  • 41. Data: 2007-10-17 21:22:18
    Temat: Re: Płacenie drobniakami
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:ap5iu4-9m9.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Brednie.
    > Przy kradzieży należy udowodnić taki zamiar.

    Bez wątpienia masz rację. Z tym, że rozsądnie rzecz ważąc zakładając, że
    nie ma innych świadków zdarzenia wątpię, czy sąd złapanemu na gorącym
    uczynku wychodzenia ze sklepu bez zapłaty człowiekowi da wiarę, że on
    chciał zapłacić, tylko kasjer przyjąć pieniędzy nie chciał. I tu postrzegam
    problem podstawowy. Bo - jeszcze raz podkreślę - teoretycznie oczywiście
    masz rację. Sytuację od tej strony widzianą opisałem w innym poście w tej
    dyskusji. Rzecz całą w tym, ze doświadczenie życiowe w tym wypadku nakazuje
    zachować daleko idącą ostrożność w podejmowaniu decyzji o wyjściu ze
    sklepu.

  • 42. Data: 2007-10-17 21:24:39
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Bo? Umowa jest dwustronna. Sprzedawca co najwyżej odmawia zawarcia umowy. A
    > nie zawiera ją na Twoich domniemanych warunkach. Więc jak pisałem, se go
    > sądź za złamanie KC....

    Ale też za złamanie art. 135 KW.

    Piotr

  • 43. Data: 2007-10-17 22:17:00
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Kocureq wrote:

    > A jeśli zostawi na ladzie woreczek z odliczoną kwotą i wyjdzie?

    A jeśli ona potem będzie miała 3 świadków na to że w woreczku było 70%
    potrzebnej kwoty?

    p. m.

  • 44. Data: 2007-10-17 22:35:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > poście w tej dyskusji. Rzecz całą w tym, ze doświadczenie życiowe w tym
    > wypadku nakazuje zachować daleko idącą ostrożność w podejmowaniu decyzji

    Nagrywać, nagrywać i jeszcze raz nagrywać ;)

  • 45. Data: 2007-10-17 22:51:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 17 października 2007 21:31
    (autor zly
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1ik2agdvylzzl$.hfc62yzsnbb9.dlg@40tude.net>):

    > No ale sek w tym, ze tego zrobic nie moze afaik, wiec...

    ... więc go pozwij. Co tu niejasnego?
    Lincz w polskim prawie chyba nie jest dozwolony....

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 46. Data: 2007-10-18 14:49:32
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 16-10-2007 o 21:11:05 zly <b...@p...fm> napisał(a):

    > Ktos wie co sie dzieje w sytuacji, kiedy kasjerka odmawia przyjecia
    > pieniedzy a ja odchodze z towarem? Chcialem zaplacic kasjerka nie chciala
    > przyjac pieniedzy, wiec niejako dostalem prezent...
    > (abstrahujac od tego, ze nie wyobrazam sobie, zeby kasjerka nie chciala
    > drobnych :))

    a masz dowod zakupu czyli paragon ? nie ? czyli kradziez

    leon
    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa Śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 47. Data: 2007-10-18 20:52:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    leon napisał(a):

    > a masz dowod zakupu czyli paragon ? nie ? czyli kradziez

    Rany, wyrzuciłem paragon za bułeczkę... Jestem złodziejem?

    ;->

  • 48. Data: 2007-10-18 21:41:39
    Od: Jurek W <j...@k...chip.pl>

    Piotr M pisze:
    > Witam Wszystkich!
    >
    > Czy prawo w jakiś sposób reguluje sprawę płatności drobniakami? Czy
    > kasjer/ka ma obowiązek przyjąć zapłatę za towar np wart 100zł ale w
    > "miedziakach"? A jak musi, a nie chce, to można zmusić?

    Masz posługiwać się środkami płatniczymi obowiązującymi w Polsce.
    Zarówno przyjmujący należność jak i wydający resztę mają prawo każdą
    kwotę uregulować nominałami po 1 grosz. A że jest to uciążliwe dla
    stron? Nie tylko dla przyjmującego, ale dla płacącego też.

    Jurek W

  • 49. Data: 2007-10-19 01:45:46
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
    > Oczywiście, w sklepach nagminnie w sposób domyślny
    > stosuje się art. 490 kc, powstrzymując się z wydaniem rzeczy przed
    > dokonaniem zapłaty przez klienta i jest to raczej sensowne rozwiązanie.

    raczej art.488 par 2

    KG

  • 50. Data: 2007-10-19 01:47:23
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Liwiusz pisze:
    > Możesz rozwinąć myśl? Czy sprzedawca może odmówić przyjęcia zapłaty,
    > nie odmawiając sprzedaży?

    A nie? Przecież czym innym jest zawarcie umowy, a czym innym spełnienie
    świadczeń.

    KG