  • 1. Data: 2009-06-30 11:40:08
    Temat: Miękki dowód rejestracyjny a wyjazd
    Od: Andrzej <a...@s...in.pl>

    Witam,

    Sytuacja przedstawia się następująco:
    1. Kupiłem samochód,
    2. W dniu 4.06.2009 byłem w urzędzie komunikacji go przerejestrować,
    dostałem miękki dowód (pozwolenie czasowe) ważny do 4.07.2009r.
    3. Dzwoniłem do ww. urzędu i się okazuje, że nie ma szans żeby dowód był do
    4.07, chcą mi przedłużyć ważność pozwolenia czasowego o 2 tygodnie.

    I tu zaczynają się schody, 12.07 chcę wyjechać za granicę (UE) na 2
    tygodnie, zgodnie z Ust. o ruchu drogowym (Art. 74 ust. 3) nie mogę
    przedłużyć dowodu więcej niż na 2 tygodnie.

    Zatem:
    - Czy mogę przedłużyć pozwolenie o kolejne 2 tyg. przed upływem jego
    ważności (3.07 przedłużę do 17.07 i powiedzmy 9.07 do 31.07)?
    - Może ktoś wie jakie są konsekwencje podróżowania z pozwoleniem, którego
    ważność się skończyła, zwłaszcza poza PL?
    - Jak to można inaczej załatwić?

    Andrzej

  • 2. Data: 2009-06-30 12:16:03
    Temat: Re: Miękki dowód rejestracyjny a wyjazd
    Od: "LA" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@s...in.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > - Może ktoś wie jakie są konsekwencje podróżowania z pozwoleniem, którego
    > ważność się skończyła, zwłaszcza poza PL?

    Konsekwencje są takie jakbyś nie miał dowodu rejestracyjnego. Mandacik i
    możliwe, że koniec podróży-nie masz dokumentu samochodu.

    > - Jak to można inaczej załatwić?

    Idź i wytłumacz w WK, że wyjeżdżasz i nie możesz przełożyć wyjazdu i kogo
    masz pociągnąć do odpowiedzialności finansowej za straty jakie możesz
    ponieść

  • 3. Data: 2009-06-30 12:38:35
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Andrzej napisał(a):

    > - Czy mogę przedłużyć pozwolenie o kolejne 2 tyg. przed upływem jego
    > ważności (3.07 przedłużę do 17.07 i powiedzmy 9.07 do 31.07)?

    Nie możesz. Przedłużyć można _jednorazowo_ o 14 dni.

    http://www.bialystok.wsa.gov.pl/wybrane_orze/inne/II
    _708_08.html

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 4. Data: 2009-06-30 12:46:44
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@i...com>
    napisał w wiadomości news:h2d10b$gu6$3@inews.gazeta.pl...

    > Nie możesz. Przedłużyć można _jednorazowo_ o 14 dni.
    >
    > http://www.bialystok.wsa.gov.pl/wybrane_orze/inne/II
    _708_08.html

    A w jakim czasie wydz. komunikacji jest_zobowiązany_wystawić stały dowód
    rejestracyjny?

    E.

  • 5. Data: 2009-06-30 15:50:37
    Od: news-gazeta <n...@g...pl>

    > Konsekwencje są takie jakbyś nie miał dowodu rejestracyjnego. Mandacik i
    > możliwe, że koniec podróży-nie masz dokumentu samochodu.

    Kazdy gliniarz przymknie na to oko, przeciez dowod jest, badania sa
    rowniez, oraz ubezpieczenie. Normalna rzecza jest
    ze przed twardym dowodem, dostaje sie miekki.

    > Idź i wytłumacz w WK, że wyjeżdżasz i nie możesz przełożyć wyjazdu i kogo
    > masz pociągnąć do odpowiedzialności finansowej za straty jakie możesz
    > ponieść

    Wez sie nie osmieszaj. Straty? Maja na to czas i mozesz im skoczyc. Poza
    tym to interes rejestrujacego ze chce wyjezdzac dopoki nie otrzymal
    jeszcze dowodu...

    Pozdrawiam - Darek.

  • 6. Data: 2009-06-30 18:06:03
    Od: "LA" <m...@i...pl>

    Użytkownik "news-gazeta" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kazdy gliniarz przymknie na to oko, przeciez dowod jest, badania sa
    > rowniez, oraz ubezpieczenie. Normalna rzecza jest
    > ze przed twardym dowodem, dostaje sie miekki.

    Szczególnie niemiecki gliniarz przymknie oko. Chciałbym to zobaczyć.

  • 7. Data: 2009-07-01 07:58:49
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "news-gazeta" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wez sie nie osmieszaj. Straty? Maja na to czas i mozesz im skoczyc.

    Jaki długi mają ten czas? Znasz konkrety?

    > Poza tym to interes rejestrujacego ze chce wyjezdzac dopoki nie otrzymal
    > jeszcze dowodu...

    Jest jeszcze opcja, że po prostu MUSI wyjechać.

    E.

  • 8. Data: 2009-07-01 08:40:00
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Emka napisał(a):

    > A w jakim czasie wydz. komunikacji jest_zobowiązany_wystawić stały dowód
    > rejestracyjny?

    AFAIK nie ma takiego terminu (po którym jest "zobowiązany").

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP