1. Data: 2006-01-11 15:29:45
Temat:Zrzeczenie się spadku - wniosek
Od:"Tociek" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Pilnie potrzebuje wniosek o zrzeczenie sie spadku. Jesli ktos z grupowiczow
wie, gdzie moge taki znalezc albo moze sam posiada w swoich zbiorach to byłbym
niezmiernie wdzieczny za szybka odpowiedz.
Pozdrawiam
Jacek

2. Data: 2006-01-11 15:35:48
Temat:Re: Zrzeczenie się spadku - wniosek
Od:kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

Tociek napisał(a):
> Pilnie potrzebuje wniosek o zrzeczenie sie spadku. Jesli ktos z grupowiczow
> wie, gdzie moge taki znalezc albo moze sam posiada w swoich zbiorach to byłbym
> niezmiernie wdzieczny za szybka odpowiedz.

Zrzeczenie się spadku to umowa między spadkobiercą a spadkodawcą
sporządzana przez notariusza. Na pewno tego szukasz?
A jeśli chcesz odrzucić spadek, to do kogo chcesz pisać wniosek? To
Twoje oświadczenie, możesz złożyć je przed notariuszem.

KG

3. Data: 2006-01-11 15:46:56
Od:t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A jeśli chcesz odrzucić spadek, to do kogo chcesz pisać wniosek? To
> Twoje oświadczenie, możesz złożyć je przed notariuszem.

Moja mama byla w sadzie i dowiedziala sie, ze trzeba im przyniesc jakies
oswiadczenie czy cus takiego, ze zrzekam sie spadku. Szukam wzoru takiego
wniosku.

4. Data: 2006-01-11 15:53:23
Od:sg <a...@s...org.pl_WITHOUT> szukaj wiadomości tego autora

t...@p...onet.pl napisał(a):

> Moja mama byla w sadzie i dowiedziala sie, ze trzeba im przyniesc jakies
> oswiadczenie czy cus takiego, ze zrzekam sie spadku. Szukam wzoru takiego
> wniosku.

To może chodzi o odrzucenie spadku...
-------
Ja, mama, zrzekam się spadku po tym i po tamtym ... koniec
-------

Jednakże KC mówi jasno, że takie oświadczenie może być złożone przed
sądem albo notariuszem. Inna sprawa, że musi się odbyć w ciągu 6
miesięcy od daty dowiedzenia się o dziedziczeniu, bo inaczej już się
przyjęło spadek.

A może opisz dokładniej, co powiedziała mam w sądzie, dlaczego, jak
wygląda sprawa ze spadkiem, czy spadkodawca żyje, kiedy zmarł itd

sg

5. Data: 2006-01-11 16:06:01
Od:t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> To może chodzi o odrzucenie spadku...
No dokladnie o to chodzi...

> [...]
> sądem albo notariuszem. Inna sprawa, że musi się odbyć w ciągu 6
> miesięcy od daty dowiedzenia się o dziedziczeniu, bo inaczej już się

Chodzi w skrocie o to, ze babcia lubila brac "szybkie pozyczki" i nikt z mojej
najblizszej rodziny nie ma zamiaru placic za jej... lekkomyslnosc. Z tego co
mowila mi mama, to 6 miesiecy mija w ten piatek.
Jesli dobrze rozumiem, to osobiscie musialbym jechac do sadu zlozyc takie
oswiadczenie tak? Czy moge to zrobic u notariusza i wtedy data odrzucenia to
będzie datą, kiedy załatwie wszystko u notariusza, czy dopiero jak sad
dostanie papier?

6. Data: 2006-01-11 16:20:49
Od:kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

t...@p...onet.pl napisał(a):
> [...]
> mowila mi mama, to 6 miesiecy mija w ten piatek.
> Jesli dobrze rozumiem, to osobiscie musialbym jechac do sadu zlozyc takie

tak, albo wysłać na piśmie z podpisem urzędowo poświadczonym

> Czy moge to zrobic u notariusza i wtedy data odrzucenia to
> będzie datą, kiedy załatwie wszystko u notariusza,

wystarczy u notariusza

KG

7. Data: 2006-01-11 17:02:30
Od:sg <a...@s...org.pl_WITHOUT> szukaj wiadomości tego autora

t...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
> będzie datą, kiedy załatwie wszystko u notariusza, czy dopiero jak sad

hm... oświadczenie ma być złożone "przed sądem lub notariuszem".
Złożenie "przed sądem" oznacza, że złożone na rozprawie, a nie, że coś
tam zawieziesz do sekretariatu sądu. Jeśli ma być spadek całkowicie
odrzucony, to mama musi jechać do notariusza i oświadczyć przed
notariuszem, że odrzuca spadek. Wtedy liczy się data oświadczenia, bo
zgodnie z KC spadkobierca ma 6 miesięcy na odrzucenie spadku bądź
przyjęcie go z dobrodziejstwem inwentarza. Jeśli tego nie zrobi to wtedy
przyjmuje spadek wprost i musi płacić te długi.

sg

8. Data: 2006-01-11 17:14:02
Od:kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

sg napisał(a):
> hm... oświadczenie ma być złożone "przed sądem lub notariuszem".
> Złożenie "przed sądem" oznacza, że złożone na rozprawie, a nie, że coś
> tam zawieziesz do sekretariatu sądu.

Niekoniecznie. Chyba nie bez podstaw kodeks cywilny przewiduje, w
art.1018§3 że oświadczenie można złożyć ustnie lub na piśmie z podpisem
urzędowo poświadczonym. Przy składaniu przed notariuszem wymóg
urzędowego poświadczenia podpisu, czy w ogóle składania oświadczenia na
piśmie, nie miałby większego sensu, a więc musi mieć zastosowanie do
składania oświadczenia przed sadem.

KG

9. Data: 2006-01-11 19:47:05
Od:sg <a...@s...org.pl_WITHOUT> szukaj wiadomości tego autora

kam napisał(a):

> [...]
> urzędowego poświadczenia podpisu, czy w ogóle składania oświadczenia na
> piśmie, nie miałby większego sensu, a więc musi mieć zastosowanie do

racja, tak tam jest, ja prawnikiem nie jestem, więc mogę się mylić, ale
nie wiem czy sekretarka w sądzie może przyjąć takie oświadczenie ustnie

sg

10. Data: 2006-01-11 22:38:12
Od:t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Naprawde wielkie dzieki za odzew :)
Pozdrawiam i zycze mniej krewnych takich jak w/w nieboszczka.
Pozdrawiam
Jacek