  • 1. Data: 2006-01-11 18:18:28
    Temat: Problem z pracodawcą
    Od: "KaM" <s...@i...pl>

    Witam serdecznie.

    Mam taki problem:
    Pracowałem w pewnej firmie od 04,2005 do dnia 31,12,2005 . Była to umowa na
    czas nieokreślony. Do tej pory nie dostałem ekwiwalentu za niewykorzystany
    urlop i świadectwa pracy, mało tego dziś otrzymałem informacje, że w salonie
    w którym pracowałem są pewne braki towarowe i zostaniemy (ja i kilku innych
    nie pracujących już kolegów) obciążeni. Dotam jeszcze, że nie podpisywaliśmy
    żadnego dokumentu o naszej odpowiedzialności materialnej.\

    Jak mam się zachować i czy pracodawca może mi potrącić z ekwiwalentu, lub
    zaznaczyć taki fakt w świadectwie pracy?

    Z góry dziękuje za odp i pozdrawiam

    Kamil

  • 2. Data: 2006-01-12 12:33:13
    Temat: Re: Problem z pracodawcą
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    KaM napisał(a) :

    > Pracowałem w pewnej firmie od 04,2005 do dnia 31,12,2005 . Była to umowa na
    > czas nieokreślony. Do tej pory nie dostałem ekwiwalentu za niewykorzystany
    > urlop

    Oszukują Cię. Muszą zapłacić
    Art. 171 Kodeksu Pracy (BTW polecam przeczytać cały. To naprawdę
    bardzo pasjonująca lektura;-)

    > i świadectwa pracy

    Oszukują Cię. Mają wydać "niezwłocznie"
    Art. 97 KP

    > , mało tego dziś otrzymałem informacje, że w salonie
    > w którym pracowałem są pewne braki towarowe

    Wcale mi nie jest przykro, że ktoś okradł pracodawcę PO Twoim
    odejściu z pracy.

    > i zostaniemy (ja i kilku innych
    > nie pracujących już kolegów) obciążeni.

    Powiedz b. szefowi: a takiego! ;-)

    > Dotam jeszcze, że nie podpisywaliśmy
    > żadnego dokumentu o naszej odpowiedzialności materialnej.\

    Który i tak pewnie by był niepoprawnie napisany.

    > Jak mam się zachować

    Od razu idź do Państwowej Inspekcji Pracy.
    Twoja b. firma nieźle chce Cię wyrolować.

    > i czy pracodawca może mi potrącić z ekwiwalentu,

    Nie

    > lub
    > zaznaczyć taki fakt w świadectwie pracy?

    Nie wiem. Raczej nie.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.