzenia ideologii rzymsko-pedofilskiej to m.in.:
    - wojna trzydziestoletnia
    - wyprawy krzyżowe
    - wymordowanie katarów do nogi
    - prawie to samo z waldensami

    Kontakty z rodzimym suwerenem przekonują, że koncepcja miłości bliźniego
    nie przyjęła się u niego do dzisiaj.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 20. Data: 2020-09-28 15:18:12
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    > - wymordowanie katarów do nogi
    > - prawie to samo z waldensami
    >
    > Kontakty z rodzimym suwerenem przekonują, że koncepcja miłości bliźniego

    A to nie jest przejęcie koncepcji miłości bliźniego przez lwie żołądki
    od wspaniałego Starożytnego Rzymu?

    Komizm był złem wcielonym. Komunizmu nie ma (jako ustroju państwa).
    świat stał się rajem? Nie zauważyłem.

    Katolicyzm nie jest i nie był tak dobry jak sam chce to przedstawiać.
    To praktycznie norma. Kluczowa jest kwestia jak z tak bardzo długą
    historią wypada "w porównaniu". A to już jest w zasadzie kwestia opinii.
    Czy Stary Testament nie zawiera opisu (dosłownego) ludobójstwa
    "na rozkaz Jahwe"? Jak katolicyzm wypada w takim porównaniu?

    --
    A. Filip