    From: spp <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praca po okresie wypowiedzenia - "ostatnie dwie godziny"
    Date: Tue, 30 Jun 2009 20:44:15 +0200

    Kornio pisze:
> [...]
    > mam następujący problem:dzisiaj skończył mi się miesięczny okres wypowiedzenia
    > ( zwolnienie z przyczyn ekonomicznych ), natomiast mój pracodawca powiedział
    > dzisiaj żebym przyszedł jutro ma dwie, góra trzy godziny skończyć zadanie które
    > zacząłem parę dni temu ( inwentaryzacja biura). Jeżeli nie przyjdę, nie
    > podpisze mi świadectwa pracy.
    > Jak rozumiem nie mam obowiązku iść jutro do pracy ponieważ od jutra nie jestem
    > już pracownikiem tej firmy, natomiast mam pytanie, czy pracodawca może nie
    > podpisać mi świadectwa pracy? Postawienie sprawy w ten sposób to zwykły

    I może go drogo kosztować.

    " Uprawnienia zatrudnionych związane ze świadectwem pracy regulują art.
    97 i 99 kodeksu pracy (DzU z 1998 r. nr 21, poz. 94 ze zm.) oraz
    przepisy rozporządzenia ministra pracy i polityki socjalnej z 15 maja
    1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i
    trybu jego wydawania i prostowania.
    Prawo do świadectwa pracy nie zależy od wniosku zainteresowanego ani od
    jego rozliczenia się z pracodawcą. "

    Zupełni co innego opinia jaką wyrazi o Tobie kiedy ktoś z nowej firmy
    zadzwoni do niego. ;)

    > Jeżeli to może mieć znaczenie to nie miałem zadaniowego czasu pracy.

    Nie ma znaczenia.
    --
    spp