  • 1. Data: 2007-10-16 11:32:01
    Temat: Odszkodowanie za wykorzystanie zdjęć - nietypowo
    Od: "lukas_jg" <a...@l...nazwa.pl>

    Witam,
    mam problem jak wycenić odszkodowanie za wykorzystanie mojej fotografii.
    Sprawa jest dla mnie nietypowa, ponieważ nie jest to wykorzystywanie do
    publikacji, tylko ktoś nagrywał płyty (a później je sprzedawał) z różnymi
    zdjęciami i filmami, gdzie znalazło się również moje zdjęcie. Posiadam dane
    tej osoby, i sprawą się zajmę, jednak nie wiem jak to wycenić, aby sąd nie
    podważył wysokości kwoty. Z jednej strony kwota mogła by mieć związek z
    ilością sprzedanych płyt, ale nie jestem w stanie jej ustalić. Czy dobrze
    myślę, że powinienem zarządzać kwoty jaką bym sobie zażyczył do sprzedaży
    tego zdjęcia na wyłączność (będzie to wysoka kwota, zdjęcie było kilka razy
    nagradzane), a może wielokrotność tej kwoty? Zdjęcie nie było podpisane, za
    to chyba również mogę policzyć dodatkowo?
    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
    Harnaś

  • 2. Data: 2007-10-16 13:03:12
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Tue, 16 Oct 2007 13:32:01 +0200, lukas_jg napisał(a):

    > Czy dobrze myślę, że powinienem zarządzać kwoty jaką bym sobie zażyczył
    > do sprzedaży tego zdjęcia na wyłączność (będzie to wysoka kwota, zdjęcie
    > było kilka razy nagradzane), a może wielokrotność tej kwoty?

    Podstawą roszczenia jest właśnie kwota tego wynagrodzenia, zaś wysokość
    odszkodowania to 3-krotność.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 3. Data: 2007-10-16 18:18:36
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "lukas_jg" <a...@l...nazwa.pl> writes:

    [...]

    > ktoś nagrywał płyty (a później je sprzedawał) z różnymi zdjęciami
    > i filmami, gdzie znalazło się również moje zdjęcie.

    To jest ochrona wizerunku. Nie można rozpowszechniać twojego
    wizerunku bez twojej zgody.