  • 1. Data: 2006-01-11 17:59:02
    Temat: akceptacja nowego regulaminu i cennika Operatora Telekomunikacyjnego
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    No wlasnie... Czy mozna nie zgodzic sie (wyrazic brak akceptacji) dla
    wdrozenia przez OT nowego regulaminu i cennika - i tym samym zachowac umowe
    na starych warunkach (regulamin + cennik) z zastrzezeniem, ze Operator moze
    ja wypowiedziec, jezeli zechce, ale na razie ma obowiazywac na starych
    warunkach? Dotyczy UPC i Chello.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 2. Data: 2006-01-11 18:01:05
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tiger napisał(a):
> [...]
    > ja wypowiedziec, jezeli zechce, ale na razie ma obowiazywac na starych

    Nie , chyba że w umowie/poprzednim regulaminie masz takie uprawnienie.
    Jeśli nie, to zgodnie z art.384[1] kc, jeśli nie wypowiesz umowy, nowy
    regulamin będzie wiążący.

    KG

  • 3. Data: 2006-01-11 22:18:51
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    kam napisał(a):

    > Nie , chyba że w umowie/poprzednim regulaminie masz takie uprawnienie.
    > Jeśli nie, to zgodnie z art.384[1] kc, jeśli nie wypowiesz umowy, nowy
    > regulamin będzie wiążący.

    W tym wypadku akurat nie, w umowie jest jasno napisane ze regulamin jest
    integralna czescia podpisywanej umowy. Wiec wszelkie zmiany regulaminu
    sa zmiana samej umowy ktora sie podpisywalo.

    Pozostaje jeszcze kwestia skutecznego poinformowania o tych zmianach. Z
    tego co wiem to upc wysyla taka informacje listem zwyklym wiec jest ono
    nie wazne i w tym wypadku nadal obowiazuje regulamin z dnia podpisywania
    umowy.

    Jacek

  • 4. Data: 2006-01-11 22:24:26
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    castrol napisał(a):
    > W tym wypadku akurat nie, w umowie jest jasno napisane ze regulamin jest
    > integralna czescia podpisywanej umowy. Wiec wszelkie zmiany regulaminu
    > sa zmiana samej umowy ktora sie podpisywalo.

    Takie stwierdzenie raczej niczego nie zmienia, nadal jest to wzorzec
    umowny wydawany przez jedną ze stron. Gdyby było inaczej, to musiałbyś
    podpisywać każdą zmianę.

> [...]
    > tego co wiem to upc wysyla taka informacje listem zwyklym wiec jest ono
    > nie wazne i w tym wypadku nadal obowiazuje regulamin z dnia podpisywania

    A na jakiej to podstawie miałoby być nieważne?

    KG

  • 5. Data: 2006-01-11 22:35:17
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    kam napisał(a):

    > A na jakiej to podstawie miałoby być nieważne?

    Pytanie za 100 punktow?? W jaki sposob klient ma zapoznac sie ze zmiana
    w umowie skoro informacji o tej zmianie nigdy nie otrzymal??

    Jacek

  • 6. Data: 2006-01-11 22:42:48
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    castrol napisał(a):
    > Pytanie za 100 punktow?? W jaki sposob klient ma zapoznac sie ze zmiana
    > w umowie skoro informacji o tej zmianie nigdy nie otrzymal??

    Nie otrzymał a możliwość udowodnienia że otrzymał to zupełnie co innego.

    KG

  • 7. Data: 2006-01-11 22:47:16
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    kam napisał(a):

    > Nie otrzymał a możliwość udowodnienia że otrzymał to zupełnie co innego.

    Tyle ze udowodnienie ze otrzymal bedzie spoczywac na swiadczeniodawcy, w
    tym wypadku na UPC, a wiec list zwykly w zaden sposob skuteczny nie bedzie.

    Jacek

  • 8. Data: 2006-01-11 22:50:01
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    castrol napisał(a):
    > Tyle ze udowodnienie ze otrzymal bedzie spoczywac na swiadczeniodawcy, w
    > tym wypadku na UPC, a wiec list zwykly w zaden sposob skuteczny nie bedzie.

    Będzie...

    KG

  • 9. Data: 2006-01-11 22:52:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    castrol napisał(a):

    > Tyle ze udowodnienie ze otrzymal bedzie spoczywac na swiadczeniodawcy, w
    > tym wypadku na UPC, a wiec list zwykly w zaden sposob skuteczny nie bedzie.

    Operatorzy stosują z reguły pewne rozwiązanie, które pośrednio przerzuca
    odpowiedzialność na klienta. Otóż wszelkie zmiany wysyła się razem z
    fakturą. Jeżeli klient nie otrzyma faktury "w zwyczajowym" okresie, ma
    obowiązek zgłosić to operatorowi. Inteligentniejsi operatorzy stosują
    jeszcze dodatkowe "zabezpieczenie", którego nie wypada podpowiadać tu
    tym mniej inteligentnym ;-)

    M.

  • 10. Data: 2006-01-11 22:57:15
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Będzie...

    Nawet jezeli sytuacja jest taka, ze Operator w ciagu 4-miesiecznej
    "wspolpracy" z klientem zamiast na adres zameldowania klienta dwukrotnie
    wyslal faktury na zly adres (adres instalacji, gdzie nie ma skrzynki
    pocztowej - "lokal uzytkowy") mimo pouczen?

    Szczerze mowiac spodziewam sie (i mam ku temu podstawy), ze nowy regulamin
    tez do mnie nie dojdzie, a poczta otrzyma list, ktory bedzie musiala zwrocic
    z adnotacja "adres nieprawidlowy". Dodam, ze numer lokalu uzytkowego zostal
    dopisany do bazy Chello wedlug wewnetrznej numeracji lokali uzytkowych
    Spoldzielni, od ktorej lokal jest wynajmowany. Jest to numer porzadkowy dla
    kolejnego lokalu uzytkowego w calej spoldzielni (X blokow) i nie ma skrzynki
    pocztowej, jak rowniez jego numeracja znacznie przekracza numeracje mieszkan
    w danym bloku.

    Pozdrawiam,

    Tiger