  • 1. Data: 2009-06-30 09:26:38
    Temat: Postępowanie przygotowawcze a alimenty
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Sporo tu ostatnio o alimentach, a ja z trochę innej beczki - mam przed
    sobą odpis zawiadomienia o przestępstwie :> I w związku z nim
    pytanko - na czym polega postępowanie przygotowawcze w sprawie o
    uchylanie się od obowiązku alimentacyjnego? Czy ja jako przedstawiciel
    ustawowy wierzyciela będę przedstawiać jakieś dowody winy czy
    wystarczy sucha księgowość od komornika?

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 2. Data: 2009-06-30 09:29:09
    Temat: Re: Postępowanie przygotowawcze a alimenty
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "Aicha" napisał:

    > mam przed sobą odpis zawiadomienia

    sorry, doniesienia.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 3. Data: 2009-06-30 09:34:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Aicha pisze:

    > sorry, doniesienia.

    generalnie to na policji i prokuraturze ciąży obowiązek zbadania
    sprawy i zebrania dowodów, to nie postępowanie cywilne, gdzie strona ma
    przedstawić dowody. Jednakże z oczywistych względów wierzyciel może
    wskazać organom ścigania dowody, w szczególności dowody niemożności
    zaspokojenia podstawowych potrzeb życiowych uprawnionego do alimentów.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-06-30 10:32:56
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał:

    > generalnie to na policji i prokuraturze ciąży obowiązek zbadania
    > sprawy i zebrania dowodów, to nie postępowanie cywilne, gdzie
    > strona ma przedstawić dowody.

    Dzięki.

    > Jednakże z oczywistych względów wierzyciel może wskazać
    > organom ścigania dowody, w szczególności dowody niemożności
    > zaspokojenia podstawowych potrzeb życiowych uprawnionego do
    > alimentów.

    Właśnie mi dziś likwidują stanowisko pracy. To chyba poważny
    dowód/powód?
    I jeszcze jedno pytanie - rozumiem, że wyrok z tego samego artykułu
    sprzed bodajże 10 czy 12 lat nie skutkuje recydywą (w przypadku
    wszczęcia obecnego postępowania i skazania dłużnika)?

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 5. Data: 2009-06-30 11:21:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Aicha pisze:

    > Dzięki.

    > Właśnie mi dziś likwidują stanowisko pracy. To chyba poważny
    > dowód/powód?

    Niewątpliwie jest to powód do szukania nowej pracy, aby się nie
    okazało, że strata źródła zarobków zrobi z Ciebie przestępcę z art. 209
    kk :)

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-06-30 12:38:09
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    > Niewątpliwie jest to powód do szukania nowej pracy, aby się nie
    > okazało, że strata źródła zarobków zrobi z Ciebie przestępcę z art.
    > 209 kk :)

    "Jeżeli pokrzywdzony otrzymuje świadczenie rodzinne, ściganie odbywa
    się z urzędu." Hehe :)
    Mam nadzieję, że osobistego starania o wychowanie ustawodawca nie
    wyrzucił z repertuaru.

    --
    Pozdrawiam - Aicha