  • 1. Data: 2007-10-16 08:52:31
    Temat: darowizna ojca dla córki
    Od: MarWoc <m...@n...pl>

    Czy ktoś mi może odpowiedzieć na taką wątpliwość... Jeżeli ojciec daruje
    mieszkanie córce (dla uproszczenia załóżmy, że wartości 100.000,- PLN) -
    to jakie opłaty się ponosi od takiej czynności. Rozumiem, że płaci się
    taksę notarialną w wysokości 1010,- PLN + 0,5% nadwyżki powyżej kwoty
    60.000,- PLN. Czy płaci się też podatek od czynności cywilnoprawnych 2%?
    MarWoc

  • 2. Data: 2007-10-16 12:00:07
    Temat: Re: darowizna ojca dla córki
    Od: "Grześ" <p...@S...o2.pl>

    Użytkownik "MarWoc" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > taksę notarialną w wysokości 1010,- PLN + 0,5% nadwyżki powyżej kwoty
    > 60.000,- PLN. Czy płaci się też podatek od czynności cywilnoprawnych 2%?

    przy darowiźnie ojciec >> córka nie ma podatku (od poczatku tego roku)

  • 3. Data: 2007-10-16 13:30:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MarWoc wrote:
> [...]
    > taksę notarialną w wysokości 1010,- PLN + 0,5% nadwyżki powyżej kwoty
    > 60.000,- PLN. Czy płaci się też podatek od czynności cywilnoprawnych 2%?

    nie. nie płaci się PCC przy darowiznach.
    Jedyne opłaty to notariusz i ewentualne ksiegi wieczyste.