  • 1. Data: 2009-06-30 18:32:47
    Temat: Praca po okresie wypowiedzenia - "ostatnie dwie godziny"
    Od: "Kornio" <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam następujący problem:dzisiaj skończył mi się miesięczny okres wypowiedzenia
    ( zwolnienie z przyczyn ekonomicznych ), natomiast mój pracodawca powiedział
    dzisiaj żebym przyszedł jutro ma dwie, góra trzy godziny skończyć zadanie które
    zacząłem parę dni temu ( inwentaryzacja biura). Jeżeli nie przyjdę, nie
    podpisze mi świadectwa pracy.
    Jak rozumiem nie mam obowiązku iść jutro do pracy ponieważ od jutra nie jestem
    już pracownikiem tej firmy, natomiast mam pytanie, czy pracodawca może nie
    podpisać mi świadectwa pracy? Postawienie sprawy w ten sposób to zwykły
    szantaż...
    Jeżeli to może mieć znaczenie to nie miałem zadaniowego czasu pracy.

    Pozdrawiam,
    --
    Kornio

  • 2. Data: 2009-06-30 18:44:15
    Od: spp <s...@o...pl>

    Kornio pisze:
> [...]
    > podpisać mi świadectwa pracy? Postawienie sprawy w ten sposób to zwykły

    I może go drogo kosztować.

    " Uprawnienia zatrudnionych związane ze świadectwem pracy regulują art.
    97 i 99 kodeksu pracy (DzU z 1998 r. nr 21, poz. 94 ze zm.) oraz
    przepisy rozporządzenia ministra pracy i polityki socjalnej z 15 maja
    1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i
    trybu jego wydawania i prostowania.
    Prawo do świadectwa pracy nie zależy od wniosku zainteresowanego ani od
    jego rozliczenia się z pracodawcą. "

    Zupełni co innego opinia jaką wyrazi o Tobie kiedy ktoś z nowej firmy
    zadzwoni do niego. ;)

    > Jeżeli to może mieć znaczenie to nie miałem zadaniowego czasu pracy.

    Nie ma znaczenia.
    --
    spp

  • 3. Data: 2009-06-30 18:57:40
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    powiedział
    > dzisiaj żebym przyszedł jutro ma dwie, góra trzy godziny skończyć zadanie

    co to znaczy powiedzial ? Poprosil ? Czy zakomunikowal "kowalski, jutro
    jestes na 8 rano ?"

    Bo to zasadnicza roznica. Bo jak poprosil, a Ty wiesz, ze nie skonczyles
    zadania to w ramach dobrych stosunkow mozesz sie chyba poswiecic zwlaszcza
    jak to ma zajac 2-3h.

    Zreszta jak wiedziales jakie dostales zadanie to moze trzeba bylo poprostu
    skonczyc je w czasie ?

    Jak zakomunikowal i zaczal od tego "jak chcesz swiadectwo pracy to jutro na
    8 rano" to bym nie przychodzil i kazal sie cmoknac w pompe

    > zacząłem parę dni temu ( inwentaryzacja biura). Jeżeli nie przyjdę, nie
    > podpisze mi świadectwa pracy.

    hy hy, dobre.

    Tylko zadbaj aby miec udokumentowane, ze kolejny pracodawca nie chce Cie
    zatrudnic bo nie masz swiadectwa.

    Icek

  • 4. Data: 2009-06-30 20:02:04
    Od: to <t...@a...xyz>

    Kornio wrote:

> [...]
    > pracodawca powiedział dzisiaj żebym przyszedł jutro ma dwie, góra trzy
    > godziny skończyć zadanie które zacząłem parę dni temu ( inwentaryzacja

    Skoro było to zadanie na kilka dni i wiedziałeś, do kiedy pracujesz, to
    nie mogłeś tak go rozplanować, żeby zrobić 100%, a nie 95%?

    --
    cokolwiek

  • 5. Data: 2009-06-30 22:21:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:796e.000004c4.4a4a5a4f@newsgate.onet.pl Kornio
    <k...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > godziny skończyć zadanie które zacząłem parę dni temu ( inwentaryzacja
    > biura). Jeżeli nie przyjdę, nie podpisze mi świadectwa pracy.
    Idiota, samobójca, czy jedno i drugie?

    > Jak rozumiem nie mam obowiązku iść jutro do pracy ponieważ od jutra nie
    > jestem już pracownikiem tej firmy, natomiast mam pytanie, czy
    > pracodawca może nie podpisać mi świadectwa pracy?
    Nie otrzymałeś konkretów w dotychczasowych odpowiedziach, to ja ci podam.
    Art. 97 §1 KP.

    I lekturka:
    http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/1392,odpowiedz
    ialnosc_pracodawcy_za_niewydanie_swiadectwa_pracy.ht
    ml

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2009-06-30 22:55:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Icek pisze:

    > Bo to zasadnicza roznica. Bo jak poprosil, a Ty wiesz, ze nie skonczyles
    > zadania to w ramach dobrych stosunkow mozesz sie chyba poswiecic zwlaszcza
    > jak to ma zajac 2-3h.

    ROTFL

    > Zreszta jak wiedziales jakie dostales zadanie to moze trzeba bylo poprostu
    > skonczyc je w czasie ?

    Do jutra masz wybudować dom! Jak nie zdążysz, będziesz kończył po
    wypowiedzeniu ;->

  • 7. Data: 2009-06-30 22:56:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kornio pisze:
> [...]
    > dzisiaj żebym przyszedł jutro ma dwie, góra trzy godziny skończyć zadanie które
    > zacząłem parę dni temu ( inwentaryzacja biura).

    Powiedz mu, że bardzo chętnie, ale będzie to umowa o dzieło (albo
    zlecenie) ze stawką np. 200zł za godzinę ;->

    > Jeżeli nie przyjdę, nie podpisze mi świadectwa pracy.

    Albo idiota, albo liczy na Twoją niewiedzę ;)

  • 8. Data: 2009-06-30 23:19:36
    Od: live_evil <p...@o...pl>

    to pisze:

    > Skoro było to zadanie na kilka dni i wiedziałeś, do kiedy pracujesz, to
    > nie mogłeś tak go rozplanować, żeby zrobić 100%, a nie 95%?

    A co to ma do rzaczy? Jakby wykonał 50%, to miałby przyjść jeszcze na
    tydzień do pracy? To pracodawca jest dupa, że zwolnił pracownika, który
    jak się okazało jest potrzebny. Ta oszczędność może go sporo kosztować,
    a co do konsekwencji niewydania świadectwa pracy, to wszystko napisał Jotte.

    --
    live_evil

  • 9. Data: 2009-07-01 00:16:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    to pisze:

    > Skoro było to zadanie na kilka dni i wiedziałeś, do kiedy pracujesz, to
    > nie mogłeś tak go rozplanować, żeby zrobić 100%, a nie 95%?

    Skoro pracodawca wiedział, że jest robota do zrobienia, to nie mógł
    rozplanować tak, żeby udało się skończyć przed terminem wypowiedzenia?

  • 10. Data: 2009-07-01 08:15:19
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > ROTFL

    > Do jutra masz wybudować dom! Jak nie zdążysz, będziesz kończył po
    > wypowiedzeniu ;->

    ale pisal, ze robil to przez pare dni i zostalo mu 2h. Wiec nie mogl tak
    zaplanowac pracy aby skonczyc 100% pracy a nie 99% ?

    Icek