  • 1. Data: 2006-01-11 15:29:45
    Temat: Zrzeczenie się spadku - wniosek
    Od: "Tociek" <t...@p...onet.pl>

    Witam!
    Pilnie potrzebuje wniosek o zrzeczenie sie spadku. Jesli ktos z grupowiczow
    wie, gdzie moge taki znalezc albo moze sam posiada w swoich zbiorach to byłbym
    niezmiernie wdzieczny za szybka odpowiedz.
    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2006-01-11 15:35:48
    Temat: Re: Zrzeczenie się spadku - wniosek
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tociek napisał(a):
    > Pilnie potrzebuje wniosek o zrzeczenie sie spadku. Jesli ktos z grupowiczow
    > wie, gdzie moge taki znalezc albo moze sam posiada w swoich zbiorach to byłbym
    > niezmiernie wdzieczny za szybka odpowiedz.

    Zrzeczenie się spadku to umowa między spadkobiercą a spadkodawcą
    sporządzana przez notariusza. Na pewno tego szukasz?
    A jeśli chcesz odrzucić spadek, to do kogo chcesz pisać wniosek? To
    Twoje oświadczenie, możesz złożyć je przed notariuszem.

    KG

  • 3. Data: 2006-01-11 15:46:56
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > A jeśli chcesz odrzucić spadek, to do kogo chcesz pisać wniosek? To
    > Twoje oświadczenie, możesz złożyć je przed notariuszem.

    Moja mama byla w sadzie i dowiedziala sie, ze trzeba im przyniesc jakies
    oswiadczenie czy cus takiego, ze zrzekam sie spadku. Szukam wzoru takiego
    wniosku.

  • 4. Data: 2006-01-11 15:53:23
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    t...@p...onet.pl napisał(a):

    > Moja mama byla w sadzie i dowiedziala sie, ze trzeba im przyniesc jakies
    > oswiadczenie czy cus takiego, ze zrzekam sie spadku. Szukam wzoru takiego
    > wniosku.

    To może chodzi o odrzucenie spadku...
    -------
    Ja, mama, zrzekam się spadku po tym i po tamtym ... koniec
    -------

    Jednakże KC mówi jasno, że takie oświadczenie może być złożone przed
    sądem albo notariuszem. Inna sprawa, że musi się odbyć w ciągu 6
    miesięcy od daty dowiedzenia się o dziedziczeniu, bo inaczej już się
    przyjęło spadek.

    A może opisz dokładniej, co powiedziała mam w sądzie, dlaczego, jak
    wygląda sprawa ze spadkiem, czy spadkodawca żyje, kiedy zmarł itd

    sg

  • 5. Data: 2006-01-11 16:06:01
    Od: t...@p...onet.pl

    > To może chodzi o odrzucenie spadku...
    No dokladnie o to chodzi...

> [...]
    > sądem albo notariuszem. Inna sprawa, że musi się odbyć w ciągu 6
    > miesięcy od daty dowiedzenia się o dziedziczeniu, bo inaczej już się

    Chodzi w skrocie o to, ze babcia lubila brac "szybkie pozyczki" i nikt z mojej
    najblizszej rodziny nie ma zamiaru placic za jej... lekkomyslnosc. Z tego co
    mowila mi mama, to 6 miesiecy mija w ten piatek.
    Jesli dobrze rozumiem, to osobiscie musialbym jechac do sadu zlozyc takie
    oswiadczenie tak? Czy moge to zrobic u notariusza i wtedy data odrzucenia to
    będzie datą, kiedy załatwie wszystko u notariusza, czy dopiero jak sad
    dostanie papier?

  • 6. Data: 2006-01-11 16:20:49
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    t...@p...onet.pl napisał(a):
> [...]
    > mowila mi mama, to 6 miesiecy mija w ten piatek.
    > Jesli dobrze rozumiem, to osobiscie musialbym jechac do sadu zlozyc takie

    tak, albo wysłać na piśmie z podpisem urzędowo poświadczonym

    > Czy moge to zrobic u notariusza i wtedy data odrzucenia to
    > będzie datą, kiedy załatwie wszystko u notariusza,

    wystarczy u notariusza

    KG

  • 7. Data: 2006-01-11 17:02:30
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    t...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > będzie datą, kiedy załatwie wszystko u notariusza, czy dopiero jak sad

    hm... oświadczenie ma być złożone "przed sądem lub notariuszem".
    Złożenie "przed sądem" oznacza, że złożone na rozprawie, a nie, że coś
    tam zawieziesz do sekretariatu sądu. Jeśli ma być spadek całkowicie
    odrzucony, to mama musi jechać do notariusza i oświadczyć przed
    notariuszem, że odrzuca spadek. Wtedy liczy się data oświadczenia, bo
    zgodnie z KC spadkobierca ma 6 miesięcy na odrzucenie spadku bądź
    przyjęcie go z dobrodziejstwem inwentarza. Jeśli tego nie zrobi to wtedy
    przyjmuje spadek wprost i musi płacić te długi.

    sg

  • 8. Data: 2006-01-11 17:14:02
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    sg napisał(a):
    > hm... oświadczenie ma być złożone "przed sądem lub notariuszem".
    > Złożenie "przed sądem" oznacza, że złożone na rozprawie, a nie, że coś
    > tam zawieziesz do sekretariatu sądu.

    Niekoniecznie. Chyba nie bez podstaw kodeks cywilny przewiduje, w
    art.1018§3 że oświadczenie można złożyć ustnie lub na piśmie z podpisem
    urzędowo poświadczonym. Przy składaniu przed notariuszem wymóg
    urzędowego poświadczenia podpisu, czy w ogóle składania oświadczenia na
    piśmie, nie miałby większego sensu, a więc musi mieć zastosowanie do
    składania oświadczenia przed sadem.

    KG

  • 9. Data: 2006-01-11 19:47:05
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    kam napisał(a):

> [...]
    > urzędowego poświadczenia podpisu, czy w ogóle składania oświadczenia na
    > piśmie, nie miałby większego sensu, a więc musi mieć zastosowanie do

    racja, tak tam jest, ja prawnikiem nie jestem, więc mogę się mylić, ale
    nie wiem czy sekretarka w sądzie może przyjąć takie oświadczenie ustnie

    sg

  • 10. Data: 2006-01-11 22:38:12
    Od: t...@p...onet.pl

    Naprawde wielkie dzieki za odzew :)
    Pozdrawiam i zycze mniej krewnych takich jak w/w nieboszczka.
    Pozdrawiam
    Jacek